Krijtverf.
+3
Arwyn
SparklingEyes
Dora
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krijtverf.
Ok... Ik ben ijverig begonnen met schuren van oude donker eiken kast, hoor ik dat dat vrijwel niet nodig is.
Maar goed. Dat is gedaan, kan nooit kwaad denk ik dan maar.
Maar waar hebben jullie de krijtverf gekocht?
En zit er veel verschil in qua prijs?
Zijn er merken die niet goed zijn?
Maar goed. Dat is gedaan, kan nooit kwaad denk ik dan maar.
Maar waar hebben jullie de krijtverf gekocht?
En zit er veel verschil in qua prijs?
Zijn er merken die niet goed zijn?
Gast- Gast
Re: Krijtverf.
Ik heb nog een aanvullende vraag:
Kun je krijtverf ook voor buiten gebruiken?
Wij hebben namelijk een lelijk stukje schutting, daar willen we een houten bord voor maken en dan een groot krijtbord van maken.
Kun je krijtverf ook voor buiten gebruiken?
Wij hebben namelijk een lelijk stukje schutting, daar willen we een houten bord voor maken en dan een groot krijtbord van maken.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Bedoel je nou krijtverf om op te krijten zeg maar of krijtverf, die matte verf voor decoratie? Ik heb de laatste gebruikt maar ben er niet zo over te spreken. Slechte kwaliteit
Gast- Gast
Ik bedoel krijtverf om op te krijten (zeg maar van dat ouderwetse schoolbord idee)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Mijn schoonmoeder heeft het gebruikt op twee deuren van een kast, goed schuren was echt nodig! Je kan nog precies zien welke grondlaag niet goed is geschuurd! Daarbij heb je wel echt twee of drie lagen nodig..
Ik zou een goede verf kopen, het is redelijk prijzig vind ik zelf.... Exacte prijzen weet ik helaas niet meer ...
Succes!
Ik zou een goede verf kopen, het is redelijk prijzig vind ik zelf.... Exacte prijzen weet ik helaas niet meer ...
Succes!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Teigertje: Schoolbordverf kun je niet buiten gebruiken. Ik heb de deur van mijn slaapkamer er eens mee geverfd en op het blik stond dat je het niet met water af kon nemen. Buiten in de regen lijkt me dan helemaal niet handig
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Je hebt ze wel die buiten kunnen, bijv;
http://www.collall.nl/nl/producten/verf-en-fixatief/colorall-schoolbordverf/
http://www.collall.nl/nl/producten/verf-en-fixatief/colorall-schoolbordverf/
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Waarom wil je krijtverf gebruiken? Voor een matte uitstraling of wil je de kast een oude uitstraling geven? Ik zou zelf geen krijtverf gebruiken, het neemt ook heel snel vlekken aan die je er volgens mij slecht vanaf krijgt. Ik zou eerder kiezen voor een gewone verf die je bijvoorbeeld doorschuurt op sommige plekken zodat hij een oude uitstaling krijgt.
Ik heb dit boek ooit gekocht, staan wel wat leuke dingen in: http://www.verftechnieken.nl/boeken-tutorials/boeken/decoratieve-verftechnieken-antiekeffecten.html
Ik heb dit boek ooit gekocht, staan wel wat leuke dingen in: http://www.verftechnieken.nl/boeken-tutorials/boeken/decoratieve-verftechnieken-antiekeffecten.html
Gast- Gast
farrow & ball is toch een goed merk? Mijn schoonouders hebben het in de woonkamer gebruikt (zowel muurverf als houtverf) en dat zit er nog steeds heel mooi op.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Painting the past gebruik ik ervoor! Erg fijn spul, mooie verf!
(en van viezigheid geen last hoor)
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Painting the past gebruik ik ervoor! Erg fijn spul, mooie verf!
Dit had mijn antwoord kunnen zijn! Ik heb het 1,5 jaar geleden gebruikt voor 2 lampenvoeten maar ze zijn (op wat stof na ) nog mooi wit.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Ik had schoolbordverf gebruikt voor mijn slaapkamerdeur. Als student zijnde maakte ik er dan notities op en die bleven zo goed hangen in mijn hoofd! Zelf heb ik die van de Praxis gebruikt en hij dekte goed. Alleen is hij nooit meer zo zwart geworden als ie was voordat ik erop krijtte (is dat een goed werkwoord?!).
Gast- Gast
Ik heb iuets anders genomen.
Het is officieel geen krijtverf maar wel heel mat. Volgens de meneer van de verfwinkel is deze beter qua behandelen en kan het beter tegen een stootje. En het scheelde zo'n 25.- per blik.
Ik heb nu 2 deuren gedaan met 2 lagen grondverf en 2 lagen matte verf en dat ziet er echt heel goed uit!
Het is officieel geen krijtverf maar wel heel mat. Volgens de meneer van de verfwinkel is deze beter qua behandelen en kan het beter tegen een stootje. En het scheelde zo'n 25.- per blik.
Ik heb nu 2 deuren gedaan met 2 lagen grondverf en 2 lagen matte verf en dat ziet er echt heel goed uit!
Gast- Gast
Ik had hema schoolbordverf. Een hele zolderdeur mee gedaan en een bord wat
buiten tegen de muur hangt. Kan prima tegen regen!
buiten tegen de muur hangt. Kan prima tegen regen!
Cupcake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10
Nou... Hier krijg ik nog flink wat werk aan...
Ik heb nu 1 deur 3x in de grondverf zitten en 1x in de krijt. Nou ja, geen krijt maar de matte lak.
Ik ben benieuwd want de was kwam er gewoon nog steeds doorheen. Nu nog 2x extra in de grondverf gezet en afwachten maar tot morgen. Gats, wat baal ik hier van. Ik wilde de kast afhebben als de nieuwe bank ook kwam maar ik vrees dat dat niet gaat als alles 3 of 4x in de grond moet en 2x in de lak.
Ik heb nu 1 deur 3x in de grondverf zitten en 1x in de krijt. Nou ja, geen krijt maar de matte lak.
Ik ben benieuwd want de was kwam er gewoon nog steeds doorheen. Nu nog 2x extra in de grondverf gezet en afwachten maar tot morgen. Gats, wat baal ik hier van. Ik wilde de kast afhebben als de nieuwe bank ook kwam maar ik vrees dat dat niet gaat als alles 3 of 4x in de grond moet en 2x in de lak.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: