Zetpil na inenting?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zetpil na inenting?
Mijn dochtertje van 14 weken heeft vanochtend de tweede inenting gehad. Vanmiddag heeft ze de hele tijd gehuild (ze was echt ontroostbaar), maar ze had geen koorts. Nu is ze wakker en een stuk vrolijker, maar heeft ze wel koorts (38,1 graden).
Ik heb paracetamol zetpillen (120 mg) in huis. Wat zouden jullie doen, eentje geven?
Ik heb paracetamol zetpillen (120 mg) in huis. Wat zouden jullie doen, eentje geven?
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Zetpil na inenting?
Ik zou het even aankijken als ik jou was, straks opnieuw tempen en als ze nog koorts heeft dan een zetpil geven.
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Tegen mij hebben ze op het CB gezegd dat ik het beste een zetpil kon geven als haar temparatuur boven de 38,5 graden zou komen. Het is hier alleen niet gebeurd, dus heb het niet hoeven doen.. Vind het wel lastig, want op zich is lichte koorts juist een teken dat het afweersysteem goed functioneert. Ik zou het zelf nog eventjes aankijken en als de temperatuur niet verder oploopt of zelfs zakt geen paracetamol doen als ze zich verder gewoon goed lijkt te voelen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bij ons werd juist geadviseerd om idd bij koorts een zetpil te geven en niet bij elke verhoging maar een zetpil dr in te stoppen! (ik neem zelf ook pas paracetamol bij echt zware koorts)...
Gast- Gast
Bedankt meiden, ik ga het idd nog even aankijken. Ze drinkt gelukkig wel heel goed , dus dat scheelt! Vind het een beetje spannend, de eerste keer dat ze verhoging heeft en ben alleen thuis.
Diese- Prater
Ik geef D. een zetpil zodra ze pijn heeft. Soms heeft ze lichte verhoging en dan geef ik niets. Soms geen verhoging maar wel pijn en dan geef ik een zetpil. Bij ontroostbaar huilen zou ik zeker een zetpil geven.
Gast- Gast
Twellie schreef:Ik geef D. een zetpil zodra ze pijn heeft. Soms heeft ze lichte verhoging en dan geef ik niets. Soms geen verhoging maar wel pijn en dan geef ik een zetpil. Bij ontroostbaar huilen zou ik zeker een zetpil geven.
Daar zit ook wel wat in. Gelukkig is ze vanavond rustig, vrolijk en slaapt ze goed. Straks nog weer even tempen
Diese- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Inenting, domme vraag
» Inenting, plek op been, hoort dit?
» Zetpil drama...
» Zetpil gebruiken..
» Zetpil vraag
» Inenting, plek op been, hoort dit?
» Zetpil drama...