Zonallergie/warmteallergie
+3
Ooh La La!
Annemoontje
Daan87
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zonallergie/warmteallergie
Hoihoi,
Iemand van jullie hier last van? Hoe ziet het eruit? Heb je er veel last van? Hoelang duurt het voordat het weer wegtrekt? Is het vastgesteld door een arts? En is er iets wat jullie er tegen doen? Medicijnen/zalf/creme?
Bedankt alvast.
Iemand van jullie hier last van? Hoe ziet het eruit? Heb je er veel last van? Hoelang duurt het voordat het weer wegtrekt? Is het vastgesteld door een arts? En is er iets wat jullie er tegen doen? Medicijnen/zalf/creme?
Bedankt alvast.
Daan87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 34
Registratiedatum : 27-03-12
Re: Zonallergie/warmteallergie
Ja ik heb er last van. Het gaat dan eerst jeuken en dan flink branden bij mij en dan wordt het helemaal rood. Vervolgens gaat mijn huid kapot en dat doet vreselijk veel pijn.
Ik slik Utrizon pilletjes sinds ik het weet en sindsdien gaat het goed. Deze kan je gewoon bij de drogist halen. Deze moet je wel al voordat je in de zon gaat nemen, dan weet je zeker dat je geen last hebt.
Ik slik Utrizon pilletjes sinds ik het weet en sindsdien gaat het goed. Deze kan je gewoon bij de drogist halen. Deze moet je wel al voordat je in de zon gaat nemen, dan weet je zeker dat je geen last hebt.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Vroeger had ik heel erg last van zonneallergie.
Tegenwoordig heb ik alleen nog warmte allergie (in mijn geval zijn dit duidelijk 2 verschillende allergieen).
Warmte allergie heb ik voornamelijk bij het sporten. M'n huid begint te tintelen en te jeuken. Er komen over m'n hele lichaam rode bultjes. Als ik daar aan kom worden het witte vochtblaasjes.
Ik heb van mijn huisarts een antihistamine gekregen. Dit slik ik een uurtje voor ik ga sporten. De bultjes blijven, maar het jeukt niet meer.
Het ziet er zo uit:
Van ver af lijkt het net kippenvel
Tegenwoordig heb ik alleen nog warmte allergie (in mijn geval zijn dit duidelijk 2 verschillende allergieen).
Warmte allergie heb ik voornamelijk bij het sporten. M'n huid begint te tintelen en te jeuken. Er komen over m'n hele lichaam rode bultjes. Als ik daar aan kom worden het witte vochtblaasjes.
Ik heb van mijn huisarts een antihistamine gekregen. Dit slik ik een uurtje voor ik ga sporten. De bultjes blijven, maar het jeukt niet meer.
Het ziet er zo uit:
Van ver af lijkt het net kippenvel
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ik heb ook zonneallergie sinds ik begonnen ben met het slikken van bepaalde medicijnen. Bij mij ziet het er weer wat anders uit dan op de bovenstaande foto dus ik denk dat dat bij iedereen verschillend is. Het jeukt in ieder geval wel erg!
Deze vakantie ben ik begonnen met me insmeren met factor 30 dit hielp goed, ik had geen last van de allergie. Een paar dagen later ging ik over op factor 20 en 16. Toen kreeg ik wel last van de allergie maar ik had van de huisarts pilletjes tegen de jeuk. Deze heb ik vanaf de eerste dag van mijn vakantie ingenomen en hielpen erg goed toen ik de allergie kreeg. Ik heb geen last van jeuk gehad.
Hoe bruiner ik werd, hoe minder last ik van de allergie had.
Deze vakantie ben ik begonnen met me insmeren met factor 30 dit hielp goed, ik had geen last van de allergie. Een paar dagen later ging ik over op factor 20 en 16. Toen kreeg ik wel last van de allergie maar ik had van de huisarts pilletjes tegen de jeuk. Deze heb ik vanaf de eerste dag van mijn vakantie ingenomen en hielpen erg goed toen ik de allergie kreeg. Ik heb geen last van jeuk gehad.
Hoe bruiner ik werd, hoe minder last ik van de allergie had.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het ook.. Vroeger heel erg en nu stukken minder. Ik krijg vooral blaasjes als ik meerdere dagen in de zon heb gezeten en als ik het te ver laat komen dan gaat het erg jeuken en heb ik er nog zeker 2 a 3 dagen last van. Als ik op tijd uit de zon ben dan is het dezelfde dag in de avond weg als het is afgekoeld.
Ik doe er niets tegen want niets helpt, het enige wat helpt is kou dus airco. Ik probeer echt zo min mogelijk in de zon te zitten want de gevolgen zijn niet leuk. Dan maar een wit huidje
Ik doe er niets tegen want niets helpt, het enige wat helpt is kou dus airco. Ik probeer echt zo min mogelijk in de zon te zitten want de gevolgen zijn niet leuk. Dan maar een wit huidje
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
@ Ooh La La!: Dat heb ik dus op het stukje tussen mijn neus en bovenlip
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Oja en als het heel lang achter elkaar warm weer is, dan smeer ik voor de zekerheid (naast het slikken van de pilletjes) ook speciale zonnebrand voor zonneallergie van Eucerin.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Ik heb er ook last van maar heb vorige week die warme dagen overleefd zonder allergie. Ben zelfs 2 dagen naar zee geweest.
Ik heb een nieuwe zonnebrand die bij mij erg goed werkt. Piz buin factor 30 Allergy. Die is speciaal tegen zonneallergie.
Ik heb een nieuwe zonnebrand die bij mij erg goed werkt. Piz buin factor 30 Allergy. Die is speciaal tegen zonneallergie.
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: