psz of kdv
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
psz of kdv
Voor onze dochter hebben we 1 dag oppas nodig.
Nou gaat ze 31 augustus voor het eerst na de psz. Maar nu heb ik het even allemaal bekeken en als ze 1 dag naar de psz gaat is dat voor 5 uur en het kdv is 11 uur, in verhouding is het kdv goedkoper en makkelijker (ivm wegbreng en ophaal tijden).
Ik heb begrepen dat een psz echt is ter voorbereiding van de basisschool maar hoe zit dat dan met een kdv? Wat zouden jullie doen?
Nou gaat ze 31 augustus voor het eerst na de psz. Maar nu heb ik het even allemaal bekeken en als ze 1 dag naar de psz gaat is dat voor 5 uur en het kdv is 11 uur, in verhouding is het kdv goedkoper en makkelijker (ivm wegbreng en ophaal tijden).
Ik heb begrepen dat een psz echt is ter voorbereiding van de basisschool maar hoe zit dat dan met een kdv? Wat zouden jullie doen?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: psz of kdv
Op het kinderdagverblijf bereiden ze tegenwoordig de kinderen ook voor op de basisschool aangezien heel veel kinderen, waaronder die van mij hahaha, niet meer naar een peuterzaal gaan.
Vooral als je een hele dag oppas nodig hebt zou ik toch kiezen voor het dagverblijf, daar krijg je ook nog belasting op terug. En ik weet niet of dat bij een peuterzaal ook zo is.
Vooral als je een hele dag oppas nodig hebt zou ik toch kiezen voor het dagverblijf, daar krijg je ook nog belasting op terug. En ik weet niet of dat bij een peuterzaal ook zo is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nou dat is het hem nou juist. Voor 2 dagdelen psz betaal ik rond de 50 euro en voor een hele dag kdv betaal ik rond 66 euro. Psz is maar 6 uur en kdv is 11uur.
Maar ik dacht dat ze op een kdv niet aan voorbereiding doen ofiets in die richting.
Maar ik dacht dat ze op een kdv niet aan voorbereiding doen ofiets in die richting.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Dan zou ik voor het dagverblijf gaan, wat voor een voorbereiding wil je dan?
Ik heb een kleuterklas en kinderen vd opvang zijn altijd goed voorbereid vind ik, die zijn al wat zelfstandig, kunnen al wat knippen etc. Er wordt op heel veel dagverblijven ook al veel taaleducatie etc gegeven.
Ik heb een kleuterklas en kinderen vd opvang zijn altijd goed voorbereid vind ik, die zijn al wat zelfstandig, kunnen al wat knippen etc. Er wordt op heel veel dagverblijven ook al veel taaleducatie etc gegeven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
hier gaat A 1 dag in de week naar het kdv en ik ga haar strax niet naar de psz doen... hier hebben ze op de creche de laaste groep waar ze wel wat aan voorbereiding doen voor naar schoon gaan ed... hebben ze toen laten zien met de rondleiding
je zou altijd eens kunnen informeren bij het kdv wat ze doen?
je zou altijd eens kunnen informeren bij het kdv wat ze doen?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Tuurlijk worden ze op een KDV wel op de basisschool voorbereid, wat denk je dat ze anders de hele dag met die kinderen moeten doen
Er zijn steeds meer KDV's die ook voorschoolse methodes gebruiken, pyramide, puk en ko, enz.
Ze knutselen met de kids, lezen boekjes voor, zingen liedjes, doen spelletjes, enz enz!
Er zijn steeds meer KDV's die ook voorschoolse methodes gebruiken, pyramide, puk en ko, enz.
Ze knutselen met de kids, lezen boekjes voor, zingen liedjes, doen spelletjes, enz enz!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: