Wat doe jij?
+7
Alex
Printje
Snoes
SparklingEyes
Tania
Muus
Shisha
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat doe jij?
Als je een geldbedrag gestort krijgt wat niet voor jou bestemd is. Stort je het eerlijk terug of hou je het?
Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar bedragen op mijn rekening gestort gekregen van/voor iemand van een oudervereniging van een basisschool. Totaal iets van 2000 euro.
Ik heb de bank gebeld en zij gaan contact met hun zoeken omdat ze blijkbaar het verkeerde rekeningnummer hebben en ik heb het geld netjes terug gestort.
Nu was er een vriend van mijn man op bezoek en die zei dus dat hij het op de spaarrekening zou zetten en als hij niks zou horen zou hij het houden. Ik vind dat wel zo asociaal! Dat geld is toch helemaal niet van jou!
Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar bedragen op mijn rekening gestort gekregen van/voor iemand van een oudervereniging van een basisschool. Totaal iets van 2000 euro.
Ik heb de bank gebeld en zij gaan contact met hun zoeken omdat ze blijkbaar het verkeerde rekeningnummer hebben en ik heb het geld netjes terug gestort.
Nu was er een vriend van mijn man op bezoek en die zei dus dat hij het op de spaarrekening zou zetten en als hij niks zou horen zou hij het houden. Ik vind dat wel zo asociaal! Dat geld is toch helemaal niet van jou!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Wat doe jij?
Ik zou het ook terugstorten! Zou me er niet lekker bij voelen.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik zou het ook terugstorten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het zeker terug storten. Zeker als het om dit soort dingen gaat!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Dat zou ik ook terugstorten hoor, ik zou me er niet lekker bij voelen om dat geld zomaar te houden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Jaya schreef:Zonder twijfel terugstorten.
+1
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zou het ook terugstorten. Als het mij zou overkomen zou ik het ook fijn vinden als het teruggestort wordt.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik zou het aangeven bij de bank.
Laatst had ik iets overgemaakt naar het verkeerde bankrekeningnr, vrienden had het verkeerde nr gegeven.
Ik zat echt zwaar in de stress. Was blij dat de bank zo behulpzaam was!
Laatst had ik iets overgemaakt naar het verkeerde bankrekeningnr, vrienden had het verkeerde nr gegeven.
Ik zat echt zwaar in de stress. Was blij dat de bank zo behulpzaam was!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik zou in eerste instantie de bank bellen, om te vragen of zij het kunnen uitzoeken. Vervolgens zet ik het op de spaarrekening. Niet omdat ik het wil houden. Ik wil het absoluut terugstorten, omdat het zeer zeker niet van mij is. Maar ik doe het eigenlijk om problemen te voorkomen. In het verleden te vaak meegemaakt dat er problemen ontstaan door klakkeloos terugboeken. Mag ik een eerlijk mens zijn, sommige anderen niet altijd.
Gast- Gast
Contact met de bank opnemen en vervolgens terugboeken.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Maura schreef:Ik zou in eerste instantie de bank bellen, om te vragen of zij het kunnen uitzoeken. Vervolgens zet ik het op de spaarrekening. Niet omdat ik het wil houden. Ik wil het absoluut terugstorten, omdat het zeer zeker niet van mij is. Maar ik doe het eigenlijk om problemen te voorkomen. In het verleden te vaak meegemaakt dat er problemen ontstaan door klakkeloos terugboeken. Mag ik een eerlijk mens zijn, sommige anderen niet altijd.
Als jij de bank belt om te zeggen dat er 2000 euro op je rekening staat dan boek de bank die toch terug? Wat bedoel je dan voor een problemen met klakkeloos terug boeken?
Gast- Gast
Zeker terugstorten. Ze komen er vanzelf achter dat er iets mis is gegaan.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Sophiee schreef:Zeker terugstorten. Ze komen er vanzelf achter dat er iets mis is gegaan.
Eens, zou niet prettig voelen het te houden
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Eerst de bank bellen en dan terugstorten. Het komt uiteindelijk altijd uit en daarnaast zou ik me er niet goed bij voelen, 't is toch stelen dan.
Gast- Gast
Sommige mensen zijn helaas niet zo eerlijk, ik heb twee jaar geleden ruim 300 euro over gemaakt naar een rekening die niet juist bleek te zijn, de verkoper had een typfoutje gemaakt. De bank kon het geld niet terug halen, wel heb ik de gegevens van die personen ontvangen om het zelf te kunnen regelen (vind ik raar trouwens) maar ze wilden het niet terug storten, het was mijn eigen schuld zeiden ze..
Ik zou het zelf wel teug storten, vooral nu ik weet hoe vervelend het is!
Ik zou het zelf wel teug storten, vooral nu ik weet hoe vervelend het is!
Gast- Gast
Dat is echt vervelend Jackie! Ik ben toch wel een beetje verbaasd dat er echt mensen zijn die het geld houden. Ik zou contact opnemen met de bank, zodat het geld teruggestort wordt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: