Oh nee, pas op baby eend!!
+16
mzcharlotte
SarahKey
Jeanette
Hoochie
Jerry
CCC
Alex
Marin
Zininzon
Caribbeanlover
Bazinga
ijsjemeisje
_Nina
Poubelle
Dennenappel
Lejow
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Oh nee, pas op baby eend!!
Lijken de katten hiero wel
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Kenya schreef:Leeuwen zijn saaaaaaaiiiii.
Oh? In het wild anders niet hoor. Als ze dan om je auto heen lopen is het best spannend haha! Zeker als ze ineens een giraf achterna rennen trouwens . In de dierentuin zijn de meeste dieren saai, op een sporadisch ontsnapte aap na wellicht...
Gast- Gast
Bokito heb ik niet gezien vandaag. Weet eigenlijk ook niet of hij uberhaupt nog in Blijdorp zit.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Bokito heb ik niet gezien vandaag. Weet eigenlijk ook niet of hij uberhaupt nog in Blijdorp zit.
Hij zou naar het buitenland gaan, wanneer weet ik niet.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Ik vergeet altijd dat Bokito echt een gorilla in Blijdorp is. Voor mij is het echt zo'n nieuwswoord van een paar jaar geleden
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat arme beestje ging het stuk land op zeg maar, denk niet dat de leeuw het water in zou gaan daarvoor... Weet even niet meer uit mijn hoofd wie dat zei... Maar goed, we vonden het beide wel erg sneu als ie opgegeten zou worden...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
En Alfred maar spartelen
Spetter pieter pater, lalalalala jamjam kroost... oehhh wat een lekker weertje! Oeh kijk, daar kan ik wandelen, tralalalala.
Niet wetende dat zijn laatste minuten geslagen zijn.
En Simba maar denken.. hmmmm ik ruik de geur van eendenbillen!
Spetter pieter pater, lalalalala jamjam kroost... oehhh wat een lekker weertje! Oeh kijk, daar kan ik wandelen, tralalalala.
Niet wetende dat zijn laatste minuten geslagen zijn.
En Simba maar denken.. hmmmm ik ruik de geur van eendenbillen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier zijn meerdere jonkies, zo ook een moedereend met 3 kleintjes die continu oversteken...........domme beesten ;) .
Ik zie tot nu toe dat mensen netjes stoppen, maar het gebeurd regelmatig dat eenden hier op straat worden aangereden en op slag dood zijn. Ik heb wel eens aan de dierenambulance gevraagd waarom er geen heuvels komen, maar dat doet de gemeente dus niet! :x
Hier in de sloot naast ons huis lag laatst een dode eend en een kleintje die erbij zwom. Deze is al wat groter dan als ze net uit het ei zijn. Zonder moeder is de kans op overleven klein zei de vogelopvang. Het beestje is angstig en loopt snel weg als die mensen ziet. Ik heb al pogingen gedaan om hem/haar te vangen zodat die naar de opvang kan, op kan groeien en weer uitgezet kan worden.
Ik heb ooit een kleintje uit de sloot weten te halen aangezien ik goed had gekeken of er geen moeder in de buurt was en die was er niet. De opvang zei dat ik er goed aan gedaan had aangezien die anders gauw dood zou gaan gezien het een echt jonkie was.
Als ik ze kan redden, dan doe ik dat.
Laatst hoorde ik gepiep en zaten er diverse jonkies in het gaas ergens vast. De moeder was een tuin in gelopen en tja dan gaan zij moeder achterna met gevolg dat er een aantal van dat nest vast zaten. Zonder hulp zouden ze letterlijk stikken. Dus ik heb thuis een tang gepakt en het gaas om de eendjes weg geknipt.
Ik vind regelmatig zeker in deze tijd half dode jonkies die ik dan naar de opvang breng. Een keer liep ik een stuk achter een dame en zag haar naar de grond kijken en ze liep gewoon door!
Dus ik kijken lag er een jonkie nog wel levend heel sloom daar. Dan denk ik ''help dat beestje en sta daar niet zo stom ze zijn afhankelijk van de mens''. Dus ik heb die naar de opvang gebracht omdat ze daar iig nog een kans hebben.
Ik zie tot nu toe dat mensen netjes stoppen, maar het gebeurd regelmatig dat eenden hier op straat worden aangereden en op slag dood zijn. Ik heb wel eens aan de dierenambulance gevraagd waarom er geen heuvels komen, maar dat doet de gemeente dus niet! :x
Hier in de sloot naast ons huis lag laatst een dode eend en een kleintje die erbij zwom. Deze is al wat groter dan als ze net uit het ei zijn. Zonder moeder is de kans op overleven klein zei de vogelopvang. Het beestje is angstig en loopt snel weg als die mensen ziet. Ik heb al pogingen gedaan om hem/haar te vangen zodat die naar de opvang kan, op kan groeien en weer uitgezet kan worden.
Ik heb ooit een kleintje uit de sloot weten te halen aangezien ik goed had gekeken of er geen moeder in de buurt was en die was er niet. De opvang zei dat ik er goed aan gedaan had aangezien die anders gauw dood zou gaan gezien het een echt jonkie was.
Als ik ze kan redden, dan doe ik dat.
Laatst hoorde ik gepiep en zaten er diverse jonkies in het gaas ergens vast. De moeder was een tuin in gelopen en tja dan gaan zij moeder achterna met gevolg dat er een aantal van dat nest vast zaten. Zonder hulp zouden ze letterlijk stikken. Dus ik heb thuis een tang gepakt en het gaas om de eendjes weg geknipt.
Ik vind regelmatig zeker in deze tijd half dode jonkies die ik dan naar de opvang breng. Een keer liep ik een stuk achter een dame en zag haar naar de grond kijken en ze liep gewoon door!
Dus ik kijken lag er een jonkie nog wel levend heel sloom daar. Dan denk ik ''help dat beestje en sta daar niet zo stom ze zijn afhankelijk van de mens''. Dus ik heb die naar de opvang gebracht omdat ze daar iig nog een kans hebben.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Zusje schreef:Je bent serieus naar iemand toegelopen daarvoor?
:lol!:
Ik vind dat alleen maar lief van haar.
Caribbeanlover- Ratel
Lejow schreef:Ja dat heb ik gedaan :nerd:
Dacht, kan vast iemand met een schepnetje beetje hengelen whaha :D
Maar meneer Leeuw was inderdaad mega lazy, al kwam hij uiteindelijk wel overeind.
Vast de geur van eend in zijn neus :laughcry:
Idd ze hadden best materiaal om te kunnen helpen, maar waren te lui daarvoor.
Caribbeanlover- Ratel
Ik had een andere TO verwacht
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Caribbeanlover schreef:Lejow schreef:Ja dat heb ik gedaan
Dacht, kan vast iemand met een schepnetje beetje hengelen whaha
Maar meneer Leeuw was inderdaad mega lazy, al kwam hij uiteindelijk wel overeind.
Vast de geur van eend in zijn neus
Idd ze hadden best materiaal om te kunnen helpen, maar waren te lui daarvoor.
Oh je was erbij?
Doe niet zo betweterig.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Lejow zegt toch genoeg en ze hebben er heus wel materiaal voor. Als die man zegt niks te doen dan is dat lui ja.
Caribbeanlover- Ratel
Ik was daar 2 weken geleden en toen zwom daar moedereend met iets van 5 kleintjes, daar keken de leeuwen toen ook niet naar om.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Caribbeanlover schreef:Lejow zegt toch genoeg en ze hebben er heus wel materiaal voor. Als die man zegt niks te doen dan is dat lui ja.
Serieus; Het is de natuur lieve schat! Dat noem je 'the circle of life'.
Nu we toch met leeuwen bezig zijn..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Of ´´God heeft het zo gewild-gepland´´ zoals wel eens word gezegd als er mensen of kinderen overlijden. Zeg je dan ook..........het is de natuur, want dat is dan ook eigenlijk zo.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Lejow zegt toch genoeg en ze hebben er heus wel materiaal voor. Als die man zegt niks te doen dan is dat lui ja.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Caribbeanlover schreef:Of ´´God heeft het zo gewild-gepland´´ zoals wel eens word gezegd als er mensen of kinderen overlijden. Zeg je dan ook..........het is de natuur, want dat is dan ook eigenlijk zo.
Nu ga je het over een hele andere boeg gooien natuurlijk. Misschien even goed lezen; leeuwen eten beesten en die eten ook weer andere beesten. Dat is de natuur, dit heeft niks te maken met kinderen en overlijden, dat is een hele andere discussie. Ik heb het nu over de voedselketen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Zusje schreef:Kenya schreef:Leeuwen zijn saaaaaaaiiiii.
Oh? In het wild anders niet hoor. Als ze dan om je auto heen lopen is het best spannend haha! Zeker als ze ineens een giraf achterna rennen trouwens . In de dierentuin zijn de meeste dieren saai, op een sporadisch ontsnapte aap na wellicht...
Nou, in het wild in Kenia vond ik ze behoorlijk slaapverwekkend.... Doe dan maar een cheetah en de olifanten en giraffen!
Gast- Gast
Jeanette schreef:Caribbeanlover schreef:Of ´´God heeft het zo gewild-gepland´´ zoals wel eens word gezegd als er mensen of kinderen overlijden. Zeg je dan ook..........het is de natuur, want dat is dan ook eigenlijk zo.
Nu ga je het over een hele andere boeg gooien natuurlijk. Misschien even goed lezen; leeuwen eten beesten en die eten ook weer andere beesten. Dat is de natuur, dit heeft niks te maken met kinderen en overlijden, dat is een hele andere discussie. Ik heb het nu over de voedselketen.
Dieren gaan ook dood zonder opgegeten te worden en dan word er gezegd zo is de natuur. Nou dat kan je dat eigenlijk ook zeggen als mensen dood gaan immers gelovigen zeggen wel eens ´´god heeft het zo gewild´´.
Caribbeanlover- Ratel
Als we dan toch met Lion King liedjes gaan strooien:
Lejow- Lady Post-a-lot
haha diegene waar je naar toe bent gegaan had weer een leuk verhaal voor in de pauze
Misschien moet je zo ff de aflevering van Editie NL van vandaag ff nakijken, zo aan het eind van het programma, vlak voordat het weer begint
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Hahah, ik zat dat ook te kijken inderdaad
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen