Tilapiafliet met wraps?
+2
Marin
Jade
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tilapiafliet met wraps?
Ik wilde vandaag koken met ingredieten die ik in huis heb (dat is niet erg veel). Wat zou ik hiermee kunnen maken?
Wraps
Tilapiafilet
ijsbergsla
veldsla
rode paprika
ui
sperzieboontjes
kant-en klare slasaus
limoenen
Oosterse wokgroenten
Ik heb een heleboek kruiden
Wie heeft goede inspiratie? Op internet kan ik de combinatie wraps/tilapiafilet niet vinden, dus ik vraag me af of dit wel smaakt!
Wraps
Tilapiafilet
ijsbergsla
veldsla
rode paprika
ui
sperzieboontjes
kant-en klare slasaus
limoenen
Oosterse wokgroenten
Ik heb een heleboek kruiden
Wie heeft goede inspiratie? Op internet kan ik de combinatie wraps/tilapiafilet niet vinden, dus ik vraag me af of dit wel smaakt!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Tilapiafliet met wraps?
Tilapiafilet marineren in olijfolie met kruiden (als je het hebt: Cayennepeper, peper, zout, knoflook en het zou helemaal geweldig zijn als je iets met rooksmaak hebt, maar dat denk ik niet). Dat in kleine stukjes snijden en opbakken in de pan (grillpan is het best, maar gewoon koekenpan kan ook). Rode paprika en ui in stukjes/reepjes even mee bakken, en dit alles in de wrap serveren met de ijsbergsla.
Dan heb je gewoon soort vistaco's, of wraps eigenlijk. Is heel normaal (en lekker).
Ik zou de sperzieboontjes en veldsla met slasaus voor een andere dag gebruiken.
Edit: En beetje limoensap over het mengsel sprenkelen voordat je het in de wrap doet.
Dan heb je gewoon soort vistaco's, of wraps eigenlijk. Is heel normaal (en lekker).
Edit: En beetje limoensap over het mengsel sprenkelen voordat je het in de wrap doet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Tilapiafilet marineren in olijfolie met kruiden (als je het hebt: Cayennepeper, peper, zout, knoflook en het zou helemaal geweldig zijn als je iets met rooksmaak hebt, maar dat denk ik niet). Dat in kleine stukjes snijden en opbakken in de pan (grillpan is het best, maar gewoon koekenpan kan ook). Rode paprika en ui in stukjes/reepjes even mee bakken, en dit alles in de wrap serveren met de ijsbergsla.
Dat klinkt wel goed! de kruiden (behalve rooksmaak) heb ik! Ik heb alles gewoon genoemd, je weet maar nooit .
Ik had zoiets ook bedacht, maar dacht dat het misschien een beetje saai zou smaken. De kruiden is dus genoeg? Een sausje is niet nodig?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Nee hoor denk niet dat dat saai smaakt. Ik maak eigenlijk bijna nooit Mexicaanse gerechten met die zakjes, maar gewoon met wat ik in 't kruidenrekje kan vinden. Wij hebben wel echt drie soorten rook-smaak in huis, vloeibaar en in kruiden, en dat geeft een extra lekkere smaak, maar dat kan heel goed zonder. Ik zou zorgen dat het pittig is, wat zout heeft (haalt smaken naar boven), knoflook is altijd goed qua smaakmaker, en wat fris door de ijsbergsla en limoen. Door te marineren in de olijfolie met de kruiden, maak je als het ware al een soort sausje. Dat plakt lekker aan de vis vast, hoef je echt geen dun sausje te hebben.
Je hebt niet heel toevallig ook nog tomaten in huis? Mango? Avocado? Dan kan je een salsa maken voor er bij..Maar denk dat dit al genoeg vult hoor.
Je hebt niet heel toevallig ook nog tomaten in huis? Mango? Avocado? Dan kan je een salsa maken voor er bij..Maar denk dat dit al genoeg vult hoor.
Marin- Lady Post-a-lot
Je mag toch geen vis en sla combineren?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Vanwege nitraat ofzo?
Ik eet zovaak vis en sla. Je hebt toch ook vissalades? Met stukjes makreel er in, of met gamba's (hoewel dat schaaldieren zijn), of met tonijn enzo.
Ik eet zovaak vis en sla. Je hebt toch ook vissalades? Met stukjes makreel er in, of met gamba's (hoewel dat schaaldieren zijn), of met tonijn enzo.
Marin- Lady Post-a-lot
Huh? Waarom mag dat niet?Susan schreef:Je mag toch geen vis en sla combineren?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Vis en nitraatrijke groente is niet goed.
Susan- Lady Post-a-lot
Waarom heb je dan van die vissticks met spinazie erin?Susan schreef:Vis en nitraatrijke groente is niet goed.
Rush- Lady Post-a-lot
Geen idee, die ken ik niet. Een paar vissoorten mogen geloof ik wel, waaronder zalm, misschien zit dat in die vissticks?
Susan- Lady Post-a-lot
Hmm, dit is gewoon koolvis en nog wat visdingen, maar het zal wel goed zijn.
http://www.iglonederland.nl/produkte/produkte.asp?pkId=11&pgId=72
http://www.iglonederland.nl/produkte/produkte.asp?pkId=11&pgId=72
Rush- Lady Post-a-lot
Ik denk altijd dat dat soort dingen wel mee vallen. Als je het nou met kilo's eet, maar een bordje? Maar goed, ik trek me dan gewoon niet zo veel daar van aan misschien.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat zijn kruiden met een rooksmaak?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Wat zijn kruiden met een rooksmaak?
Euh... Kruiden met een rooksmaak. Hoe leg je dat nou uit zonder te proeven. Gewoon..Rookzout enzo. Kruiden waar een rooksmaak aan zit, net als een barbecue zeg maar
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Linda schreef:Wat zijn kruiden met een rooksmaak?
Euh... Kruiden met een rooksmaak. Hoe leg je dat nou uit zonder te proeven. Gewoon..Rookzout enzo. Kruiden waar een rooksmaak aan zit, net als een barbecue zeg maar
En hoe heten die kruiden dan? Gewoon rookkruiden?
Linda- Ratel
Ik heb deze thuis staan:
En deze, maar dat is vloeibaar:
Dingen met chipotle (Mexicaanse gerookte chili's), of dingen met hickory smoked (gerookt op bepaalde houtsoort) zijn vaak erg lekker. Als je dat op een potje ziet staan, heeft het wel rooksmaak.
Edit: Oh en deze:
Da's tabasco met chipotle smaak.
Maar deze dingen kan je niet echt standaard bij de supermarkt krijgen. Bij speciaalzaken of toko's wel.
En deze, maar dat is vloeibaar:
Dingen met chipotle (Mexicaanse gerookte chili's), of dingen met hickory smoked (gerookt op bepaalde houtsoort) zijn vaak erg lekker. Als je dat op een potje ziet staan, heeft het wel rooksmaak.
Edit: Oh en deze:
Da's tabasco met chipotle smaak.
Maar deze dingen kan je niet echt standaard bij de supermarkt krijgen. Bij speciaalzaken of toko's wel.
Marin- Lady Post-a-lot
Thanx! Ik zal eens kijken. Lijkt me een leuke toevoeging aan ons kruidenkastje.
Linda- Ratel
Ja het is echt heel lekker en geeft net even een extra smaaktoevoeging naast de pit en frisheid. Het geeft wat meer diepgang.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik moest in eerste instantie aan rookkaas denken, verder kwam ik niet, haha. Maar ik kan me er nu wel een voorstelling bij maken.
Wij kunnen geen soja toevoegen ivm allergie van m'n dochter, dus wat andere variatie is wel leuk dan. Het is nu steeds zo hetzelfde.
Wij kunnen geen soja toevoegen ivm allergie van m'n dochter, dus wat andere variatie is wel leuk dan. Het is nu steeds zo hetzelfde.
Linda- Ratel
Oh ja dat kan ik me voorstellen. Dan is afwisseling altijd welkom. Mocht je het nou echt niet kunnen vinden en je wilt het graag proberen, kan ik ook altijd een potje naar je opsturen. Ik weet waar ze het hier in de buurt verkopen en kan het zo halen voor je.
Marin- Lady Post-a-lot
Dank je! Ik zal zelf eerst wel even struinen, vind die zaakjes altijd wel leuk om op onderzoek in te gaan.
Linda- Ratel
Marin, dat rookextract was ik laatst naar op zoek! Heb je het bij de K.A. vandaan? Ik ben benieuwd.
Wat ook heel lekker is trouwens voor door je eigen taco kruidenmix is Spaans gerookt paprikapoeder, (pimenton):
http://mijn.culinaireversmarkt.nl/smaak/RAPRD/piment%F3n-La-Chinata-Dulce-/SPA201.html
Wat ook heel lekker is trouwens voor door je eigen taco kruidenmix is Spaans gerookt paprikapoeder, (pimenton):
http://mijn.culinaireversmarkt.nl/smaak/RAPRD/piment%F3n-La-Chinata-Dulce-/SPA201.html
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Soortgelijke onderwerpen
» Wraps met kip
» Wraps verjaardag?
» Wraps (vegetarisch)
» maaltijd wraps
» welk kipkruiden bij wraps...
» Wraps verjaardag?
» Wraps (vegetarisch)