Jumper - dierensupermarkt
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jumper - dierensupermarkt
Hebben ze bij de Jumper ook Frontline (anti vlooi/ontworm) spullen enzo, net als bij de Pet's Place? Ik kan het op de website niet vinden en de Jumper ligt beter op m`n route dan de Pet's Place waarvoor ik speciaal het centrum in moet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Jumper - dierensupermarkt
Super! Bedankt!
Rush- Lady Post-a-lot
't schijnt wel dat veel vlooien resistent worden tegen frontline... heeft jouw eigen kat daar nog geen last van? Eén van onze katten zat een dag na gebruik nog meer onder de vlooien!!! Dus ik ben wat anders gaan gebruiken destijds...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:'t schijnt wel dat veel vlooien resistent worden tegen frontline... heeft jouw eigen kat daar nog geen last van? Eén van onze katten zat een dag na gebruik nog meer onder de vlooien!!! Dus ik ben wat anders gaan gebruiken destijds...
Jaaa dit wilde ik net ook al zeggen!
Gast- Gast
....
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
M`n schoonouders hebben in de schuur een kleine kitten gevonden die m`n schoonzusje nu verzorgd maar die heeft wat vlooien en op jonge kittens mag je maar 1 spray gebruiken en dat is van Frontline.
Onze eigen poes gebruik ik ander/beter spul voor inderdaad. Maargoed, maar hopen dat het werkt.
Onze eigen poes gebruik ik ander/beter spul voor inderdaad. Maargoed, maar hopen dat het werkt.
Rush- Lady Post-a-lot
Stronghold mag ook voor kittens
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik lees overal dat alleen de Frontline spray geschikt is voor zeer jonge kittens en dat Stronghold gewoon vanaf 8 weken mag.Aziraphale schreef:Stronghold mag ook voor kittens
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik lees overal dat alleen de Frontline spray geschikt is voor zeer jonge kittens en dat Stronghold gewoon vanaf 8 weken mag.Aziraphale schreef:Stronghold mag ook voor kittens
Er is ook een kitten variant inmiddels, maar ik koop dat altijd bij de DA en niet in de dierenwinkel. Daar hebben ze dat niet.
Aziraphale- Ratel
Wat zuur, de DA is hier om 5 uur dicht en ik ben pas 5 uur klaar met werken. Ik gok dat het beestje 2-3 weken is. Het heeft de oogjes wel open, maar kan nog niet zo goed op eigen pootjes staan.Aziraphale schreef:Rush schreef:Ik lees overal dat alleen de Frontline spray geschikt is voor zeer jonge kittens en dat Stronghold gewoon vanaf 8 weken mag.Aziraphale schreef:Stronghold mag ook voor kittens
Er is ook een kitten variant inmiddels, maar ik koop dat altijd bij de DA en niet in de dierenwinkel. Daar hebben ze dat niet.
Rush- Lady Post-a-lot
Hmm, lastig! Ze zijn nog wel heel klein dus. Je kunt ook kammen met een vlooienkam en de vlooien in een bak met zeepsop gooien. Zo'n kam is wel bij de dierenwinkel te koop. Dat is voor kittens het veiligst. Is moederpoes er ook nog? Dan kan zij wel met Stronghold of Effipro, schijnt door te werken op de omgeving.
Aziraphale- Ratel
Ja, het is nog maar een klein beestje. Moeder en/of de rest van het nest is nergens te bekennen, dus het is sowieso heel zielig. We hebben vrijdag nog net op tijd kittenmelk poederspul bij de DA kunnen halen, toen was ze net gevonden. Dus m`n schoonzusje besteed nu haar vrije dagen aan het voeden haha, heel lief.
Anyway, ik ga sowieso een kam halen en daar de vlooien mee weghalen. Ze zag zo nu en dan 1 of 2 op het buikje, maar er zitten vast meer in de vacht.
Anyway, ik ga sowieso een kam halen en daar de vlooien mee weghalen. Ze zag zo nu en dan 1 of 2 op het buikje, maar er zitten vast meer in de vacht.
Rush- Lady Post-a-lot
Mochten we moederpoes vinden, kan die dan wel zo`n pipet terwijl ze nog melk geeft? En hebben die kittens daar dan geen last van, als ze meer kittens heeft? Of moet je moeder dan bij de kittens weghouden totdat de plek droog is?
Want voor 'de gewone kat' heb ik wel Stronghold in huis.
Want voor 'de gewone kat' heb ik wel Stronghold in huis.
Rush- Lady Post-a-lot
Wat lief! Gek idee misschien, maar grote kans dat jouw Benz dit kitten ook kan (op)voeden samen met haar eigen kittens.
Aziraphale- Ratel
Ja, maar ik wil liever geen vlooien kitten bij mijn kittens . Ik kom zelf nu ook niet bij dat andere beestje, straks neem ik ze mee op m`n kleding enzo. Beetje onhandig nu, haha.
Rush- Lady Post-a-lot
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/huisdieren/vlooien-dagen-oude-kittens.250445
Dit vond ik online. Daar staat dat de zogende poes gewoon stronghold kan krijgen en even 30 min van haar kittens vandaan moet. Maar misschien kun je wel even een gratis, telefonisch consult houden met je dierenarts?
Dit vond ik online. Daar staat dat de zogende poes gewoon stronghold kan krijgen en even 30 min van haar kittens vandaan moet. Maar misschien kun je wel even een gratis, telefonisch consult houden met je dierenarts?
Aziraphale- Ratel
Rush schreef:Ja, maar ik wil liever geen vlooien kitten bij mijn kittens . Ik kom zelf nu ook niet bij dat andere beestje, straks neem ik ze mee op m`n kleding enzo. Beetje onhandig nu, haha.
Ja, snap ik. Maar als ze vlovrij is na het kammen misschien?
Aziraphale- Ratel
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja dan wil ik het wel proberen misschien. M`n schoonzusje heeft voer in de schuur gezet waar hopelijk moederpoes op af komt.Aziraphale schreef:Rush schreef:Ja, maar ik wil liever geen vlooien kitten bij mijn kittens . Ik kom zelf nu ook niet bij dat andere beestje, straks neem ik ze mee op m`n kleding enzo. Beetje onhandig nu, haha.
Ja, snap ik. Maar als ze vlovrij is na het kammen misschien?
Ik zal idd de DA bellen als we moederpoes vinden. Het is zo zielig. Een poes vergeet toch geen kleintje, maar ze zag er wel goed uit toen we haar vonden, alleen zonder moeder. Misschien is ze doodgereden.
Laatst aangepast door Rush op ma 13 aug 2012 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
Ja klopt, ik heb alles al in huis wat dat betreft. Goede voorbereiding is het halve werkOstara schreef:Je zou inderdaad kunnen kijken of ze dit kitten wil accepteren. Dan kan zij deze ook voeden. Dat zou heel goed zijn. Eigen kittens moet je vanaf vier weken ook ontwormen. Omdat ze die binnen krijgt via moedermelk.
Rush- Lady Post-a-lot
Ah wat zielig zeg. Het zou fijn zijn als ze over een tijdje misschien geaccepteerd kan worden door jouw moederpoes inderdaad.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Moederpoes en nog 3 kleintjes zijn terecht. En ze zorgt ook weer goed voor haar 'verloren' kitten. Heb contact opgenomen met de DA en op zijn advies hebben we de kittens met een vlooienkam gedaan en de moeder met een pipet in de nek. Omdat de pipetten voor oudere poezen ook effect op de omgeving hebben gaan de vlooien op de kittens waarschijnlijk ook wel dood. Vanochtend even gekeken en ik kon geen vlo meer vinden, eerst zag ik zo nu en dan gewoon 1 lopen, dus dat is een goed teken!
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: