Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah! Maden!

+5
Atelier Madame
Sterre
Roza
Blair
Elliot
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Bah! Maden!

Bericht  Elliot zo 5 aug 2012 - 6:27

Ik heb al een paar dagen last van maden in mijn container. Ik heb al chloor en kokend water over ze heen gegooid maar niets lijkt te werken en de container wordt pas woensdag geleegd. Iemand de gouden tip? Of moet ik gewoon wachten tot de container geleegd is en daarna de bak schoonmaken?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 6:28

Getver. Dat is lastig met dit weer.

Voor miere kreeg ik de tip om Antikal erover te gieten.
Misschein werkt dat ook voor maden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 6:28

Ik denk dat je het beste kunt wachten tot de bak geleegd is en dan schoonmaken, anders blijven ze idd terugkomen. Vies hè pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Blair zo 5 aug 2012 - 6:34

Bij de intratuin heb je speciaal spul (vloeibaar) wat je in de bak kan gooien, dit hielp bij mij enorm. Wat ik nu sinds kort ook doe (tip van buurman) is van die grote zakken bij de action voor in de grote bakken, zo blijft je bak ook schoon. Heb sindsdien nergens meer last van.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Roza zo 5 aug 2012 - 6:36

Deksel een stukje open laten staan d.m.v. een steen of een plankje. Hoe raar het ook klinkt, het werkt.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Sterre zo 5 aug 2012 - 6:36

Toen wij terug kwamen van vakantie zaten er maden in de vuilnisbak binnen pale . Dat terwijl de kattenoppas 'm wel had geleegd, maar het was echt super heet weer die week. ZO goor! Dat ding was toch al stuk dus we hebben 'm in een grote vuilniszak gedaan, dichtgebonden en naar de stort gebracht. De grond, waar de maden hadden gekropen heb ik heellll grondig gedweild. Gatverrr!

Ik kan je helaas niet helpen, de kliko naar de stort brengen is vast geen optie Bah! Maden! 394967

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Elliot zo 5 aug 2012 - 6:36

Oh ik kan antikal nog even proberen, ik moet de hele week werken dus kan nu niet naar de intratuin Sad
Die zakken heb ik in de schuur liggen maar ik vergeet ze er steeds in te doen. Ga ik dus vanaf nu extra op letten Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Atelier Madame zo 5 aug 2012 - 6:40

Een flinke scheut ammoniak in je kliko gooien. Deksel dicht en na een paar uur zouden ze weg moeten zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Aagje! zo 5 aug 2012 - 6:50

Wij hadden hier ook altijd last van in de bak van de rest afval. Heel vies! Toen wij een keer in de nacht thuis kwamen van een feestje 'liepen' ze zo allemaal over de straat richting het huis, heel vies! ik ben toen als een malle gaan vegen, echt te ranzig.

Sinds vorig jaar hebben we er gelukkig geen last meer van gehad, we zijn nu extra alert op eten , dit gaat nu allemaal in de gft bak! dat scheelt echt enorm.

de gft bak hebben we er nog nooit last van gehad, want daar zit een scheur in de zijkant, schijnt toch te helpen als het lucht smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  vlinder-19 zo 5 aug 2012 - 6:54

Om ze te voorkomen altijd zorgen dat je deksel op een kiertje staat.

Voor nu: vocht opnemen, dit dooemiddel van bv paar pakken zout in de bak te gooien of bv houtzaagsel (wat je bv onderin het konijnenhok doet) dit neemt vocht op en zo gaan de maden dood.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Elliot zo 5 aug 2012 - 7:58

Wat suf ik dacht altijd juist dat ik beter de bak dicht kon laten! Ik heb hem nu een beetje open staan. Bedankt voor de tips!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Roza zo 5 aug 2012 - 8:03

Caroline. schreef:Wat suf ik dacht altijd juist dat ik beter de bak dicht kon laten! Ik heb hem nu een beetje open staan. Bedankt voor de tips!

Ja, dat dacht ik ook altijd. Logischerwijs komen er dan juist vliegen enzo op af.
Maar wij hebben echt nooit last van vliegen/maden. Maden houden niet vab licht, dus de container, als die open staat, is geen fijne plek..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Didi zo 5 aug 2012 - 10:04

Even gras maaien en dat in de container doen zodat het de maden bedekt. Het liefst een laag van een aantal centimeters. Helpt echt goed.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Jilke zo 5 aug 2012 - 19:05

Ik heb er normaal ook nooit geen last van, maar toevallig zat hier van de week ook de hele container (en omgeving er omheen) helemaal vol. En stinken Mad Echt te ranzig! Gelukkig werd hij 2 dagen later leeggehaald, dus ik heb hem buiten de poort gezet op veilige afstand, ik ben echt panisch voor beestjes haha. Toen hij leeg was heb ik hem helemaal schoongespoten, denk wel een half uur lang. En ze bleven maar krioelen, ook op de straat, kreeg ze echt amper weg. Heb dus het halve pleintje meegespoten. Daarna flink laten drogen.

Nu zie ik ze niet meer, maar die typische madenlucht hangt er nog wel in. Als ik hem open laat staan meurt hij heel de tuin door, en gaan de katten er lekker in lopen baggeren. Dus hoe ik dit op ga lossen zodat ze er volgende keer niet weer in zitten? Knoop alle zakken al extra goed dicht, maar dan nog.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Elliot zo 5 aug 2012 - 19:45

Huh mijn container stinkt eigenlijk helemaal niet.. Tenminste, gewoon naar afval maar zo ruikt het ook als er geen maden in krioelen. Geen last van typische madenlucht hier, haha! Ik heb nu m'n container open staan, hopen dat het werkt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 20:16

Zolang dat afval er nog in zit hebben ze natuurlijk gewoon zooi om zich in voort te planten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah! Maden! Empty Re: Bah! Maden!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum