Nav verloskamers
+6
Bluestar
Happydobby
Liadan
Jasmine
Tania
Minx
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nav verloskamers
Wat gebeurt er eigenlijk als alle verloskamers vol zijn en jij er aan komt om te bevallen?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nav verloskamers
Als het goed is belt de verloskundige eerst en als het vol is moet je volgens mij naar een ander ziekenhuis. Als je al in het ziekenhuis ligt weet ik het niet. Dat gebeurt niet zo snel denk ik omdat je meestal niet van het ene op het andere moment bevalt dus zullen ze daar wel rekening mee houden als je al weeen hebt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Goede vraag eigenlijk. Volgens mij kunnen ze je, als je geen medische indicatie hebt, gewoon weigeren omdat er geen plek is. Als je wel een medische indicatie hebt, weet ik het eigenlijk niet. Misschien naar een ander ziekenhuis sturen?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Hier in de buurt is het dan zo dat je naar een ander ziekenhuis moet.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Bij ons ziekenhuis hebben ze kraamsuites die ze binnen een paar minuten ook nog kunnen ombouwen naar verloskamers.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Hier moet je geloof ik wel naar een ander ziekenhuis.
Als begreep ik wel dat ze er altijd 1 op reserve houden voor 'spoed' gevallen.
En hier was het nog niet voorgekomen dat ze vol zaten, maar zijn ook veel kamers..
Als begreep ik wel dat ze er altijd 1 op reserve houden voor 'spoed' gevallen.
En hier was het nog niet voorgekomen dat ze vol zaten, maar zijn ook veel kamers..
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Naar een ander ziekenhuis, maar als het echt heel snel gaat en ze denken dat er te weinig tijd is om naar een ander ziekenhuis te rijden dan kunnen ze volgens mij echt wel wat improviseren. Mijn moeder is destijds zelfs in de bezemkast bevallen omdat er geen verloskamer meer vrij was.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
De verloskundige belt eerst met de vraag of er plaats is. Mijn verloskundige ging niet mee naar het ziekenhuis (zij deed geen bevallingen in dat ziekenhuis) maar belde wel eerst om door te geven dat ik en mijn man kwamen omdat de weeen waren begonnen.
Was er daar geen plek geweest had ik naar een ander ziekenhuis gemoeten.
Was er daar geen plek geweest had ik naar een ander ziekenhuis gemoeten.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Toch handig zo'n forum. hoop voor de zwangere vrouwen hier dat dat niet gebeurt.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Toen ik op 27 maart ingeleid werd was ik eerst nog de enige patient. 's'Morgens werd het toen opeens zo druk dat er geen kamers meer over waren. Er is toen 1 mevrouw geweest die thuis moest bevallen onder leiding van de verloskundige.Zij had dus een mdeische indicatie. Ze hebben toen wel een paar keer gezegd dat als ik een uurtje later was gekomen ik die dag niet ingeleid werd.
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom ze niet gewoon naar een ander ziekenhuis is gegaan.
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom ze niet gewoon naar een ander ziekenhuis is gegaan.
Gast- Gast
Hier is het heel slecht geregeld (Zeeland) er is 1 ziekenhuis in de "buurt" waar je kunt bevallen het ziekenhuis is voor ons 35 km rijden en als je nog in een dorp iets verder weg woont dan zit je zo ongeveer 45 à 50 km van het ziekenhuis vandaan.. Het is in dat ziekenhuis zo ontzettend druk geworden met bevallingen dat het ziekenhuis het vaak niet aan kan, en dan word je dus alsnog doorgestuurd naar een ziekenhuis verder op... Dus dat betekend voor vele dat ze ontzettend ver moeten rijden..
Gast- Gast
Gewoon naar een ander ziekenhuis. Of bevallen op een andere kamer? Lijkt me toch dat dat ook wel gewoon kan. Dan slepen ze maar met wat apparatuur
Gast- Gast
Bij de eerste werd ik ineens met spoed van de verloskamer afgereden, volgens mij stond de volgende al op de gang....
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier pakken ze dan een andere kamer, de uitrust kamer bijvoorbeeld.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
In mijn zh heb je daar niet snel last van, daar hebben ze kraamsuites. Daar blijf je dus ook na de bevalling. Als het echt druk is en je bent al bevallen maar mag nog niet naar huis, dan moet je naar een meerpersoonskamer zodat ze weer plek hebben op de kraamsuites.
Toen ik er lag was het op een gegeven moment zo druk met spontane bevallingen dat ze mensen die zouden worden ingeleid weer naar huis moesten sturwn. Dat lijkt me vreselijk trouwens!
Toen ik er lag was het op een gegeven moment zo druk met spontane bevallingen dat ze mensen die zouden worden ingeleid weer naar huis moesten sturwn. Dat lijkt me vreselijk trouwens!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: