Leeftijd in relatie
+41
Tinus
Esperanza
Lousanne
Feline
Summerlovin
Jade
L!ND@
Benthe
Middleme
Sterre
Caramba
Twellie
Kaboutertje
Marsy28
Mariposa
Joli86
Rovine
Kerel
Char1
Lenthe
LDJ
Rush
Dolphinne
Suus
Le Chat Noir
Rapunzel
Carra
loura
Phileine
Highway
SoGood
Bazinga
xxDila
Arwyn
_Lacey_
Minx
Lady Starstruck
RioolSpook
Susan
Blond
Red Velvet
45 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Leeftijd in relatie
Razz_ schreef:Rapunzel schreef:Ik zou echt niet met een man willen zijn die meer dan 10 jaar ouder is dan ik. Moet je voorstellen: Ben jij 60, is hij 70 (bejaard) Ben jij 70, is hij 80. De meeste mannen van 80 kunnen niet veel meer. Bovendien worden veel vrouwen ouder dan mannen. Dus de kans dat je jaren eenzaam achterblijft is groot. Nee, dan nog beter een paar jaartjes jonger of van dezelfde leeftijd.
Of je man rijdt zichzelf op zijn 40ste dood tegen een boom en jij blijft op je 38ste achter met 2 jonge kinderen..
Sorry maar dit vind ik altijd zo'n stomme gedachte. Net als je huidige vriend nu eens 11 jaar ouder was. Liet je hem dan lopen als hij verder qua uiterlijk en innerlijk hetzelfde was?
Of het is iemand die op zijn negentigste nog zo vitaal is dat hij zelf het dak op klimt om de dakpannen na een storm weer goed te leggen (zo iemand ken ik).
Dat kan alle kanten op gaan, dus ik houd daar ook niet zozeer rekening mee.
Ik ben zelf dertig, ik sluit niets tussen de twintig en vijftig uit. In eerste instantie zou ik iemand zoeken die ongeveer even oud is, maar als er een bepaalde klik zou zijn bij iemand van een heel andere leeftijd: tsja, het is maar een nummer en dan wegen andere dingen zwaarder voor mij.
Puur hypothetisch gezien dan, want ik ben al voorzien .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ben 28, mijn vriend is 26. Jonger is toch wel 2 jaar en ouder de max. leeftijd is 35 jaar.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Rapunzel schreef:Ik zou echt niet met een man willen zijn die meer dan 10 jaar ouder is dan ik. Moet je voorstellen: Ben jij 60, is hij 70 (bejaard) Ben jij 70, is hij 80. De meeste mannen van 80 kunnen niet veel meer. Bovendien worden veel vrouwen ouder dan mannen. Dus de kans dat je jaren eenzaam achterblijft is groot. Nee, dan nog beter een paar jaartjes jonger of van dezelfde leeftijd.
Bijzondere redenatie.
Gast- Gast
Eens.Razz_ schreef:Rapunzel schreef:Ik zou echt niet met een man willen zijn die meer dan 10 jaar ouder is dan ik. Moet je voorstellen: Ben jij 60, is hij 70 (bejaard) Ben jij 70, is hij 80. De meeste mannen van 80 kunnen niet veel meer. Bovendien worden veel vrouwen ouder dan mannen. Dus de kans dat je jaren eenzaam achterblijft is groot. Nee, dan nog beter een paar jaartjes jonger of van dezelfde leeftijd.
Of je man rijdt zichzelf op zijn 40ste dood tegen een boom en jij blijft op je 38ste achter met 2 jonge kinderen..
Sorry maar dit vind ik altijd zo'n stomme gedachte. Net als je huidige vriend nu eens 11 jaar ouder was. Liet je hem dan lopen als hij verder qua uiterlijk en innerlijk hetzelfde was?
Gast- Gast
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Een jaar jonger mag. Zelf heb ik niet veel met mannen die jonger zijn, sorry. Ouder daarintegen wel, denk dat ik de grens wel houd op 35/36 jaar. Maar als ik kijk naar de relaties waren ze altijd rond mijn leeftijd waarbij mijn laatste ex voor zijn leeftijd toendertijd behoorlijk onvolwasen was.
Maar goed ouder wil niet perse betekenen wijzer. Mijn vriend is bijna 32 en kan houdt wel van een geintje waarbij ik zo en dan mijn 'zucht' momenten heb.
Maar goed ouder wil niet perse betekenen wijzer. Mijn vriend is bijna 32 en kan houdt wel van een geintje waarbij ik zo en dan mijn 'zucht' momenten heb.
Gast- Gast
Leeftijd zegt mij ook steeds minder. Ik zou het geen probleem vinden wanneer iemand 2 of 3 jaar jonger is, en ook niet wanneer iemand 12 jaar ouder is. Als leeftijd daar buiten valt zou ik er misschien over moeten nadenken of dat een issue zou zijn, maar ik denk nog steeds dat ik dat niet erg zou vinden.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat drie jaar jonger en tien jaar ouder zo'n beetje max voor mij is. Maarja, op het moment daar zeg leeftijd natuurlijk (hopelijk) weinig. Gelukkig schelen mijn vriend en ik 2 jaar: hij is 24, ik ben 22.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Razz_ schreef:Min. 2 jaar jonger en max. 15 jaar ouder
Ik ben2826
Dit geldt ook voor mij, maar ik het is niet zo dat het per se een dealbreaker zou zijn als ie 16 jaar ouder zou zijn. Nu val ik eerder op oudere dan op jongeren mannen (heb nog nooit een jongere vriend gehad) en mijn huidige vriend is 12 jaar ouder. Tja, in een ideale situatie had ik het misschien wel prettig gevonden als ie een paar jaar jonger was geweest, maar daar leven we niet in, en we zijn heel gelukkig met elkaar.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Pff...nooit echt over nagedacht. Ligt er misschien ook maar net aan wie er op je pad komt. Ik ben 28, mijn man wordt volgende maand 29, dus tussen ons zit er niet echt verschil en dat vind ik eigenlijk wel prettig zo. Maar om nu een antwoord te geven...Niet jonger dan 25 en niet ouder dan 35.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik ben 21. Ik denk dat een jongen tussen de 24 en 30 het beste bij mij past. maximaal 35 denk ik.
Mijn vriend is 26, Ik merk geen leeftijdsverschil (houden van dezelfde muziek ed.). Doordat ik een oudere broer heb keek ik vaak mee naar tv-series uit zijn tijd.
Mijn vriend is 26, Ik merk geen leeftijdsverschil (houden van dezelfde muziek ed.). Doordat ik een oudere broer heb keek ik vaak mee naar tv-series uit zijn tijd.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
10 jaar ouder zou voor mij een grens zijn. Mijn vriend is 8,5 jaar ouder dus hij valt daar nog mooi binnen. Ik ben zelf 21, en 2 jaar jonger zou daar de grens zijn.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Mijn ondergrens is onlangs aangepast naar 4 jaar jonger. En ik gok op maximaal 7 jaar ouder.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Razz_ schreef:Rapunzel schreef:Ik zou echt niet met een man willen zijn die meer dan 10 jaar ouder is dan ik. Moet je voorstellen: Ben jij 60, is hij 70 (bejaard) Ben jij 70, is hij 80. De meeste mannen van 80 kunnen niet veel meer. Bovendien worden veel vrouwen ouder dan mannen. Dus de kans dat je jaren eenzaam achterblijft is groot. Nee, dan nog beter een paar jaartjes jonger of van dezelfde leeftijd.
Dit kun je wel zo zeggen, maar het blijft natuurlijk een feit dat de kans dat je man op 80-jarige leeftijd niet veel meer kan veeeel groter is dan dat je man op z'n 40ste tegen een boom rijdt, of dat je man op 90-jarige leeftijd nog dakpannen op het huis legt.
Een beetje een redenatie in de categorie van: "roken is niet slecht voor je want mijn opa heeft altijd gerookt en werd 100".
Ik zou mede om bovenstaande reden ook liever geen oudere man willen.
OT: ik ga voor 5 jaar jonger en 5 jaar ouder. Ik ben zelf 24, mijn vriend is 5 maand ouder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaaal niet op oudere mannen val. Het idee dat ik met iemand die dezelfde leeftijd als m'n vader heeft moet zoenen, brrr!! Sowieso hou ik ook niet van grijze mannen, en al heeeelemaal niet van kale mannen (wordt nog wat als m'n vriend ooit grijs en/of kaal wordt;))
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Leeftijd zegt mij niet zo heel veel. Bij iemand die begin 20 is zou ik er wel over na gaan denken of het een issue zou kunnen zijn, ligt ook aan hoe diegene in het leven staat. Hetzelfde geldt bij iemand van meer dan 10 jaar ouder.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Leeftijd zegt niet alles, maar toch ga ik liever niet te veel naar onderen toe. Ervaringen uit het verleden hebben uitgewezen dat dat niet echt werkt. Te jong, minder volwassen. Dus 't liefst toch wel mijn eigen leeftijd of misschien een jaartje jonger dan. En qua ouder denk ik tot zo'n 6 jaar ofzo..dan zou het tussen de 27 en 34 worden.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Toen ik mij aanmeldde op een datingssite was ik 24 (nu ben ik 25) en ik zocht op vrouwen (ik ben zelf ook een vrouw) van 24 tot 30. Gelukkig zocht mijn vriendin wel op vrouwen een aantal jaar jonger dan zijzelf (toen 30, nu 31), waardoor ze mij vond haha, want zij stond nooit tussen mijn zoekresultaten omdat ze net een jaar boven mijn grens zat.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Marsy28 schreef:Mijn vriend is 6 jaar jonger.. Ik ben 30 en hij 24.
Ik heb er nooit 'last' van gehad en hij lijkt ook ouder dan ik maar nu, sinds een paar maanden, merk ik wel wat verschil in de kijk op het leven en relaties. Hij heeft het paar maanden geleden uitgemaakt met me omdat zijn gevoelens veranderden. Ik, die dus ouder is en meerdere relaties heeft gehad, weet dat dat normaal is. Hij niet. En hij kan het nergens mee vergelijken. Ook gaat hij natuurlijk veel uit, wil nog heel veel reizen en huisje boompje beestje is een ver van zijn bed show. Nu heeft hij mazzel met een vrouw die zelf nog veel wil reizen, nog geen kinderwens heeft en graag gaat stappen. Maar ik werk wel al paar jaar, terwijl hij nog studeert.
Nu hebben we lange afstandsrelatie, is voor hem niet verkeerd. Kan hij mooi nog even alleen losgaan. En in november gaan we samen naar Australie maar apart wonen. We zijn vrij snel gaan samenwonen maar daar bleek hij toch niet aan toe te zijn. Ik moet even stapje terug doen, juist door zijn jong zijn. Dat is dus prima.
Dat heb ik ook met mijn vriend. Wij zijn snel gaan samenwonen omdat de situatie zich op dat moment voordeed en omdat dat het makkelijkst was maar eigenlijk was en is hij er nog helemaal niet aan toe. Ik heb al eens samengewoond en daarna ook alleen gewoond en hij is vanuit zijn ouders bij mij gekomen. Eigenlijk is het bij ons al te ver in de relatie om een stapje terug te doen. Hij zal dus of het nooit meemaken om echt alleen te wonen en de vrijgezel te zijn of hij zal er toch voor kiezen daar wel voor te gaan en dan blijf ik achter. Best rot vind ik dat, ik wil hem die periode niet ontnemen maar eigenlijk willen we allebei niet zonder elkaar. Jonger heeft zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
3 jaar jonger, en niet meer dan 5 jaar ouder.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Soms ben ik hier ook wel een beetje bang voor. Mijn vriend zegt dat hij het jammer vindt dat hij dat nooit meegemaakt heeft en mee zal maken, maar niet zonder mij wil en dus de keuze maakt om het te missen. Maar wat nou als hij dat op een gegeven moment toch wil?loura schreef:Marsy28 schreef:Mijn vriend is 6 jaar jonger.. Ik ben 30 en hij 24.
Ik heb er nooit 'last' van gehad en hij lijkt ook ouder dan ik maar nu, sinds een paar maanden, merk ik wel wat verschil in de kijk op het leven en relaties. Hij heeft het paar maanden geleden uitgemaakt met me omdat zijn gevoelens veranderden. Ik, die dus ouder is en meerdere relaties heeft gehad, weet dat dat normaal is. Hij niet. En hij kan het nergens mee vergelijken. Ook gaat hij natuurlijk veel uit, wil nog heel veel reizen en huisje boompje beestje is een ver van zijn bed show. Nu heeft hij mazzel met een vrouw die zelf nog veel wil reizen, nog geen kinderwens heeft en graag gaat stappen. Maar ik werk wel al paar jaar, terwijl hij nog studeert.
Nu hebben we lange afstandsrelatie, is voor hem niet verkeerd. Kan hij mooi nog even alleen losgaan. En in november gaan we samen naar Australie maar apart wonen. We zijn vrij snel gaan samenwonen maar daar bleek hij toch niet aan toe te zijn. Ik moet even stapje terug doen, juist door zijn jong zijn. Dat is dus prima.
Dat heb ik ook met mijn vriend. Wij zijn snel gaan samenwonen omdat de situatie zich op dat moment voordeed en omdat dat het makkelijkst was maar eigenlijk was en is hij er nog helemaal niet aan toe. Ik heb al eens samengewoond en daarna ook alleen gewoond en hij is vanuit zijn ouders bij mij gekomen. Eigenlijk is het bij ons al te ver in de relatie om een stapje terug te doen. Hij zal dus of het nooit meemaken om echt alleen te wonen en de vrijgezel te zijn of hij zal er toch voor kiezen daar wel voor te gaan en dan blijf ik achter. Best rot vind ik dat, ik wil hem die periode niet ontnemen maar eigenlijk willen we allebei niet zonder elkaar. Jonger heeft zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen.
Gast- Gast
Mijn vriend is 20 maanden jonger. Ik moest even wennen aan het idee maar merk er nu in de praktijk al zes jaar niets van!
Leeftijd zegt me niet zo heel veel, heb vriendjes gehad tot twee jaar jonger en tot vier jaar ouder.
Leeftijd zegt me niet zo heel veel, heb vriendjes gehad tot twee jaar jonger en tot vier jaar ouder.
Knof- Fluisteraar
- Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11
Lastig, ik wilde altijd iemand van 3-5 jaar ouder. Toen kreeg ik wat met mijn ex, 7 maanden jonger en had toen zoiets van nou een jaar jonger is nog wel oke. Mijn vriend is 15 maanden jonger.. tja om m om die 3 maanden nou te laten lopen
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Leeftijd
» 1 - 100 leeftijd
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Op welke leeftijd...
» Leeftijd
» 1 - 100 leeftijd
» nav wat is dan jong/ normale leeftijd /oud volgens jullie?
» Op welke leeftijd...
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: