Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingsbh (welke maat?)

+4
Slakje
Fiwen
Floor
Sylvana
8 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Sylvana ma 30 jul 2012 - 4:10

Ik wil graag alvast een voedingsbh aanschaffen, zodat ik er iig alvast eentje in huis heb. Nu zit ik alleen een beetje met de maat. Van het weekend heb ik een bh gepast (van de H&M), in maat 75C. Deze zat prima. De ene borst zat er goed in, de ander had nog ietsjes ruimte maar goed, dat heb ik altijd gehad.

Toch durfde ik de bh niet te kopen. Want, de kans bestaat dat de borsten met de borstvoeding nog eens flink aan groeien, toch? Dan zou hij dus aan de krappe kant worden. Maar goed, stel dat het wel meevalt, dan zit ik dus met een te grote bh (want dat zou dan 75D worden :shock: (ik kom van 75B af) ).

Dus nu weet ik even niet wat wijsheid is haha. Groeien de borsten echt nog zoveel tijdens borstvoeding? Of is dat verschillend voor iedereen? Kan ik nu beter gewoon een 75C aanschaffen, of toch een 75D (en dan hopen dat ze nog een goede cup groeien).

En hoe vallen Noppies bh's?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Floor ma 30 jul 2012 - 4:12

Ik heb 2 voedingsbh's van te voren gekocht, maar die droeg ik al tijdens de zwangerschap, mijn borsten groeiden na de bevalling ineens nog erg hard (F, ik kwam van B voor de zwangerschap, tijdens had ik C/D). Ik had de eerste 3 weken geen eens een bh aan na de bevalling Rolling Eyes beetje lui. Maar in principe had ik toen wat kunnen kopen mocht dat nodig zijn geweest.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Fiwen ma 30 jul 2012 - 4:18

Maat vind ik lastig te zeggen, of je borsten nog flink groeien door stuwing en bv is bij iedereen verschillend. Misschien kun je je beter even in een winkel goed laten informeren daarover?!

Bij Prenatal krijg je t/m 19 augustus 20% korting op alle lingerie dus misschien ook nog wel een optie om daar eens te kijken, ik heb daar toen erg goede informatie gekregen maar of dat bij alle Prenatals zo is weet ik natuurlijk niet.

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 4:22

Ik heb twee goedkope voedingsbh's en ik zou echt geen dure van tevoren kopen. Ik kom normaal van een kleine B en in de kraamweek had ik zelfs een ruime D door de stuwing. Ik zou dus één of twee goedkope van bijvoorbeeld de hema kopen om toch iets te hebben en als de borstvoeding wat gereguleerd is goede voedingsbh's erbij kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Sylvana ma 30 jul 2012 - 4:32

Ik zou ook het liefst weer naar de winkel gaan.. maar ben zoo luuuui haha Embarassed . Vandaar dat ik eens op internet ging neuzen.

En Rejoy, wat jij zegt daar dacht ik ook aan. Maar die dingen van de Hema zijn zo oncharmant :shock: . Schrik er gewoon van hahaha.

Ik zal van de week toch eens naar de Prenatal gaan en me laten adviseren. En met die korting hoef ik dan ook niet heel duur uit te zijn (wat ik overigens sowieso niet van plan was) en kan ik me er misschien toch nog een beeeeeetje charmant in voelen haha.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 4:34

Sylvana schreef:Ik zou ook het liefst weer naar de winkel gaan.. maar ben zoo luuuui haha Embarassed . Vandaar dat ik eens op internet ging neuzen.

En Rejoy, wat jij zegt daar dacht ik ook aan. Maar die dingen van de Hema zijn zo oncharmant :shock: . Schrik er gewoon van hahaha.

Ik zal van de week toch eens naar de Prenatal gaan en me laten adviseren. En met die korting hoef ik dan ook niet heel duur uit te zijn (wat ik overigens sowieso niet van plan was) en kan ik me er misschien toch nog een beeeeeetje charmant in voelen haha.

haha, ja die van de hema zijn wel echt lelijk, maar wel super elastisch. Als je dan toch net iets te kleine maat hebt, dan rekt deze nog redelijk mee. En met het lekken krijg je lelijke vlekken die je er niet meer uit krijgt in lichte bh's. Deze kun je ook nog weer een keertje weg gooien, met een dure doe je dat denk ik niet zo snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Sylvana ma 30 jul 2012 - 4:42

Daar heb je ook gelijk in Rejoy. Maar zoogcompressen zie je wel weer vreselijk zitten in die elastische dingen, niet? Dan is een bh die iets voorgevormd is ook wel fijn. Dus elastisch en voorgevormd, dat zou ideaal zijn geloof ik haha.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Slakje ma 30 jul 2012 - 4:50

Ze zeggen dat je altijd één cup groter moet kopen. Ik had voor mezelf zo'n lelijke van de H&M gekocht, en wilde nadien, als de bv goed op gang was gekomen een zo'n mooie aanschaffen als mijn borsten ook ongeveer gelijk bleven. Ik heb écht genoten van die van de H&M. Mijn borsten deden echt heel erge pijn in het ziekenhuis en elke andere BH deed ook pijn en die was gewoon superlekker en elastisch.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Clapperdie ma 30 jul 2012 - 5:42

Mij werd verteld dat zo'n voedings bh ook "meegroeit". Ik had er eentje van Hunkemoller.Zat aan het einde van de zwangerschap goed maar ook tijdens de stuwing.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Liadan ma 30 jul 2012 - 5:46

Ik zou nu een goedkope voedingsbh kopen en dan na de bevalling een paar goede. Ik heb na de bevalling bij de wehkamp een paar noppies voedingsbh's in verschillende maten besteld, 2 bh's gehouden die pasten en de rest teruggestuurd.
Mijn borsten werden na de eerste bevalling een stuk groter, na de tweede bevalling werden ze niet veel groter dan voor de bevalling.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Linda ma 30 jul 2012 - 6:39

Ik had een kleine 75B voor de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap had ik een voorgevormde voedingsbh van noppies gekocht in maat 75C. Mooi dat ik die niet paste, veel te klein. D was wel goed. Dus die C heb ik pas na een maand of 9 aan kunnen doen.

Die van de hema zijn inderdaad oncharmant, maar ze zitten heerlijk! Ik heb ze heel lang 's nachts gedragen ivm lekkage. En tijdens thuisblijfdagjes droeg ik die ook. Tijdens de stuwing zit zo'n bh ook veel lekkerder dan voorgevormde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 6:47

Ik heb voor de bevalling twee goedkope BV's van de h&m gekocht. Één in de maat die ik toen had, eentje een maat groter. Pas toen de bv wat meer gereguleerd was heb ik duurdere mooiere gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 7:42

Ik vind de noppies voedingsbh's echt superfijn! Ze kosten wel wat meer, maar je loopt er niet zo oncharmant bij...

Ik heb 1 maat groter genomen dan dat ik voor de zwangerschap had, de maat die ik tijdens de zwnagerschap had. Had eerst 75D, tijdens zwangerschap 75E, en na de bevalling met bv had ik ook 75E, die bh pastte goed, alleen bij erge stuwing zat ie soms wat strak.

Ik draag de voedingsbh's nog steeds Embarassed De bh's van voor de zwangerschap zitten niet meer fijn, en ik ben te lui om nieuwe te kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  _Blush_ ma 30 jul 2012 - 9:45

Als je op voorhand al BH's wil kopen, kan je er best op letten dat de stof redelijk rekbaar is, zodat je nog een beetje ruimte hebt voor tijdens de dagen met stuwing.

Mijn borsten zijn tijdens de zwangerschap wel erg gegroeid, maar na de bevalling eigenlijk niet meer. Tijdens de eerste dagen met stuwing zat mijn bh wel wat strakker, maar niet té.

Ik ben gegroeid van een 75E/F (voor de zwangerschap) naar een 80 H/I (op einde van zwangerschap en nu). Ik kon dus absoluut niet terecht in H&M of Hema voor bh's, maar moest er wel duurdere aanschaffen bij een speciaalzaak. Daar kan je wel goed advies krijgen vind ik.

Ik hoop alleen weer ooit in mijn E-cup te kunnen, want dit vind ik maar niks (terwijl ik vroeger mijn E/F al reusachtig vond)...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingsbh (welke maat?) Empty Re: Voedingsbh (welke maat?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum