Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderwagenvragen

+12
Chelle
Mamsie
maiadebij
Annemie
Nijntje
Pien
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Tania
Floor
Susan
Novalee
16 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderwagenvragen Empty Kinderwagenvragen

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:32

Deze zaterdag willen we de kinderwagen bestellen. We zijn al een paar keer gaan kijken en de keus is nu tussen twee wagens; de Maxi Cosi Mura 4 of een Mutsy 4Rider. Nu vind ik het alleen erg lastig om hier tussen te kiezen. Onze "eisen": 4 (grote) wielen met luchtbanden (geschikt voor wandelen in het bos en de sneeuw), een grote wagenbak zodat ons kindje er lang genoeg in kan liggen, een makkelijk verstelbaar handvat omdat m'n vriend en ik aardig in lengte verschillen, en natuurlijk dat hij makkelijk in- en uit te klappen is.

Nu hebben we het in- en uitklappen nog niet geprobeerd, maar verder voldoen allebei de wagens aan onze eisen. Ze rijden allebei prettig dus ook daarin geen verschil. De enige verschillen die ik zo opmerk is dat de Mutsy een stuk duurder is omdat je dingen los moet kopen (maar we krijgen de wagen cadeau dus dit maakt niet veel uit omdat we anders de rest wel bijbetalen), en bij de Maxi Cosi vind ik de kleuren uit de 2011-collectie niet zo mooi, eigenlijk alleen de zwarte.

Kortom, hoe moeten we nu een keus maken? Zijn er nog meer dingen waar we op moeten/kunnen letten? Of zijn er hier toevallig meer (aanstaande) mama's die twijfelde tussen deze twee kinderwagens? Welke keus hebben jullie gemaakt?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderwagenvragen Empty Re: Kinderwagenvragen

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 5:34

Wij hebben in eerste instantie voor de Quinny Buzz gekozen omdat ik dat een mooie compacte wagen vond en later alsnog voor de Bugaboo omdat de bak lekker ruim was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 26 jan 2011 - 5:57

wij hadden ook op beide kinderwagens ons oog laten vallen de mura4 en de 4rider. Beide zijn gemakkelijk in gebruik qua inklappen/uitklappen en het plaatsen van het zitje. Gewoon testen in de winkel dan kun je proberen wat je fijn vind. Wij hadden uiteindelijk onze keus laten vallen op de mura4 omdat de 4rider ingeklapt iets groter (langer) is en ik heb maar een kleine kofferbak, als ik dus het frame van de 4rider in de auto moest doen, moet er 1 deel van de bank plat. Dat is toch wel mijn tip waar je echt even op moet letten. Succes!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Tania wo 26 jan 2011 - 6:20

Wij hebben de Mura en ik vind het een fijne wagen. De bak is lekker groot, hij rijdt lekker soepel, stoeltje kan twee kanten op. Wij zijn er tevreden over.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Teddyaapje wo 26 jan 2011 - 6:37

Ook wij hebben de mura 4. Hij bevalt ons echt super! Zelfs door de sneeuw deed hij het prima en T. werd niet wakker van het gehobbel. Hij rijdt erg soepel en is makkelijk in te klappen...hij past zelfs in mn twingo'tje! De duwstang is erg makkelijk hoger en langer te zetten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 26 jan 2011 - 7:06

Wij hebben ook de Maxi Cosi Mura 4. Vind het een erge fijne wagen. Ik vind hem er stoer uit zien, makkelijk inklapbaar, leuke kleur(Blue note 2010), makkelijk mee te rijden, ruime reiswieg, wandelwageninzet kan beide kanten op. En hij past in beide auto's. Kan zo nog wel even doorgaan......

En idd wat Teddyaapje zegt zelfs in de flinke pak sneeuw die afgelopen maanden was gevallen reed hij goed.

Maar wij zijn er erg blij mee!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Pien wo 26 jan 2011 - 7:10

wij hebben gekozen voor de mutsy transporter. twijfelde tussen de mutsy 4rider en deze maar uiteindelijk deze gekozen vanwege het geld. ik ben wel een echte mutsy liefhebster. wij vonden dat er ook een ruime wagenbak bij zat en in hoogte makkelijk te verstellen. daarnaast is hij heel makkelijk en klein inklapbaar, zonder hulp hadden wij hem in de winkel binnen 1 minuut ingeklapt!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Nijntje wo 26 jan 2011 - 7:33

Wij hebben hier ook de mutsy, weliswaar gekregen van mijn schoonzus. in de tijd dat zij kinderen had zei ik al dat ik die ook zou kopen als ik zwanger was. Maar goed we hebben de wagen van haar gekregen Very Happy Misschien wel een ding om op te letten; wij hebben anti lek banden (van dat dikke rubber achtige, zonder lucht erin) dan kun je nooit onderweg met een lekke band komen te staan.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  Annemie wo 26 jan 2011 - 8:01

Wij hebben de mutsy 4 rider en die bevalt hartstikke goed, mijn vriend is nogal lang, dus dat is ook ideaal, want het handvat kun je in een seconde verstellen, ik vind hem heel fijn, wij hebben hem trouwens 2e hands van mp. Hij is heel makkelijk in te klappen en uit elkaar te halen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij wo 26 jan 2011 - 8:07

Ik zou er ook op letten dat je de wadelwagen ook makkelijk naar je toe kunt zetten. Onze wagen kon dat niet en dat vond ik wel echt een minpunt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:13

Ik zie dat de Mutsy 4 Rider bijna hetzelfde is als degene die ik heb , Mutsy Slider (alleen de stang kan bij de Slider beide kanten op, aanrader!). De mutsy is mij heel goed bevallen. Heb de Maxi Cosi ook geprobeerd, maar die vond ik te lomp.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 26 jan 2011 - 9:05

Ik heb ook een mutsy gehad. Fijne wagen!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Chelle wo 26 jan 2011 - 10:13

Nijntje schreef:Wij hebben hier ook de mutsy, weliswaar gekregen van mijn schoonzus. in de tijd dat zij kinderen had zei ik al dat ik die ook zou kopen als ik zwanger was. Maar goed we hebben de wagen van haar gekregen Very Happy Misschien wel een ding om op te letten; wij hebben anti lek banden (van dat dikke rubber achtige, zonder lucht erin) dan kun je nooit onderweg met een lekke band komen te staan.

Wij hebben ook de mutsy transporter! Hij moet dan nog wel geleverd worden maar heb er een hoop goeie verhalen over gehoord.
Mijn man wilde het liefst anti-lek banden.. Toch lullig als je ineens een lekke band heb! haha!!
Verder is de combi heel handig (ligbak en buggy), maar dat zullen er wel meer hebben.
Daarbij hebben we trouwens een maxi cosy gekocht (van het merk maxicosy dus niet van de mutsy die erbij hoorde). Deze kan ook op de kinderwagen gezet worden m.b.v. de adapter die je erbij krijgt.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Novalee do 27 jan 2011 - 0:11

Dankjewel voor alle reacties. Of ze allebei in de kofferbak zullen passen is een beetje lastig zeggen omdat we voordat ik beval een andere auto zullen hebben. M'n schoonzus heeft de Mura en die paste niet in onze auto (VW Polo). Maar onze nieuwe auto wordt een grotere dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn. We moeten denk ik zaterdag maar gewoon allebei de wagens nog eens uitproberen en dan maar zien welke onze voorkeur heeft.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flip Fluitketel do 27 jan 2011 - 0:13

Novalee schreef:Dankjewel voor alle reacties. Of ze allebei in de kofferbak zullen passen is een beetje lastig zeggen omdat we voordat ik beval een andere auto zullen hebben. M'n schoonzus heeft de Mura en die paste niet in onze auto (VW Polo). Maar onze nieuwe auto wordt een grotere dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn. We moeten denk ik zaterdag maar gewoon allebei de wagens nog eens uitproberen en dan maar zien welke onze voorkeur heeft.

1 van onze auto's is ook een VW Polo 3deurs en daar past hij wel in als je de 2 grote wielen eraf haalt.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Novalee do 27 jan 2011 - 0:19

Flip Fluitketel schreef:
Novalee schreef:Dankjewel voor alle reacties. Of ze allebei in de kofferbak zullen passen is een beetje lastig zeggen omdat we voordat ik beval een andere auto zullen hebben. M'n schoonzus heeft de Mura en die paste niet in onze auto (VW Polo). Maar onze nieuwe auto wordt een grotere dus ik denk dat dat geen probleem zal zijn. We moeten denk ik zaterdag maar gewoon allebei de wagens nog eens uitproberen en dan maar zien welke onze voorkeur heeft.

1 van onze auto's is ook een VW Polo 3deurs en daar past hij wel in als je de 2 grote wielen eraf haalt.

Het was toen maar voor een klein stukje (nog geen 5 minuten) dus dat vonden ze waarschijnlijk teveel moeite smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  mauwmauw do 27 jan 2011 - 0:38

ik heb de maxi cosi mura 4,en ben er erg tevreden over,zelfs met de sneeuw kon je lekker door rijden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 27 jan 2011 - 1:46

Ik heb ook de Maxicosi Mura 4. En ben er supertevreden mee. Het zitje van de wandelwageninzet kan je makkelijk veranderen om hem naar je af entoe te zetten. En wat sommige al zeggen. Over de Mura sluit ik me helemaal aan bi wat andere erover zeggen..

Hij paste voorheem im ,ijn Punto 3dr Maar heb nu een Chervolet Kalos 5drs en daar past hij ook helemaal in mits je de grote banden ervan af haalt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Spring do 27 jan 2011 - 2:38

wij hebben de mutsy gekocht, 4 rider geloof ik.
de mura vond ik ook wel leuk maar de wandelwageninzet lijkt mij niet prettig zitten voor een kindje.
Ik vind het net een kuipstoeltje.
Wij hebben wel voor de luchtbanden gekozen.
bij babydump gekocht en wij kregen er gratis de maxi cosi cabrio fix bij, de voetenzak voor de wandelwageninzet en tas.
de maxi cosi van mutsy zelf zou ik niet kopen omdat deze erg zwaar is.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Annie24 do 27 jan 2011 - 3:59

Ik zal ook ff meedoen, al weet je het al Very Happy

Wij hebben de Mutsy 4Rider. Ik heb nog geen idee hoe die rijdt, want hij staat hier nog te pronken in de woonkamer.
Wij hebben ook staan twijfelen tussen de Mutsy en de Mura. Er waren 2 dingen die bij ons de doorslag gaven: de Mutsy had dé kleur voor ons en ik vond zelf de Mura zwaarder rijden/draaien dan de Mutsy.

We hebben wel allebei de wagens in de auto geprobeerd te krijgen. We hebben een Citroen C3 en daar past de Mutsy in. Het onderstel kan in de achterbak en de inzet op de achterbank. Dit was bij de Mura overigens hetzelfde, dus dat maakte geen verschil.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud