Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ineens een huisdier minder :(

+10
Jeanette
Esperanza
Marin
Oasis
Jezzie
Lejow
Caribbeanlover
Ella
Aziraphale
Tazz
14 plaatsers

Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 8:52

Bink, één van onze (twee) konijnen is ineens doodgegaan. Hij was de laatste tijd al niet op z'n best, maar echt zorgwekkend was 't niet. Hij was wat rustiger dan anders (was ie sowieso altijd, maar nu nog rustiger) en at wat minder. Maar we dachten dat dat door de warmte kwam. Blijkbaar was er toch meer aan de hand, of is de hitte hem teveel geworden. We zullen er nooit achter komen.

Nu zit Pipi, ons andere konijn, alleen in 't hok. Ze lijkt het allemaal prima te vinden maar het oogt zo zielig. We willen er eigenlijk niet weer een nieuw konijn bij. Dus we gaan maar even kijken hoe Pipi het alleen doet....

En morgen Bink wegbrengen... Ineens een huisdier minder :( 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Tazz do 26 jul 2012 - 8:57

Wat een naar nieuws vandaag allemaal. Veel sterkte!

Misschien een wat ouder konijn uit de opvang als je er toch nog een bij wilt halen?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 9:02

Ja, een jonkie kan er sowieso niet bij denk ik. Het liefst heb ik er helemaal geen konijn bij, maarja, als Pipi er echt last van krijgt dat ze alleen zit...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Aziraphale do 26 jul 2012 - 9:04

Wat naar, sterkte!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Ella do 26 jul 2012 - 9:20

he wat naar... sterkte
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Caribbeanlover do 26 jul 2012 - 9:46

Kenya, wat naar zeg. Waar breng je je konijn heen? Wij begraafde/begroeven onze knaagdieren altijd in de tuin. Zal er wel over nadenken om toch een nieuwe te nemen omdat die je nog hebt dat gewend is ook al lijkt die het prima te vinden. Het zijn groepsdieren he.Kijk eens op dierenasiels.com voor een lief konijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Lejow do 26 jul 2012 - 9:48

Sterkte Kenya, wat verdrietig Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Jezzie do 26 jul 2012 - 9:48

Wat verdrietig. Sterkte.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Oasis do 26 jul 2012 - 10:39

Cry Sterkte!!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:45

Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Marin do 26 jul 2012 - 19:53

Aww wat zielig! Veel sterkte Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:55

Caribbeanlover schreef:Kenya, wat naar zeg. Waar breng je je konijn heen? Wij begraafde/begroeven onze knaagdieren altijd in de tuin. Zal er wel over nadenken om toch een nieuwe te nemen omdat die je nog hebt dat gewend is ook al lijkt die het prima te vinden. Het zijn groepsdieren he.Kijk eens op dierenasiels.com voor een lief konijn.

Breng hem naar de dierenarts. Daar zorgen ze ervoor dat hij 'vernietigd' (klinkt heel naar, weet het) wordt. We willen 'm namelijk niet hier in de tuin begraven.

Ja, dat is de tweestrijd nu, wel of geen nieuw konijn erbij.... Zelf willen we niet, maar voor Pipi zou 't misschien beter zijn. Hoewel ze een erg onafhankelijke dame is, haha. We kijken het in ieder geval een week of twee even zo aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Esperanza do 26 jul 2012 - 20:23

Wat verdrietig Kenya. Sterkte Ineens een huisdier minder :( 699888
Van een vriendin die ook konijnen heeft, weet ik dat het beter is als ze met z'n tweeen zijn, maar je zou het inderdaad even kunnen aankijken. Is er een reden dat je er liever geen 2 meer wilt?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Jeanette do 26 jul 2012 - 20:24

Sterkte!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 20:27

Oh, wat naar. Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 20:31

Esperanza schreef:Wat verdrietig Kenya. Sterkte Ineens een huisdier minder :( 699888
Van een vriendin die ook konijnen heeft, weet ik dat het beter is als ze met z'n tweeen zijn, maar je zou het inderdaad even kunnen aankijken. Is er een reden dat je er liever geen 2 meer wilt?

We hebben destijds ook heel bewust voor twee konijnen gekozen. Weet dat het beter is inderdaad omdat het groepsdieren zijn.

We willen eigenlijk helemaal geen konijnen meer als Pipi er niet meer is. Als we er nu een konijn bij zetten zul je zien dat één van de twee op een gegeven moment overlijdt en dan moet er wéér een ander bij en zo verder. Terwijl we eigenlijk vinden dat we te weinig aandacht voor ze hebben en dus na Pipi helemaal geen konijnen meer willen. Maarja. Voor het zelfde geld houdt Pipi het nog járen uit en dan is 't wel zielig in d'r ééntje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Carra do 26 jul 2012 - 20:39

Konijnen kunnen volgens mij ook prima alleen hoor. Tenminste, die van mij heeft het 11 jaar uitgehouden in zijn eentje. Het zijn in principe groepsdieren, maar met een beetje meer aandacht voor degene die overblijft, zou ik er als ik jou was geen tweede bij nemen.

Dan blijf je aan de gang inderdaad.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Raindrop do 26 jul 2012 - 20:40

Wat naar Cry Veel sterkte! Ineens een huisdier minder :( 699888
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Esperanza do 26 jul 2012 - 21:22

Ik begrijp het Kenya, dan blijf je bezig inderdaad. Dan zou ik gewoon even kijken hoe het gaat, dat merk je snel genoeg.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Caribbeanlover do 26 jul 2012 - 21:23

Kenya schreef:
Esperanza schreef:Wat verdrietig Kenya. Sterkte Ineens een huisdier minder :( 699888
Van een vriendin die ook konijnen heeft, weet ik dat het beter is als ze met z'n tweeen zijn, maar je zou het inderdaad even kunnen aankijken. Is er een reden dat je er liever geen 2 meer wilt?

We hebben destijds ook heel bewust voor twee konijnen gekozen. Weet dat het beter is inderdaad omdat het groepsdieren zijn.

We willen eigenlijk helemaal geen konijnen meer als Pipi er niet meer is. Als we er nu een konijn bij zetten zul je zien dat één van de twee op een gegeven moment overlijdt en dan moet er wéér een ander bij en zo verder. Terwijl we eigenlijk vinden dat we te weinig aandacht voor ze hebben en dus na Pipi helemaal geen konijnen meer willen. Maarja. Voor het zelfde geld houdt Pipi het nog járen uit en dan is 't wel zielig in d'r ééntje.

Waarom geef je ze zo weinig aandacht? Dat is toch niet zoveel moeite?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Lousanne do 26 jul 2012 - 21:40

Wat naar, veel sterkte!

Over het hebben van 1 of 2 konijnen.. Toen ik mijn konijntje kocht zei de fokster dat konijntjes beter alleen konden zijn omdat ze anders vaak gaan vechten..Dus daarom heb ik er eentje gekocht..

Nu jullie zeggen dat konijnen groepsdieren zijn ben ik eens wat op internet gaan zoeken. Konijnen zijn geen groepsdieren maar kolonodieren. Ze zijn gewend om in een groep te leven maar wel om hun eigen territorium te hebben. Als je konijnnen als combinatie samen in een hok wil doen moet je mannetje en vrouwtje bij elkaar doen, omdat mannetjes mannetje en vrouwtje vrouwtje gaan vechten.. Als je een mannetje en een vrouwtje hebt moet je wel zorgen dat een van beiden gesteriliseerd is (of je moet jonge konijntjes willen natuurlijk). Als 2 broertjes of 2 zusjes bij elkaar zitten vanaf de geboorte gaat het wel vaak goed, maar als ze op latere leeftijd bij elkaar komen niet. Als konijnen eenmaal met elkaar gevochten hebben komt het nooit meer goed.

Als 1 konijn overblijft, wat dan?
Het komt helaas voor dat 1 van de konijnen van een koppeltje dood gaat. Je wilt dan een nieuw konijn als maatje voor het overgebleven konijn. Wij adviseren dan om niet op zoek te gaan naar een jong konijntje maar om een ouder konijn uit een opvang of asiel erbij te plaatsen.




Kun je zomaar een nieuw konijn erbij zetten?
Je kunt niet zomaar een konijn ophalen en deze bij je andere konijn in het hok zetten! konijnen die elkaar niet liggen kunnen elkaar bevechten tot de dood erop volgt. Vechten zie je vooral bij konijnen die nog sexueel actief zijn en die dus niet gesteriliseerd of gecastreerd zijn.

Een nieuw konijn koppelen
Je kunt naar een opvangadres gaan om een nieuw konijn uit te zoeken of beter neem je konijn mee en laat je konijn een nieuwe partner uitzoeken. De combinatie mannetje-vrouwtje is de beste keuze.

En ik lees nu ergens anders dat bij een koppeltje de ram altijd gecastreerd moet zijn, omdat als het vrouwtje gesteriliseerd is en de ram niet dat de ram dan onder invloed van hormonen eindeloos gaat rijden op het vrouwtje, dat is natuurlijk ook hartstikke zielig.

Conclusie van wat ik leef: konijntje alleen kan ook prima, als je nu een konijnencombinatie wil maken moet je een gecastreerde ram hebben met een vrouwtje, en moet je eerst kijken of het klikt..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  MADDIE do 26 jul 2012 - 22:24

Wat naar zeg!! Sterkte!! Wij zitten min of meer met hetzelfde. Wij hadden vier konijnen en nu sinds een paar maanden nog maar drie. Wij willen echter ook afbouwen met de konijnen dus gaan geen konijn er meer bij nemen nu. We geven die ander wel wat extra aandacht dan.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 23:37

Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 1:31

CBL: Omdat we een druk leven hebben en die beestjes buiten (achter in de tuin) zitten krijgen ze niet zoveel aandacht als dat ik zou willen voor ze. Omdat ze met zijn tweeën waren maakte dat ook niet zoveel uit. Nu zullen we Pipi uiteraard meer aandacht geven nu ze alleen zit.

@ Lousanne: Die info kende ik inderdaad. Bink was een gecastreerd mannetje en Pipi dus een vrouwtje. Dat ging prima samen, hoewel Pipi juist wel eens op Bink reed (zij is niet geholpen) en ook duidelijk de baas speelde. Vandaar dat ik ook denk dat ze het alleen misschien ook wel prima vind. Als we er toch een nieuw konijn bij zouden zetten zou dat weer een gecastreerd mannetje zijn en geen jonkie natuurlijk. Daar is Pipi helemaal niet goed mee.

Maar voorlopig kijken we even aan hoe ze het in d'r eentje doet. En zullen we dus vaker naar haar toe gaan en even in de ren met haar spelen enzo zodat ze toch nog wat gezelligheid heeft. Al lijkt ze daar tot nog toe niet echt op te zitten wachten.

@ allen: thanx! Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen Bink nu zelf naar de dierenarts te brengen, dus hij ligt nog in de schuur. Man gaat het straks als hij uit z'n werk komt meteen doen. Ben toch wel weer een softie wat dat betreft... En kan niet uitstaan dat we niet weten waardoor hij is overleden. Zou het dan toch de warmte zijn? Kan ik me haast niet voorstellen... Misschien heeft 'ie toch iets onder de leden gehad. Dit is trouwens al het tweede keer dat Pipi haar partner overleefd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ineens een huisdier minder :( Empty Re: Ineens een huisdier minder :(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum