Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vetbult/lipoom bij baby

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vetbult/lipoom bij baby Empty Vetbult/lipoom bij baby

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 23:06

Ons zoontje heeft een bult ter grootte van een knikkerbam onder zijn schouderblad zitten. De twee huisartsen die ernaar gekeken hebben, denken aan een vetbult. Om iets anders uit te sluiten (kwaadaardig) wordt er een echo gemaakt. Iemand ervaring met dit soort bulten? En kunnen kleine babietjes al kwaadaardige gezwellen hebben?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vetbult/lipoom bij baby Empty Re: Vetbult/lipoom bij baby

Bericht  pitbullgup di 25 jan 2011 - 23:46

Ik heb zelf 1,5 jaar geleden een grote lipoom laten verwijderen (7cm bij 4cm) die net aan de zijkant van mijn ribben zat. Kreeg eerst een echo en toen een MRI omdat ze dachten dat het misschien kwaadaardig was maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Omdat ik er last van had hebben ze m verwijderd maar anders laten ze hem vaak zitten.

Bij baby'tjes heb ik er verder geen ervaring mee. Maar de kans is vaak klein dat het kwaadaardig is als je hem iets kan bewegen en niet snel groeid. Succes
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Highway wo 26 jan 2011 - 0:05

Ze kunnen hem gewoon verwijderen, bij zo'n grote komen er dan vaak wat hechtingen in. Echter verwijderen ze dergelijke lipoompjes pas als je er last van hebt, bij volwassenen dan. Hoe het bij een baby gaat weet ik niet. Meestal zijn lipoompjes goedaardig maar het kan natuurlijk altijd kwaadaardig zijn, dat kan ook gewoon bij baby's. Dus erg fijn dat ze het voor de zekerheid gaan onderzoeken, hopelijk is het een gewone vetbult.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud