Stofzuigen
+8
Parisienne
Prosecco
Arwyn
Star007
Floor
Slakje
Ella
*Lookie*
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stofzuigen
Stofzuigen... pff ik vind het zo'n rotklus, maar je ziet wel resultaat. Hoe stozuigen jullie? Doen jullie ook altijd langs het plafond? Of meestal alleen de vloer? En schuiven jullie ook altijd de bank opzij?
Ik was er de eerste jaren dat ik op mezelf woonde, niet heel pietluttig in. Lekker om de bank en het bed heen, laat staan dat ik naar boven keek! Ik had gewoon niet het ide dat dat zo snel vies kon worden. Inmiddels ben ik er dus wel achter dat echt óveral stof komt en zuig ik wel grondiger. Maar ik moet bekennen, ik zuig echt niet altijd onder de bank.
Hoe gaat dit bij jullie?
Ik was er de eerste jaren dat ik op mezelf woonde, niet heel pietluttig in. Lekker om de bank en het bed heen, laat staan dat ik naar boven keek! Ik had gewoon niet het ide dat dat zo snel vies kon worden. Inmiddels ben ik er dus wel achter dat echt óveral stof komt en zuig ik wel grondiger. Maar ik moet bekennen, ik zuig echt niet altijd onder de bank.
Hoe gaat dit bij jullie?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Stofzuigen
Ik zuig wel elke week onder het bed, maar langs en plafond en onder de bank niet wekelijks hoor.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een hekel aan stofzuigen en zie ook nooit resultaat.
Als ik het doe, dan ga ik overal langs. Eerst met de stofzuiger en dan met de dweil. En dat dweilen laat zien, dat ik heel slecht ben in het stofzuigen. Voor de plafond e.d. heb ik zo'n ouderwetse stoffer. Werkt fijn.
Als ik het doe, dan ga ik overal langs. Eerst met de stofzuiger en dan met de dweil. En dat dweilen laat zien, dat ik heel slecht ben in het stofzuigen. Voor de plafond e.d. heb ik zo'n ouderwetse stoffer. Werkt fijn.
Gast- Gast
Ik heb nog nooit het plafond gezogen. Ik doe het ook altijd langs de zetel en tafelpoten etc. heen. M'n vriend doet het onder de zetels.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik stofzuig 2x per dag alles beneden (voordat we een zoontje hadden was dat 1x per dag).
Ik kan met de stofzuiger gewoon onder de bank dus die hoeft niet aan de kant, daar zuig ik dus ook 2x per dag onder.
Langs het plafond doe ik wanneer nodig, ik kijk gewoon of er spinnenwebben hangen (meestal elke 3 weken ongeveer).
Boven stofzuigen doe ik 1 a 2 x per week, onze katten zijn toch meer beneden dan boven. Dan stofzuig ik overigens wel alles, onder kasten, bedden, de badkamervloer, gewoon alles.
Ik kan met de stofzuiger gewoon onder de bank dus die hoeft niet aan de kant, daar zuig ik dus ook 2x per dag onder.
Langs het plafond doe ik wanneer nodig, ik kijk gewoon of er spinnenwebben hangen (meestal elke 3 weken ongeveer).
Boven stofzuigen doe ik 1 a 2 x per week, onze katten zijn toch meer beneden dan boven. Dan stofzuig ik overigens wel alles, onder kasten, bedden, de badkamervloer, gewoon alles.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
We stofzuigen elke dag en meestal 1x per week langs het plafond, onder de bank en onder de stoel en tafelpoten.
Gast- Gast
Ik stofzuig ongeveer 4 keer in de week, maar goed, we hebben dan ook geen honden/katten of andere dieren die ernstig verharen. Onder de bank zuig ik zelden
Gast- Gast
Ik stofzuig zeker om de dag boven en beneden. Met alle hondenharen, zou ik het eigenlijk iedere dag moeten doen. Nu hij zoveel haren verliest de laatste weken, swiffer ik ook een paar keer op een dag beneden( soms wel 5 x ).
Ik stofzuig wel onder de banken ( nouja zo ver ik er bij kan, zonder de bank op te tillen ofzo) en zet spullen op de bank, zodat ik overal goed kan stofzuigen.
edit: en het plafond zuigen? daar hebben ze toch plumeaus ( schrijf je dat zo ) voor. Nouja ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan met de stofzuiger.
Ik stofzuig wel onder de banken ( nouja zo ver ik er bij kan, zonder de bank op te tillen ofzo) en zet spullen op de bank, zodat ik overal goed kan stofzuigen.
edit: en het plafond zuigen? daar hebben ze toch plumeaus ( schrijf je dat zo ) voor. Nouja ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan met de stofzuiger.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik stofzuig minimaal 1 keer per week onder de banken en onder het bed, eigenlijk alle hoekjes en gaatjes waar ik bij kan zonder de boel te verbouwen.
Het plafond doe ik als ik stof zie hangen, maar we hebben sinds kort een kruimeldief, dus ik denk dat ik die daarvoor ga gebruiken.
Het plafond doe ik als ik stof zie hangen, maar we hebben sinds kort een kruimeldief, dus ik denk dat ik die daarvoor ga gebruiken.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Wat stofzuigen jullie allemaal vaak
Ik red het niet eens 1 keer per week, eerder 1 keer per twee weken, maar dat is dat wel weer echt te weinig. Onder het bed doe ik ongeveer 1 keer per maand en onder de bank amper omdat die helemaal aan de kant moet.
Ik red het niet eens 1 keer per week, eerder 1 keer per twee weken, maar dat is dat wel weer echt te weinig. Onder het bed doe ik ongeveer 1 keer per maand en onder de bank amper omdat die helemaal aan de kant moet.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik stofzuig bijna elke dag, dat moet ook wel gezien het feit dat mijn dochter graag crackers eet en daarmee, al kruimelend, heel het huis doorloopt. Ik doe het dan ook onder de tafel, bank, stoelen, etc. Daar kan ik met de stofzuiger goed onderdoor. Langs het plafond doe ik eigenlijk nooit, ik haal alleen plaatselijk wat stof/web weg als ik het zie.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik stofzuig elke dag, soms zelfs 2x maar wij hebben dan ook twee katten die verharen en de steentjes uit de kattenbak verspreiden door het huis .
Spinnenwebben op het plafond doe ik inderdaad met een plumeau.
Spinnenwebben op het plafond doe ik inderdaad met een plumeau.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Ik stofzuig 1 keer in de week grondig, maar nooit onder de bank omdat ik die gewoon niet van zijn plaatst krijg. Als we een keer stokbrood of iets dergelijks hebben gegeten weleens een tweede keer in de week .
Wij hebben dan ook geen huisdieren en werken beide full-time, we zijn er dus bijna niet en het wordt eigenlijk ook niet echt vies, het is puur voor het stof. Spinnenwebben aan het plafond hebben wij echt nog nooit gehad nu ik er overna denk, wel stofzuig ik het het stof weg rond het ventilatierooster aan het plafond.
Wij hebben dan ook geen huisdieren en werken beide full-time, we zijn er dus bijna niet en het wordt eigenlijk ook niet echt vies, het is puur voor het stof. Spinnenwebben aan het plafond hebben wij echt nog nooit gehad nu ik er overna denk, wel stofzuig ik het het stof weg rond het ventilatierooster aan het plafond.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Beneden stofzuigen we iedere dag. Om de dag schuif ik de bank en de salontafel aan de kant. Vooral nu de katten zo aan het verharen zijn. Soms heb ik net gezogen en dan zie ik al weer plukken haar en stof voorbij vliegen.
Boven stofzuigen we 2x per week. En dan ook onder het bed, goed de hoekjes e.d.
Boven stofzuigen we 2x per week. En dan ook onder het bed, goed de hoekjes e.d.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Plafond doe ik met een plumeau. Ik stofzuig elke dag en soms 2 keer per dag, ik vind dat je op een houten vloer alles zo snel ziet liggen. En m'n zoontje kruipt het huis door dus ik wil het graag schoon hebben. Onder de bank doe ik zel nooit want we hebben een grote hoekbank en ik krijg dat ding nooit van z'n plek. Ongeveer eens per maand helpt m'n vriend me ermee.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: