Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Melkmoe..?

+2
Annie24
Jazzlyn
6 plaatsers

Ga naar beneden

Melkmoe..? Empty Melkmoe..?

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 8:36

Uk is volgende week 4 maanden. Hij heeft vaker periodes van iets slechter drinken gehad, maar de laatste tijd (ruim een week) is het echt onmogelijk. Hij drinkt (als hij al drinkt) zijn honger weg en dan gaat hij je uit zitten lachen... Dit is begonnen sinds we hem af en toe een paar hapjes fruit gaven (sinds 2 weken) ivm zijn erge buikpijn.

Voor de buikpijn is het de oplossing, maar nu drinkt hij dus niet meer goed. wilde we toch volgende week asap gaan beginnen omdat hij flesje toch al niet zo leuk vond..

Het eten van de lepel ging nog moeizaam, tja dat is normaal na 4 a 5 keer oefenen. Vandaag dronk hij redelijk, maar moeizaam.

07.00 140 (na 100 begon het protest)
11.15 90 (onmogelijk)
15.00 170 (dit moet elke fles eigenlijk)

Om 18.00 uur dacht ik even te 'oefenen' moet groente, hij kreeg een half potje. Veel hapjes werkte hij zijn mond een paar keer uit maar na 10 minuten was het op. Daarna begon het huilen. Ik maak een fles, hij drinkt zon 20 ml en begon toen te huilen hij werd pas stil toen hij de tweede helft van het potje mocht Melkmoe..? 1270000679 Daarna ging hij lekker slapen.. Over half uurtje willen we zijn laatste fles proberen, want om 11 uur of 12 uur maakt niks uit, weigert hij hem Melkmoe..? 1270000679

Is dit nu (net als bij zoon 1) melkbeu of een fase?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Melkmoe..? Empty Re: Melkmoe..?

Bericht  Annie24 ma 23 jul 2012 - 8:40

Ik herken het niet, maar dat vocht moet er toch in, want aan een potje groente/fruit heeft hij niet genoeg w.b.t. zijn vocht hoeveelheid.
Ik snap dat je het er niet in kan proppen, maar zo weinig vocht lijkt me niet voldoende confused
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 8:42

Nou als hij goed van de lepel eet ga je in de ochtend pap van een bordje aanbieden (200 ml) en als dat goed gaat kan je dat om 12 uur ook doen.

Bij L. zag zijn schema er met 5 maanden zo uit:

200 ml pap
fruit
200 ml pap
Geprakte liga met fruit
Groente en toetje

Als hij niet weigerde een avondfles maar met 5 maanden en 3 weken weigerde hij deze elke avond.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Annie24 ma 23 jul 2012 - 8:44

Dan begin je nu ook met pap? Die paar dagen maken dan ook niets meer uit smile

Y. krijgt nu 's avonds nog steeds een flesje. Héérlijk momentje vind ik dat, zeker op maandag en dinsdag na een kdv dagje, dan valt hij regelmatig in slaap bij me I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 8:48

Annie24 schreef:Dan begin je nu ook met pap? Die paar dagen maken dan ook niets meer uit Melkmoe..? 561177

Y. krijgt nu 's avonds nog steeds een flesje. Héérlijk momentje vind ik dat, zeker op maandag en dinsdag na een kdv dagje, dan valt hij regelmatig in slaap bij me I love you

Nou ik doe steeds een paar dagen tussen iets toevoegen ertussen ivm eventuele reactie. Blijft hij dit doen (en eet hij groente en fruit nog steeds zo goed) ga ik van het weekend de ochtendvoeding pap geven Melkmoe..? 561177 Ow dat lijkt mij ook heerlijk! L dronk heel soms tot 5 maanden dan, maar alleen als hij zo diep sliep dat hij niks merkte. We haalden hem uit bed en gingen rondjes met hem lopen en als hij dan weer heel ver weg was probeerde we de fles. Werd hij wakker was het krijsen Melkmoe..? 394967 Hij is ook opgenomen geweest en er was lichamelijks niks aan de hand. En A doet zijn broer op elk vlak na Melkmoe..? 1270000679 Pijn is het gewoon niet.. Hij spuugt de fles uit en lacht je dan vierkant uit Rolling Eyes
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 8:59

Maar kan je dan niet beter de bijvoeding even laten voor wat het is? Melk is nu namelijk nog het aller belangrijkste. Of doen jullie dit onder controle van een KA?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 9:06

Linda schreef:Maar kan je dan niet beter de bijvoeding even laten voor wat het is? Melk is nu namelijk nog het aller belangrijkste. Of doen jullie dit onder controle van een KA?

Zonder bijvoeding dronk hij ook al slecht met fase, moesten veel moeite doen. Bijvoeding is ook nodig ivm erge reflux, het was dus idd in overleg.

Daarbij ben ik van de week een paar dagen gestopt en hij ging er echt niet beter door drinken.

Edit: Pap maakt je ook op basis van melk dus hij krijgt dan toch minimaal 300 ml binnen en dan nog een fles om 15.00 uur en 22.00. Met 6 maanden geef je (mits ze goed groente en fruit eten) nog maar 3 flessen. Dus dan is het zo gek nog niet.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Lejow ma 23 jul 2012 - 9:10

Maar Linda, A moet toch IETS binnen krijgen?!?!?!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 9:12

Lejow schreef:Maar Linda, A moet toch IETS binnen krijgen?!?!?!

Ja tuurlijk, dat snap ik. Maar ik begrijp uit haar openingspost dat hij nog minder was gaan drinken nadat ze begonnen zijn met bijvoeding.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 9:14

Linda schreef:
Lejow schreef:Maar Linda, A moet toch IETS binnen krijgen?!?!?!

Ja tuurlijk, dat snap ik. Maar ik begrijp uit haar openingspost dat hij nog minder was gaan drinken nadat ze begonnen zijn met bijvoeding.

Ik gaf 3 a 4 theelepeltjes fruit voor de buikpijn. Niet veel of geks. Hij is toen langzaam aan slechter gaan drinken. Of het samenhangt? Kan of niet? Neutral Maar ik ben met groente begonnen vandaag omdat hij wel echt iets meer moet binnenkrijgen en via fles of lepel met melk weigert..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 9:18

Maar waarom fruit krijgen tegen buikpijn? Krijgen babies daar niet juist buikpijn van?
Sorry trouwens, misschien werkt het anders bij te vroeg geboren kindjes, maar daar heb ik geen verstand van.
Is een ander soort voeding geen optie?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 9:46

Linda schreef:Maar waarom fruit krijgen tegen buikpijn? Krijgen babies daar niet juist buikpijn van?
Sorry trouwens, misschien werkt het anders bij te vroeg geboren kindjes, maar daar heb ik geen verstand van.

Omdat hij verstopt raakte door alleen flesvoeding. Lactulose hielp niks, ja krampen. 3 hapjes fruit was gelijk 2 keer per dag ontlasting Melkmoe..? 3079029344 Hij krijgt refluxvoeding, maar een ander smaakje of ander merk is geen verschil! Idem voor andere spenen etc.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 9:50

Jazzlyn schreef:
Linda schreef:Maar waarom fruit krijgen tegen buikpijn? Krijgen babies daar niet juist buikpijn van?

Omdat hij verstopt raakte door alleen flesvoeding. Lactulose hielp niks, ja krampen. 3 hapjes fruit was gelijk 2 keer per dag ontlasting Melkmoe..? 3079029344 Hij krijgt refluxvoeding, maar een ander smaakje of ander merk is geen verschil! Idem voor andere spenen etc.

Ah op die manier! Ik zat meer aan krampen ed te denken, vandaar dat ik het niet snapte.
Moeilijk hoor... Kan je niet met de KA overleggen?

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ ma 23 jul 2012 - 18:28

Linda schreef:
Jazzlyn schreef:

Ah op die manier! Ik zat meer aan krampen ed te denken, vandaar dat ik het niet snapte.
Moeilijk hoor... Kan je niet met de KA overleggen?

Ik dacht eerlijk gezegd hetzelfde als Linda. Juist omdat je aangeeft dat het sinds toen gekomen is. Maar goed, ik neem aan dat alles in overleg met de KA gaat.
Ik vind hem ook wel heel erg jong voor bijvoeding en dat al 2 weken.
Gecorrigeerd is hij net geboren en wij 'mogen' juist pas met de gecorrigeerde leeftijd van 4 maanden beginnen.

Maar hij moet inderdaad wel iets binnenkrijgen.
En het meest lastige is, dat als je kindje niet wil drinken, dat hij dat dan ook gewoon niet gaat doen. Je kunt het er niet inproppen.
Heel lastig Melkmoe..? 699888 .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ ma 23 jul 2012 - 18:29

Heb je dit allemaal in overleg met de KA gedaan?
En wat zegt die ervan?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 19:17

_Lana_ schreef:Heb je dit allemaal in overleg met de KA gedaan?
En wat zegt die ervan?
Met stipt 4 maanden zouden we gaan starten met groente en fruit. Maar 1,5 a 2 weken geleden kon hij helemaal niet meer poepen dus gaf ik hem soms een theelepeltje fruit (2 a 3) Dit was om de dag/elke dag. Door de pijn van zijn buikje dronk hij toen ook al een tijd onrustig en moeizaam. Ik ben totaal geen voorstander van andere laxeermiddelen dan lactulose, dus was dit de beste oplossing. Na 2 weken zouden we toch al starten. Ik ben gister pas groente gaan geven, omdat hij al dagen minimaal dronk. En hij blijkt nu dat hij dit dit wel eet! Hij is zaterdag of zondag 4 maanden. Het ene kind is er ook eerder aan toe als het andere natuurlijk.

Wij zouden niet gaan corrigeren met de bijvoeding omdat hij op alle gebieden gelijk loopt met een a terme baby en niet zo van flessen houdt plus nog de reflux natuurlijk. De kinderarts is niet zo ondernemend, ze stemt vaak toe. Wink
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 19:32

Dat bijvoeden mocht mijn vriendin, waarin ik in je andere topic over vertelde, ook eerder mogen doen. Tsja de keuze lijkt me niet zo moeilijk als je kunt kiezen uit kind drinkt geen flesjes maar ow jee hij is nog geen 4 maanden, of kind drink geen flesjes dus logischerwijs krijgt het wel iets anders zoals fruit etc.
Haar kindje krijgt nu zelfs al gewoon brood etc. omdat hij flesjes echt niet wil, en die is dus een kleine maand ouder dan jouw mannetje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Jazzlyn di 24 jul 2012 - 0:37

Mm.. gaf ik om 10 uur fruit wil hij geen fles meer om 11 uur..

Morgen proberen we 07.00 fles
08.15 a 08.30 fruit
12.00 fles
15.00/15.30 fles
18.00 groente
22.00 fles (deze fles willen we steeds wat gaan vervroegen) Op zich niet verkeerd 4 flessen met 4 maanden!

Vandaag:
07.00 155 ml fles
10.00 1 potje fruit
11.00 weigeren fles
12.00 100 ml fles (eerst nog half uur geslapen voor deze fles, lijkt me niet fijn of wel? Tijden zijn zo namelijk wel ideaal!) Wel of geen fruit maakt geen verschil, gisteren geen fruit en dronk hij 80 Melkmoe..? 394967
en dan zo proberen om 15.30 Melkmoe..? 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn di 24 jul 2012 - 0:56

net cb gebeld die geeft aan dat het vaker voorkomt dat kindjes de fles niet meer leuk vinden en vaak komt dat niet meer goed.

Ze raad dit aan:

07.00 pap van 150 ml flesvoeding
10.00 fruit
12.00 fles
16.00 groente en 100 ml fles
20.00 fles met wat rijstebloem

oke...

Hoe vinden jullie dit? Melkmoe..? 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater