Verzorgingsspul
+13
Flower_L
PiP
Printje
Annie24
Bloem86
Lonely Goatherd
-Ieniemienie-
Parisienne
SarahKey
Liadan
Linda
Aimee
Sylvana
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verzorgingsspul
Gewoon even nieuwsgierig: wat is fijn om te hebben en wat gebruik je ook echt (bij baby's)? Niet qua merk maar qua soort product. Lotion, wasgel, etc.
Heb nu badmelk, bodylotion, zinkzalf, wasgel en shampoo op m'n lijstje staan. En zoals babyolie bijv. is dat nou echt noodzakelijk? Ik vind olie zelf altijd zo 'zwaar' op de huid.
Heb nu badmelk, bodylotion, zinkzalf, wasgel en shampoo op m'n lijstje staan. En zoals babyolie bijv. is dat nou echt noodzakelijk? Ik vind olie zelf altijd zo 'zwaar' op de huid.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Verzorgingsspul
ik gebruik altijd balneum badolie, dat is niet zo vet.
Verder een potje zinkzalf, bodylotion achtige creme, haarspul en eventueel shampoo
Verder een potje zinkzalf, bodylotion achtige creme, haarspul en eventueel shampoo
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik gebruikte in het begin alleen maar badolie en huidolie.
Bodylotion en wasgel en zeep enzo vond ik niet fijn.
Bodylotion en wasgel en zeep enzo vond ik niet fijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gebruik alleen wasgel en shampoo.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Ik gebruik alleen wasgel en shampoo.
Ik ook.
en sudocreme en bepanthen.
Heb echt zoveel soorten staan en gekregen zoals babyolie, stukken zeep etc maar dat hebben we nog nooit gebruikt.
Ik gebruik(te) ook niet veel. Wasgel, shampoo en soms crème of bodylotion van Zwitsal. Daarnaast nog Bepanthen voor droge plekjes/wondjes en Sudocrème voor rode of kapotte billen. Nu heb ik nog als extra after sun (Zwitsal).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Toen ze net geboren waren gingen ze heel erg vervellen allebij. Kraamhulp raadde daarom eerst olie aan.
Vanaf dat ze verveld waren gebruik ik alleen shampoo, wasgel, haarlotion, en bepanthen.
Was is nou het verschil tussen wasgel en schuimbad? Snap dat het een voor in badwater is, en de ander om in te zepen. Maar je kan het toch voor allebei gebruiken en ik heb het verschil nog niet gemerkt haha.
Vanaf dat ze verveld waren gebruik ik alleen shampoo, wasgel, haarlotion, en bepanthen.
Was is nou het verschil tussen wasgel en schuimbad? Snap dat het een voor in badwater is, en de ander om in te zepen. Maar je kan het toch voor allebei gebruiken en ik heb het verschil nog niet gemerkt haha.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Wij gebruiken alleen shampoo, wasgel en bodylotion. Olie en zinkzalf had ik ook gehaald, nog nooit gebruikt. Ohja en in de winter een paar keer Zacht Huidje crème toen z'n gezicht wat schraal was.
Laatst aangepast door Lonely Goatherd op zo 22 jul 2012 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Parisienne schreef:Ik gebruik(te) ook niet veel. Wasgel, shampoo en soms crème of bodylotion van Zwitsal. Daarnaast nog Bepanthen voor droge plekjes/wondjes en Sudocrème voor rode of kapotte billen. Nu heb ik nog als extra after sun (Zwitsal).
Hier precies zo!!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Liadan schreef:Ik gebruik alleen wasgel en shampoo.
+1
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:Liadan schreef:Ik gebruik alleen wasgel en shampoo.
+1
+1 en af en toe sudocreme bij rode billetjes etc. En wanneer nodig zijn eigen crème tegen zijn eczeem.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Gebruikten jullie meteen shampoo of eerst alleen wasgel?
De kraamverzorgster bij de eerste gebruikte wasgel ook voor de haartjes en zijn we ook pas veel later echt shampoo gaan gebruiken.
Nu gebruikte de kraamverzorgster wel speciaal shampoo voor de haartjes.
Bij de oudste gebruik ik nu alleen nog wasgel en shampoo. Heel af en toe smeer ik haar in als ze iets droog is of als ze weer een tutbuitje heeft.
Heerlijk vindt ze dat dan om ingesmeerd te worden en zichzelf in te smeren!
Voor de jongste gebruiken we wasgel, creme en haarlotion.
Voor de rode billen heb ik Sudocreme.
De kraamverzorgster bij de eerste gebruikte wasgel ook voor de haartjes en zijn we ook pas veel later echt shampoo gaan gebruiken.
Nu gebruikte de kraamverzorgster wel speciaal shampoo voor de haartjes.
Bij de oudste gebruik ik nu alleen nog wasgel en shampoo. Heel af en toe smeer ik haar in als ze iets droog is of als ze weer een tutbuitje heeft.
Heerlijk vindt ze dat dan om ingesmeerd te worden en zichzelf in te smeren!
Voor de jongste gebruiken we wasgel, creme en haarlotion.
Voor de rode billen heb ik Sudocreme.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik weet het niet eens meer precies,volgens mij idd eerst alleen maar wasgel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
voor deze baby koop ik niets...althans...niet voor hij of zij geboren is.
Sudo heb ik standaard in huis, evenals balneum voor L.
Heb nog zwitsal wasgel (onaangebroken) en meer heeft de baby m.i. niet nodig.
Bij L. had ik wasgel, waslotion, bodylotion, bodycreme, haarlotion, billenzalf a, billenzalf b......ben nog niet door de voorraad heen na ruim 2 jaar. Haar had ie niet, dus de shampoo is recentelijk pas echt aangebroken.
Sudo heb ik standaard in huis, evenals balneum voor L.
Heb nog zwitsal wasgel (onaangebroken) en meer heeft de baby m.i. niet nodig.
Bij L. had ik wasgel, waslotion, bodylotion, bodycreme, haarlotion, billenzalf a, billenzalf b......ben nog niet door de voorraad heen na ruim 2 jaar. Haar had ie niet, dus de shampoo is recentelijk pas echt aangebroken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
In bad: wasgel en shampoo. Na het badderen een vette crème. En in de zomer nog zonnebrandcrème overdag.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Sylvana schreef:Heb nu badmelk, bodylotion, zinkzalf, wasgel en shampoo op m'n lijstje staan. En zoals babyolie bijv. is dat nou echt noodzakelijk?
Ik heb zinkzalf nog nooit gebruikt, wel in huis.
Olie heb ik gekocht voor de berg op zn hoofdje. Verder gebruik ik geen olie.
Ik gebruik zwitsal schuimbad in bad, wasgel voor te wassen, shampoo voor de haartjes en bodylotion na het badderen op t huidje. Verder billendoekjes en snoetepoetsers van zwitsal.
Gast- Gast
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat shampoo voor een baby niet goed is. Iets met talgaanmaak ofzo. Ik denk dat ik mijn dochters haar misschien 10 keer met shampoo heb gewassen en ze heeft vanaf haar geboorte al veel haar.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
We gebruiken een wasgel om haar haar mee te wassen en een beetje haar lijfje in bad. Verder alleen een lotion waarmee ze 2x per dag wordt ingesmeerd. Beide zijn van La Roche-Posay.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee schreef:We gebruiken een wasgel om haar haar mee te wassen en een beetje haar lijfje in bad. Verder alleen een lotion waarmee ze 2x per dag wordt ingesmeerd. Beide zijn van La Roche-Posay.
Welke gebruik je om haar haren mee te wassen? Wij gebruiken voor haar lijfje Lipikar Surgras maar die vind ik te vet voor haar haartjes (heb ik alleen gebruikt toen ze heel veel eczeem op haar hoofdje had). Ik gebruik nu Dermo Care shampoo maar ik merk dat ze daarvan weer meer schilfertjes en berg plekjes krijgt.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik gebruik shampoo, badschuim, heel soms bodylotion (allemaal van Zwitsal) en sudocrem bij rode billen
Gast- Gast
Ik gebruik ook de Surgras. Ik heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan of dat te vet is voor haar haartjes. Ze gaat nu sowieso vaak in bad omdat er elke dag jam in haar haar gesmeerd wordtFiwen schreef:Novalee schreef:We gebruiken een wasgel om haar haar mee te wassen en een beetje haar lijfje in bad. Verder alleen een lotion waarmee ze 2x per dag wordt ingesmeerd. Beide zijn van La Roche-Posay.
Welke gebruik je om haar haren mee te wassen? Wij gebruiken voor haar lijfje Lipikar Surgras maar die vind ik te vet voor haar haartjes (heb ik alleen gebruikt toen ze heel veel eczeem op haar hoofdje had). Ik gebruik nu Dermo Care shampoo maar ik merk dat ze daarvan weer meer schilfertjes en berg plekjes krijgt.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Wasgel voor in bad, zwitsalcreme voor ná bad en babyolie voor als ik hem masseer en voor op z'n droge koppie. Sudocrem gebruikte ik in het begin wel maar hij heeft nooit rode billen/uitslag dus daar ben ik mee gestopt.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Ik vind badolie het fijnst. Verder hebben we nog:
-shampoo
-zinkzalf
-voor op het wangetje
-body lotion
-zalf tegen een héél droge huid
-fysiologisch water in een sprayvorm