Vind jij zwanger zijn leuk?
+36
Aggi
Filoria
Flower_L
Novalee
PiP
Tiara
Muppetje
tweeling
kwak
_Lana_
Sanne
Coccinelle
Annie24
PapillonRose
Bloem86
Puggle
Teddyaapje
studiebol
Aimee
M@niek
bolus26
Mom-Of-3
Schism
Printje
Susan
Parel
Roodkapje
Annemie
Shy
moepie
Liadan
SarahKey
Parisienne
Amber-
Happydobby
Lejow
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vind jij zwanger zijn leuk?
Zwanger zijn zonder kwalen lijkt me fantastisch! Op de manier waarop ik het ben geweest, dan sla ik het liever over...
Geef mij maar de bevalling, dat zou ik met liefde nog 10x doen
Geef mij maar de bevalling, dat zou ik met liefde nog 10x doen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
ik vind het nu heerlijk om zwanger te zijn. Ook heel zwaar, maar ik kijk echt wel op tegen het moment dat ik niet meer zwanger ben. Ik vind het heel bijzonder. Wat dat betreft zou ik best nog wel een paar keer zwanger willen zijn en bevallen, alleen jammer dat je dan ook weer direct een kind hebt
Gast- Gast
Hier kan ik heel kort over zijn..
Nee ik vind zwanger zijn niet leuk. Maar wel heel bijzonder, echt speciaal.
Ik weet nog dat we net hadden gehoord dat ik zwanger was van een tweeling dat ik toen tegen mijn vriend zei dat ik nu maar een keer zwanger zou zijn... nou achteraf vond ik dat niet zo erg
Ik weet nog dat we net hadden gehoord dat ik zwanger was van een tweeling dat ik toen tegen mijn vriend zei dat ik nu maar een keer zwanger zou zijn... nou achteraf vond ik dat niet zo erg
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vond het ook heerlijk om zwanger te zijn. Alleen die bekkenpijn had voor mij niet gehoeven
Gast- Gast
Ik vond het geweldig om zwanger te zijn. Vond mezelf mooier dan voorheen (op de laatste weken na, toen hield ik vocht vast, niet normaal). Achteraf merkte ik eigenlijk pas hoe zwaar het was. Ik heb best fysiek werk en op dat moment had ik het niet door, je groeit er langzaam in, maar toen ik na mijn verlof weer begon en merkte hoe makkelijk het opeens allemaal ging ging er een wereld voor me open!
Ik hoop bij een volgend kindje net zo'n zwangerschap te mogen hebben als bij T. Hopelijk met iets minder kilo's die erbij komen en een bloeddruk die niet zo stijgt. De bevalling daarin tegen hoop ik toch anders te beleven, al kijk ik ook daar nu redelijk positief op terug, het kan immers altijd erger..
Ik hoop bij een volgend kindje net zo'n zwangerschap te mogen hebben als bij T. Hopelijk met iets minder kilo's die erbij komen en een bloeddruk die niet zo stijgt. De bevalling daarin tegen hoop ik toch anders te beleven, al kijk ik ook daar nu redelijk positief op terug, het kan immers altijd erger..
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vond het leuk om zwanger te zijn. Ik heb tot week 31 ongeveer nergens last van gehad, geen seconde misselijk geweest ook. Alleen toen begon de ellende met een gekneusde rib wat tot het eind heeft geduurt, dat was echt een ellende. Verder een goeie zwangerschap dus. Toch Heb ik het tot nu toe totaal niet gemist.
De bevalling was een eitje, 3 uur tijd en ze was er. Tuur ijk op dat moment was het verschrikkelijk maar achteraf gezien was het een perfecte bevalling.
De bevalling was een eitje, 3 uur tijd en ze was er. Tuur ijk op dat moment was het verschrikkelijk maar achteraf gezien was het een perfecte bevalling.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik vond zwanger zijn heel speciaal! Heb het niet altijd even leuk gevonden, vanwege de klachtjes! En op 't eind kon ik niet wachten tot ik mocht bevallen.. Maar heb ook veel genoten van het fijne gevoel in mn buik!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Ik vond het niet bepaald leuk. Al vond ik het ook wel speciaal en bijzonder, ik vond het toch wel erg zwaar. En het is echt niet mijn favoriete bezigheid, zwanger zijn. Het is vooral een 'noodzakelijk kwaad' voor mij, om uiteindelijk een prachtig kindje eraan over te houden.
Misschien kan ik mijn mening nog bijstellen als ik nog eens zwanger zou zijn en het dan anders zou verlopen. Maar puur naar de zwangerschap van A. kijkend vond ik het overwegend zwaar. Tot een week of 20 verschrikkelijk misselijk, met 2 ziekenhuisopnames vanwege uitdroging. Heel veel onzekerheid gehad ook tijdens de zwangerschap, door allerlei klachten met regelmaat halsoverkop weer naar het ziekenhuis voor een echo, ctg, etc.
En aan het einde kon ik echt de laatste weken bepaalde dingen niet meer normaal doen. Zo had ik de laatste paar weken licht huishoudelijke hulp, omdat ik alleen woonde en onder andere niet meer kon bukken. Normaal lopen ging niet, en op een gegeven moment kon ik ook mijn onderbroek, sokken en broek niet zelf meer aantrekken Al vond ik die laatste paar weken dan wel vervelend, dat was op zich nog wel te overzien. Met name de andere klachten maken dat ik absoluut niet met een romantisch gevoel terugkijk op een zwangerschap en zelfs ook wat angst heb voor een eventuele volgende zwangerschap.
Misschien kan ik mijn mening nog bijstellen als ik nog eens zwanger zou zijn en het dan anders zou verlopen. Maar puur naar de zwangerschap van A. kijkend vond ik het overwegend zwaar. Tot een week of 20 verschrikkelijk misselijk, met 2 ziekenhuisopnames vanwege uitdroging. Heel veel onzekerheid gehad ook tijdens de zwangerschap, door allerlei klachten met regelmaat halsoverkop weer naar het ziekenhuis voor een echo, ctg, etc.
En aan het einde kon ik echt de laatste weken bepaalde dingen niet meer normaal doen. Zo had ik de laatste paar weken licht huishoudelijke hulp, omdat ik alleen woonde en onder andere niet meer kon bukken. Normaal lopen ging niet, en op een gegeven moment kon ik ook mijn onderbroek, sokken en broek niet zelf meer aantrekken Al vond ik die laatste paar weken dan wel vervelend, dat was op zich nog wel te overzien. Met name de andere klachten maken dat ik absoluut niet met een romantisch gevoel terugkijk op een zwangerschap en zelfs ook wat angst heb voor een eventuele volgende zwangerschap.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik had geen kwaaltjes en een kleine buik, dus ja, ik vond zwanger zijn geweldig.
Y. kwam met 39+5 en toen ik in de weeenstorm terecht kwam vanuit het niets, was ik zó boos! Ik wilde helemaal nog niet dat hij zou komen.
Als ik me weer zo zou voelen wil ik nog wel 10x zwanger zijn. Ik wil alleen nooit meer bevallen en nooit meer een kleine baby
Y. kwam met 39+5 en toen ik in de weeenstorm terecht kwam vanuit het niets, was ik zó boos! Ik wilde helemaal nog niet dat hij zou komen.
Als ik me weer zo zou voelen wil ik nog wel 10x zwanger zijn. Ik wil alleen nooit meer bevallen en nooit meer een kleine baby
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik had ook niet echt een mega buik trouwens, en de bevalling vond ik een eitje (hopelijk kan ik dat in januari weer zeggen hahaha)
Zwanger zijn vond ik dus heeeerlijk, de eerste tijd met een baby niet echt..
Zwanger zijn vond ik dus heeeerlijk, de eerste tijd met een baby niet echt..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, voelde mezelf echt goed (op een paar keer wat misselijk na) en vond het zo bijzonder.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben de eerste 20 weken erg misselijk geweest en heb veel moeten spugen, dat vond ik wel zwaar. Dat maakte dat ik er maar moeilijk van kon genieten. De bewegingen van de baby vanaf 16 weken maakten echter een hele hoop goed, toen vond ik het veel leuker. Toen de misselijkheid voorbij was, heb ik echt een supermakkelijke zwangerschap gehad zonder kwaaltjes. Ik heb het zwanger zijn daarom uiteindelijk erg gemist de eerste weken, maar dat kwam ook omdat veel mensen niet doorhadden dat ik zwanger was geweest. Ik liep op dag 3 weer buiten met de hond te spelen, had mijn figuur gelijk terug en kreeg uiteindelijk vaak de vraag of H. geadopteerd was. Dat vond ik toen niet zo leuk, kan er nu wel om lachen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Roodkapje schreef:
Bij J. ging alles tot week 27 perfect. Helemaal niet misselijk, een beetje moe maar niet raar met ook nog 3 kids rondlopen. Helemaal geen bloedingen of andere onzekerheden. Tot 27 weken was het zo fijn dat ik het nog wel een x over zou doen als we nog niet compleet geweest waren. Ik heb echt ontzettend genoten van deze laatste zwangerschap en ik vind het dan ook echt heel jammer dat ik niet de kans heb gekregen om tot 40 weken door te mogen lopen. Stomme GBS!
Met GBS bedoel je dan de groep B streptokok? Want deze had ik ook. Is dat de reden dat je zo vroeg bevallen bent?
Bij mij weten ze niet zeker of ik vanwege die B- streptokok te vroeg ben bevallen of dat ik die B- streptokok heb opgelopen door mijn te vroeg gebroken vliezen.
Daarom ben ik benieuwd hoe jouw gyn dat uitgelegd heeft ( ivm een eventuele volgende zwangerschap ).
Verder voor jou.
OT:
Ik vond mijn zwangerschap helemaal geweldig. Ik voelde me zo ontzettend gelukkig en ik kan me die vrouw die je noemt wel voorstellen , al ben ik me gelukkig wel bewust van de gevolgen van een zwangerschap ( = baby ) hahaha.
De eerste 16 weken was ik heel misselijk en daarna had ik heel erg veel last van mijn bekken en schaambot. De laatste weken kon ik niet eens meer van de bank naar de keuken lopen, dan strompelde ik.
Maar wat voelde ik me gweldig. Al dat getrappel en geschuif in mijn buik, heerlijk!!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
studiebol schreef:Hier kan ik heel kort over zijn..
Dat laatste vind ik echt ontzettend jammer. Mijn man weet nog niet zeker of hij een derde kindje wil. Maar ik zou het echt heel erg vinden als ik nooit meer zwanger zou mogen zijn.
Aan de andere kant ben ik er nu wel zonder kleerscheuren vanaf gekomen, dus dat is wel weer een voordeel. Bij een tweede zwangerschap weet je nooit hoe het loopt .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
behalve die hormonen waar ik echt last van heb, ik ben echt een heks door die hormonen en kan me soms vreselijk down voelen daar door maar verder vind ik zwanger zijn wel ok.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vind het zwanger zijn heel erg bijzonder en vooral het getrappel in mijn buik maar niet altijd even leuk. Ik mag helemaal niet klagen wat kwaaltjes etc betreft, heb tot nu toe nog geen last van vocht, straie en ben weinig aangekomen maar toch... ik vind mezelf zo veranderen, kan het niet echt uitleggen. Het is niet mijn ding
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ondanks de misselijkheid en moeheid in het begin, de hormonale buien de hele tijd en nu weer de moeheid en vooral het maagzuur waar ik echt gék van word (ook ik leef op Gaviscon, jammer dat het niet veel meer lijkt te doen), kan ik volmondig zeggen dat ik het heerlijk en geweldig vind, ik geniet er enorm van
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb een hele zware zwangerschap gehad, maar ondanks dat vond ik het echt heerlijk om zwanger te zijn, heb er erg van genoten.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nee, ik vond het helemaal niet leuk.
Bevallen wil ik best elk jaar doen, maar zwanger zijn... Nee, nooit meer.
Bevallen wil ik best elk jaar doen, maar zwanger zijn... Nee, nooit meer.
Gast- Gast
Ja en Nee, vind het een hele speciale ervaring en mooi dat er een klein mensje in me groeit.
Heb ook zeker genoten, maar verder zeg ik inderdaad ook dat zwanger zijn niet voor mij is weggelegd...
Ik wil ook geen 3e keer meer zwanger zijn, sowieso vind ik 2 kinderen leuk, maar lichamelijk zou het ook niet goed zijn voor me.
Heb ook zeker genoten, maar verder zeg ik inderdaad ook dat zwanger zijn niet voor mij is weggelegd...
Ik wil ook geen 3e keer meer zwanger zijn, sowieso vind ik 2 kinderen leuk, maar lichamelijk zou het ook niet goed zijn voor me.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja, ik vond zwanger zijn heel leuk. Ik hoop het nog vaker mee te mogen maken
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
vind er nu nog weinig aan, omdat ik niet het gevoel heb dat ik zwanger ben. Alsof het nog niet serieus is voor 20 weken.
Ik wacht ook vreselijk op die 2 ervoor, al ben ik bang dat het tzt geen verschil gaat maken.
Ik voel het overigens al wel, en dat voelt ook echt prettig, maar weet niet....vind nog beetje onwennig.
Baal er wel een beetje van, hoop dat het genieten nog wel gaat komen.
Lichamelijk was de zwangerschap van L. echt een eitje (bevalling ook) en nu heb ik (afgezien vermoeidheid en beginnende rugklachten) weinig te klagen dus als dit zo blijft....prima te doen.
Ik wacht ook vreselijk op die 2 ervoor, al ben ik bang dat het tzt geen verschil gaat maken.
Ik voel het overigens al wel, en dat voelt ook echt prettig, maar weet niet....vind nog beetje onwennig.
Baal er wel een beetje van, hoop dat het genieten nog wel gaat komen.
Lichamelijk was de zwangerschap van L. echt een eitje (bevalling ook) en nu heb ik (afgezien vermoeidheid en beginnende rugklachten) weinig te klagen dus als dit zo blijft....prima te doen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Mijn eerste zwangerschap was van het begin tot het einde een hele mooie ervaring.
De tweede zwangerschap voelde vanaf het begin af aan niet goed. Ik was moe, heeeel misselijk, chagrijnig, had nergens trek in en voelde me niet mezelf.
De tweede zwangerschap voelde vanaf het begin af aan niet goed. Ik was moe, heeeel misselijk, chagrijnig, had nergens trek in en voelde me niet mezelf.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Over het algemeen wel, voelde mij goed, wel moe, buiten de onzekerheid die ik ook vaak had... Want dat vond ik zo nu en dan niet leuk...Maar verder ging het mij prima af.
Tot dat ik over tijd liep en wat bleek de baby had een groei achterstand... dit vind ik nog steeds heel erg want ben altijd wel actief geweest in mijn zwangerschap maar als ik had geweten dat ik wat meer gas terug moest nemen dan had ik dat zeker gedaan...
Tot dat ik over tijd liep en wat bleek de baby had een groei achterstand... dit vind ik nog steeds heel erg want ben altijd wel actief geweest in mijn zwangerschap maar als ik had geweten dat ik wat meer gas terug moest nemen dan had ik dat zeker gedaan...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vond het idee van een kindje in m'n buik heel mooi en kon ook echt genieten als ze lagen te bewegen of reageerden als ik over m'n buik wreef. Het zwanger zijn op zich vond ik heel bijzonder.
Maar lichamelijk vond ik het echt heel zwaar beide keren en zou ik ook niet zo snel nog een keer zwanger willen worden.
Maar lichamelijk vond ik het echt heel zwaar beide keren en zou ik ook niet zo snel nog een keer zwanger willen worden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» En wat vind je niet leuk aan zwanger zijn?
» Wat vind/vond je leuk aan zwanger zijn?
» Het 'vind ik leuk'-topic!
» Vind jij alle leeftijden even leuk?
» welke kledingmerken vind je leuk?
» Wat vind/vond je leuk aan zwanger zijn?
» Het 'vind ik leuk'-topic!
» Vind jij alle leeftijden even leuk?
» welke kledingmerken vind je leuk?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: