Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen? Empty Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen?

Bericht  Silver ma 24 jan 2011 - 19:26

Ik heb sinds vorige week een flinke keelonsteking, ik voelde hem langzaam opkomen, nu gister toch maar uiteindelijk naar de huisarts geweest, en mijn vermoeden klopte wel aardig. Kuurtje gekregen, en het moet binnen 4-5 dagen over zijn. Nu had ik alleen wel gisteravond 39.7 graden koorts? en nu 38.2, moet ik nu de dokterswacht bellen? Of wachten tot 8u en dan de huisarts bellen? Wat zouden jullie doen?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen? Empty Re: Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen?

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:01

Je hebt gister kuurtje gekregen en het is nu al aan het zakken? Dan zou ik niet bellen en afwachten denk ik.
En anders pas om 8 uur bellen naar de huisarts. het heeft immer een aantal dagen nodig voor het over gaat.
Ik bel niet zo snle een huisarts dus ik zou die dagen afwachten of de koorts moet stijgen of mijn klachten verergeren.

Beterschap!

Gast
Gast

Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen? Empty Re: Keelonsteking en hoge koorts, wel of niet bellen?

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:51

Ik zou hier niet voor bellen. De koorts is niet heel erg hoog en de kuur heeft tijd nodig.

Gast
Gast

Bericht  Lotus ma 24 jan 2011 - 20:52

Ik zou het kuurtje eerst de kans geven om te gaan werken.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver ma 24 jan 2011 - 22:26

Dank jullie wel voor de reacties,
Ik heb wel even gebeld, maar zij zei hetzelfde... Ik moet de kuur even de kans geven, 39.8 was wel hoog, maar zolang het bij 1x zo hoog blijft even tijd geven, pas als het straks na 3-4 dagen nog zo is, wee contact opnemen. Ook als de klachten niet verminderen... Dus ik wacht nog even af...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 24 jan 2011 - 22:29

ik zelf vind het altijd zo vreemd dat mensen voor zoiets willen gaan bellen... als je al een kuurtje gekregen heb moet je die gewoon de tijd even geven. dan kan er niet in 1 dag de koorts ineens helemaal weg zijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Silver ma 24 jan 2011 - 22:30

Nee, maar omdat het een hoge koorts voor mijn gevoel was... zat ik gewoon in die overweging.....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 24 jan 2011 - 22:45

maar vanmorgen was het toch 38? dat is in mijn ogen niet eens koort maar gewoon verhoging...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Silver ma 24 jan 2011 - 22:50

ja eerst 38.2 later 38.5 en het liep op en voelde me steeds slechter worden... vandaar.....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 24 jan 2011 - 22:53

Ik zou pas echt bellen als boven de 39,5 zit en het lang aanhoud (2 dagen of langer..).. 38 is idd verhoging, en dat kan makkelijk als reactie op die kuur zijn. Je lichaam gaat met die kuur namelijk die onsteking aanvallen, en daardoor kan je wat verhoging hebben.

Voortaan het gewoon even de tijd geven Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Ella di 25 jan 2011 - 1:30

Een kuur heeft vaak 48 uur nodig voor het goed werkt en je pas resultaat gaat merken. Dus tot die 48 uur kan je hoge koorts krijgen. Hele vervelend maar niets aan te doen. Gewoon tot die tijd wat paracetamol nemen. ALs je na 48 uur nog hoge koorts heb dan moet je inderdaad weer contact opnemen met de huisarst
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: