Zit er hier een Excel held?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zit er hier een Excel held?
Ik ben weer aan het prutsen en kom er niet uit!
Ik zal proberen om het duidelijk uit te leggen..
Het gaat erom dat een bepaald ding met 10% daalt en dat een andere dan met 10% stijgt.
bijv. ik heb een ding dat 25*€125 opleverd die moet dan met 10% dalen en dan moet een andere ding bijv. 10*€250 met die 10% hoger worden. Het gaat er dus om dat de ene daalt en de andere stijgt maar hij moet dan wel de verschil in € doorrekenen.
Dus is er iemand die weet hoe je dit kan/moet doen? (of als ik het beter moet uitleggen ook graag zeggen!)
Ik zal proberen om het duidelijk uit te leggen..
Het gaat erom dat een bepaald ding met 10% daalt en dat een andere dan met 10% stijgt.
bijv. ik heb een ding dat 25*€125 opleverd die moet dan met 10% dalen en dan moet een andere ding bijv. 10*€250 met die 10% hoger worden. Het gaat er dus om dat de ene daalt en de andere stijgt maar hij moet dan wel de verschil in € doorrekenen.
Dus is er iemand die weet hoe je dit kan/moet doen? (of als ik het beter moet uitleggen ook graag zeggen!)
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Re: Zit er hier een Excel held?
Honderd procent staat gelijk aan 1,00. Als iets met 10% daalt, wordt het 0,90. Dat wat met 10% stijgt wordt 1,10. Met die getallen moet je het dus vermenigvuldigen.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Re: Zit er hier een Excel held?
Uiteindelijk is het een vrij uitgebreide formule geworden (=SOM.ALS(A18:A24;A46;D18:D24)*B46) maar hij pakt nu wel alles wat hij moet pakken (en ook als je de cijfers veranderd).
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Soortgelijke onderwerpen
» Ik ben een held.
» Excel downloaden
» Help! Wie is er goed met Excel?
» ik zoek een excel functie
» Word/excel probleem
» Excel downloaden
» Help! Wie is er goed met Excel?