Zwangerschapsbelletje
+11
PiP
Bloem86
loesje
Lejow
MissD
PapillonRose
Ugly Betty
Tania
M@niek
Parisienne
Paper Crown
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschapsbelletje
Ik was gisteren jarig en ik heb van mijn man echt een prachtig zwangerschapsbelletje gekregen.
Ben er superblij mee maar ik las hier en daar dat het niet zo goed zou zijn voor het kleintje?
Het schijnt hem rustig te maken, en straks buiten de buik ook, maar is dat wel zo of is het een fabel?
Wie had er ook een en zitten er echt na/voordelen aan?
Ben er superblij mee maar ik las hier en daar dat het niet zo goed zou zijn voor het kleintje?
Het schijnt hem rustig te maken, en straks buiten de buik ook, maar is dat wel zo of is het een fabel?
Wie had er ook een en zitten er echt na/voordelen aan?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Zwangerschapsbelletje
Ik heb er nooit van gehoord dat het niet goed zou zijn voor het kindje. Ik heb ook zo'n bal met een heel zacht 'tingeltje' om mijn nek gehad. Het geluid was zo zacht en fijntjes dat het me juist rustgevend leek voor de baby. Ik heb er zelf overigens nooit op gelet of de baby erop reageerde..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
ik heb er ook gehad een hele mooie met allemaal soort van diamantjes. Maar dat belletje was zo zacht dat ik het amper hoorde.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij is dat toch niet goed omdat ze erop kunnen reageren en dan in stuit kunnen gaan liggen? Dat heb ik wel is gehoord in ieder geval, maar ik weet niet of het waar is. Anders vraag je het even aan de gyneacoloog of verloskundige die weten het vast wel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb wel eens gelezen dat de baby het 3x zo hard hoort als dat wij het horen en dat het daarom vervelend kan zijn, maar ik weet niet precies hoe het zit.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Tania schreef:Volgens mij is dat toch niet goed omdat ze erop kunnen reageren en dan in stuit kunnen gaan liggen? Dat heb ik wel is gehoord in ieder geval, maar ik weet niet of het waar is. Anders vraag je het even aan de gyneacoloog of verloskundige die weten het vast wel.
Ja dit las ik inderdaad ook. Maar dan, rond de 30 weken moet je de ketting net boven je schaamstreek hebben, anders draait de baby niet. Hij gaat namelijk op het geluid af.
Ugly Betty schreef:Ik heb wel eens gelezen dat de baby het 3x zo hard hoort als dat wij het horen en dat het daarom vervelend kan zijn, maar ik weet niet precies hoe het zit.
Het is echt heel zacht en lief, niet zo'n milka koeienbel.
Paper Crown schreef:Ugly Betty schreef:Ik heb wel eens gelezen dat de baby het 3x zo hard hoort als dat wij het horen en dat het daarom vervelend kan zijn, maar ik weet niet precies hoe het zit.
Het is echt heel zacht en lief, niet zo'n milka koeienbel.
Gast- Gast
Ik heb weleens gehoord dat baby's mogelijk met hun oortjes zo dicht mogelijk bij het belletje gaan liggen en dit het risico op stuitligging zou kunnen verhogen. Geen idee of dit echt zo is of dat het een fabel is. Voor de zekerheid heb ik er zelf geen een gedragen. Ook vroeg ik me af of een kindje er niet 'gek' van zou worden constant dat geluidje te horen. Al heb ik dus niet zo'n belletje gehad en weet ik niet hoe ze klinken (heel hard zal het vast niet zijn).
Ik zou doen waar je je goed bij voelt, als het echt heel schadelijk zou zijn neem ik aan dat er wel meer over bekend zou zijn. Misschien kun je het voor de zekerheid aan de gyn / vk vragen?
Ik zou doen waar je je goed bij voelt, als het echt heel schadelijk zou zijn neem ik aan dat er wel meer over bekend zou zijn. Misschien kun je het voor de zekerheid aan de gyn / vk vragen?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Tania schreef:Volgens mij is dat toch niet goed omdat ze erop kunnen reageren en dan in stuit kunnen gaan liggen? Dat heb ik wel is gehoord in ieder geval, maar ik weet niet of het waar is. Anders vraag je het even aan de gyneacoloog of verloskundige die weten het vast wel.
Dit heb ik ook gehoord/gelezen. Ook geen idee of het waar is, heb nooit met zo'n belletje rondgelopen.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Laatst verkocht de verkoopster van de Prenatal er eentje aan de vrouw voor mij. Die zei dat het belletje onder de navel gedragen moest worden, omdat ze anders inderdaad misschien het belletje konden volgen en in stuit zouden kunnen gaan liggen. Als het belletje dus erg hoog hangt!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Hmja, het vruchtwater dempt al een hoop en mijn placenta ligt ook voor, dus geen idee of de baby er gek van zou worden. Maar omdat ik hem nog niet voel kan ik nog geen contact met hem maken. Maar het is zo'n mooi sieraad. Wil hem wel dragen, maar alleen als het niet slecht is. Hij hangt nu nog bij mijn maag, dus ik zal de verloskundige vragen of het kwaad kan. Was wel erg benieuwd naar de ervaringen.
Parisienne schreef:Ik heb er nooit van gehoord dat het niet goed zou zijn voor het kindje. Ik heb ook zo'n bal met een heel zacht 'tingeltje' om mijn nek gehad. Het geluid was zo zacht en fijntjes dat het me juist rustgevend leek voor de baby. Ik heb er zelf overigens nooit op gelet of de baby erop reageerde..
ik heb er ook eentje thuis en gebruikt toen ik a in de buik had maar ik heb niet het idee dat het iets uitmaakt of ik hem nou om had of niet. a is gewoon normaal geboren en lag niet in een stuit ofzo (alleen zn rechter armpje lag er iets voor maar dat heeft niks met dat belletje te maken). Nu bij deze baby gebruik ik hem niet.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik had er ook een voor mn verjaardag gekregen bij mn oudste, maar nooit gedragen vanwege de fabeltjes!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Ben nu wel erg benieuwd naar een foto
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
PiP schreef:Ben nu wel erg benieuwd naar een foto
Ik kan geen foto uploaden op mijn werk maar wil hem best mailen hoor.
Ik vind ze hardstikke leuk om te zien, en ik zou ook niet weten of het echt kwaad kan, maar continu zo'n belletje horen.. Ik zou er persoonlijk gestoord van worden. En voor ons klinkt het misschien heel zacht, maar ik heb geen idee of dat ook zo voor de baby geldt. Bovendien, ik heb gewoon zo'n gevoel dat die druktemaker van mij er niet goed van zou worden/er veel te veel op zou reageren.
Nergens op gebaseerd dus dit hele verhaal, het is puur een gevoelskwestie dat ik zoiets nooit zal dragen. Neemt niet weg dat ik ze verder wel heel leuk vind!
Nergens op gebaseerd dus dit hele verhaal, het is puur een gevoelskwestie dat ik zoiets nooit zal dragen. Neemt niet weg dat ik ze verder wel heel leuk vind!
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
ik heb er ook 1 gekregen en volgens de vk kan het geen kwaad, zeker niet als je hem vanaf 30 weken of af doet of richting schaambeen laat hangen. zou hem alleen niet hele dagen aan doen ivm getingel
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Het is idd en heel zacht geluid.
M. werd er wel rustig van nadat ze geboren was. Ook van de knuffel met muziekje die ze bijna 7 maanden lang 2x per dag te horen kreeg (zelfs tijdens de bevalling nog), had het knuffeltje mee naar het ziekenhuis genomen.
Als ze dan wat onrustig was speelde de verpleging hem af en dan zag je ze weer ontspannen en rustig worden.
M. werd er wel rustig van nadat ze geboren was. Ook van de knuffel met muziekje die ze bijna 7 maanden lang 2x per dag te horen kreeg (zelfs tijdens de bevalling nog), had het knuffeltje mee naar het ziekenhuis genomen.
Als ze dan wat onrustig was speelde de verpleging hem af en dan zag je ze weer ontspannen en rustig worden.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Heeft geen haast!Paper Crown schreef:PiP schreef:Ben nu wel erg benieuwd naar een foto
Ik kan geen foto uploaden op mijn werk maar wil hem best mailen hoor.
Ben wel benieuwd, zie soms idd heeele mooie, maar sommige vind ik ook zo goedkoop ogen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Ik heb er een omgehad. Kon geen kwaad zei de vk. Idd na de 30 weken bij je schaambeen laten hangen adviseerde ze. Ik vond het leuk. Ben ook benieuwd naar de foto
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: