Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brillenwinkel

+9
Huppekee
Dora
Bazinga
Raindrop
Prosecco
Benthe
Blond
Sarah1985
Tania
13 plaatsers

Ga naar beneden

Brillenwinkel Empty Brillenwinkel

Bericht  Tania vr 6 jul 2012 - 1:33

Naar welke brillenwinkel gaan jullie altijd? En zit er veel verschil in kwaliteit tussen de brillen? Ik wil mijn ogen laten testen en ik weet vrij zeker dat ik een bril nodig heb. Mijn man gaat altijd naar specsavers en daar hebben ze prima service maar ze zijn wel duurder dan bijvoorbeeld hans anders.
En als je ergens je ogen hebt laten testen moet je dan verplicht een bril daar kopen of kun je dan met die resultaten ook ergens anders een bril halen?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brillenwinkel Empty Re: Brillenwinkel

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 1:36

ik ga al jaren nar het huis, vind de service daar ook goed. En je kan je daar wel laten testen maar de uitslag houden hun. (zou ook wat zijn als je je daar kon laten testen en vervolgend naar hans anders gaat voor een bril uit te zoeken)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 1:38

Ik ga altijd naar de lokale brillenboer (geen keten) en dat bevalt me prima. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar bieden we prima service en ze doen ook wel eens iets gratis.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 vr 6 jul 2012 - 1:44

hans anders ben voor 70 euro ofzo weer klaar. Heb sterke glazen maar worden dan dunner gemaakt. Laatst moest in nieuwe glazen in mijn zonnebril en was maar 30 euro kwijt. En de service is ook goed.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Tania vr 6 jul 2012 - 1:45

Lily schreef:ik ga al jaren nar het huis, vind de service daar ook goed. En je kan je daar wel laten testen maar de uitslag houden hun. (zou ook wat zijn als je je daar kon laten testen en vervolgend naar hans anders gaat voor een bril uit te zoeken)

Ja dat was ook niet de bedoeling hoor. Maar stel je kan daar geen leuke bril vinden dan moet je ergens anders dus weer opnieuw je ogen laten meten.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 1:51

Ik ging voorheen altijd naar de Pearl, maar nu zijn er andere mensen in gekomen en die vind ik niet zo aardig.
Bij de Hans Anders heb ik nog nooit kunnen slagen voor een bril.

Ja, ze meten je ogen altijd weer op.
Is ook voor hun eigen zekerheid natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 1:52

Je kunt ook kijken waar je een leuke bril ziet en dan pa sje ogen op laten meten!

Gast
Gast

Bericht  Blond vr 6 jul 2012 - 1:52

Ik ga het liefste naar Het Huis van Maaren of Pearle. Ook bij Hans Anders gezeten maar hun service stond me niet zo aan (lenzen).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Benthe vr 6 jul 2012 - 2:10

Ik ga ook altijd naar een lokale brillenwinkel. Ik vind winkels zoals Hans Anders en Pearle helemaal niets (slechte ervaringen). Ik heb laatst wel een bril bij de Specsavers gekocht voor erbij, want dat scheelde aanzienlijk met de brillen bij de brillenzaak waar ik altijd kon (lenzen koop ik daar wel) en dat is op zich wel een prima bril. Ik vind het wel irritant dat ze daar pretenderen zo goedkoop te zijn, maar dat er nog van alles overheen komt (en wat je eigenlijk niet kunt missen) zoals ontspiegeling en dunner maken en dan is het nog niet eens zo heel goedkoop. Lenzen heb ik daar ook geprobeerd, maar daar merkte ik gelijk heel duidelijk een kwaliteitsverschil.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Prosecco vr 6 jul 2012 - 2:16

Break Of Day schreef:Ik ga altijd naar de lokale brillenboer (geen keten) en dat bevalt me prima. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar bieden we prima service en ze doen ook wel eens iets gratis.

+ 1
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Raindrop vr 6 jul 2012 - 2:22

Mijn vriend gaat altijd naar dezelfde zaak (is een lokale brillenboer) maar die is vrij prijzig en de service is daar niet altijd even super. Ik heb daar wel een keer mijn ogen laten testen en ze wilden mij toen een bril aansmeren. Ik heb dat toen niet gedaan en ben later naar Pearle gegaan toen ze de actie 1 + 1 gratis hadden.
Ik ben erg tevreden over Pearle en als mijn vriend een nieuwe bril nodig heeft gaat hij ook naar Pearle.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 2:25

maar je kan toch ook altijd gewoon eens binnenlopen en kijken of je een leuk montuur ziet en dan een meting laten doen. Voordeel van waar ik kom is dat die me daar vort zo goed kennen dat die mijn brillensmaak nu wel weten of weten wat me staat Wink Plus ze hebben ook heel veel brillen altijd nog in die laatjes enzo liggen.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga vr 6 jul 2012 - 2:29

Ik heb mijn bril bij de DA vandaan, Eyelove. Maar daar kan je alleen bril halen als je de sterkte van je ogen hebt. M'n ogen laten testen heb ik bij Specsavers gedaan, omdat ik daar voor 99 euro klaar was, maar vond de service beetje matig.

Gelukkig heb ik haast geen bril nodig, dus is 't voor mij geen big deal! Als je echt slecht ziet, zou ik toch gaan voor kwaliteit en minder naar de kosten kijken, je zicht is immers heel belangrijk!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Dora vr 6 jul 2012 - 2:45

K ga altijd naar het huis van maaren. In heb overigens wel altijd doorgekregen wat mijn sterkte etc was.
De service is er erg goed, en mocht je ooit verhuizen kunnen ze het van een ander filiaal heel gemakkelijk opvragen.
Je hebt er daar een hele leuke eigen collectie, maar ook Armani vogue en nog meer merken
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 4:23

Ik ging altijd naar Specsavers. De brillen die ze daar hebben zijn trendy en vaak ook apart, dat paste perfect bij mij! Bij andere brillenzaken vond ik de monturen meestal saai. De service kon helaas wel iets beter, ze hebben alleen oog voor je als je iets wilt kopen lijkt het wel. Ik was meestal zo'n 200 euro kwijt voor 2 brillen (tweede bril is daar gratis).

Gast
Gast

Bericht  Huppekee vr 6 jul 2012 - 5:06

Ik werk zelf bij pearle Wink

Maar buiten dat, raad ik (ook vanwege mijn stages en studie) de hans anders af.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344

Bericht  Sarah1985 vr 6 jul 2012 - 7:04

Huppekee schreef:Ik werk zelf bij pearle Wink

waarom raad je het af?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Huppekee vr 6 jul 2012 - 7:15

Sarah1985 schreef:
Huppekee schreef:Ik werk zelf bij pearle Wink

waarom raad je het af?

Slechte ervaringen.

- geen goede aanmetingnen (ze leiden hun eigen personeel op dus fouten blijven erin)
- slechte service/ brilvoorschiften (die zo gemaakt moeten worden zoals op het briefje staat) zelf aanpassen/ veel foute glazen (dus andere sterkte dan voorgeschreven)
- ik ben zelf met de meting weggestuurd (meting was voor m'n) vader toen ik zei dat ik orthoptie studeer (misschien waren ze bang dat ik fouten zou zien)
-ik hoor zelf in onze winkel veel mensen die al jaren klant bij ons zijn maar vawege kosten daar een bril kopen. Zijn absoluut niet tevreden,nslechte kwaliteit, kunnen er niet mee overweg en komen al schuldbewust bij ons weer een bril kopen
- al mijn stageadressen raden hun om meestal dezelfde redenen af, waar dan ook in nederland
- stage gelopen bij een oogarts die veel contactlensdragers terug kreeg met zweren op het hoornvlies vanwege foute/niet passende contactlenzen

Nee... Niet echt mijn winkel
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344

Bericht  Aziraphale vr 6 jul 2012 - 7:18

Ik ga meestal naar Greving & Greving. Ben ook eens bij het Huis geweest.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Serena vr 6 jul 2012 - 7:28

Ik ben bij verschillende winkels geweest. Hans Anders ooit een keer een zonnebril gekocht, maar vond ik toch ook niet een succes. Bij Specsavers had ik een bril gekocht waar ik vervolgens nog minstens 3 personen mee zag lopen, dat vond ik ook niet echt fijn, service vond ik op zich wel goed. Nu bij Pearle, vind ik op zich wel fijn, heb alleen altijd het idee dat ze je echt een bril aansmeren (bij specsavers ook overigens). Persoonlijk zou ik ook eerder voor de plaatselijke brillenboer gaan, als er fijne mensen werken, dan voor grote ketens.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Sarah1985 vr 6 jul 2012 - 7:32

hier in het dorp zitten ook plaatselijke brillenboeren maar daar ben ik voor een bril1200 euro kwijt, ik vind dat echt veel te duur.

Ik heb -6 ofzo hoeveel betalen jullie dan bij pearl of andere?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Bericht  Tyrael vr 6 jul 2012 - 8:15

Sarah1985 schreef:hier in het dorp zitten ook plaatselijke brillenboeren maar daar ben ik voor een bril1200 euro kwijt, ik vind dat echt veel te duur.

Ik heb -6 ofzo hoeveel betalen jullie dan bij pearl of andere?

Wow da's idd heel erg duur!
Ik ben de laatste keer naar Specsavers (geloof zo'n 4 jaar geleden geweest) en was iets van €450 euro kwijt (inclusief slijpen, ontspiegelen en krasvaste laag).
Ik was destijds erg tevreden over de service en had 'm geloof ik na een week ook al binnen. Nu heb ik 'm niet vaak op (1 keer per week ofzo) maar na 4 jaar ziet mijn bril er nog steeds als nieuw uit.

Omdat ik -10 heb laat ik mijn ogen overigens altijd controleren door de oogarts in het ziekenhuis en dan krijg ik ook altijd meteen een recept mee voor een bril dus ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit van de controles bij die zaken.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  Tania vr 6 jul 2012 - 8:21

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij Specsavers. Toen we in de winkel stonden heb ik even snel gekeken en volgens mij hingen er wel wat leuke dingen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  rapa nui vr 6 jul 2012 - 10:07

En kijk ook eens in je ziektekostenverzekering wat je daar vergoed krijgt en soms hebben ze met bepaalde winkelketens nog meer voordeel.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud