Kledingvraagje
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kledingvraagje
Volgende week wordt er een baby'tje geboren, een prematuur. De mama was niet voorbereid hierop en had ook helemaal niet zo'n kleine kleding voorzien, dus nu ga ik dingen aankopen voor haar. Het kindje zal nog een maand in de couveuse blijven.
Koop ik het best rompers met lange of met korte mouwen? En dan trappelpakjes/pyjama's? Zou ik ook wat luchtige kleding voorzien voor als het kindje mee naar huis mag, of moet dat ook nog warme kleding zijn dan? Ze heeft wel al veel kleertjes in maatje 56 (van Louise), maar daar geraakt de kleine nu natuurlijk nog niet in.
Kunnen jullie eventjes helpen en een lijstje geven met wat ik het beste (en graag ook aantallen!) ga halen? Het kindje meet nu 42, waarschijnlijk 44 cm als ze eruit komt.
(Het gaat trouwens om het meisje waarvoor ik van de week een leuk pakketje wilde samenstellen, het is gelukt en ze was er héél blij mee, hihi).
Koop ik het best rompers met lange of met korte mouwen? En dan trappelpakjes/pyjama's? Zou ik ook wat luchtige kleding voorzien voor als het kindje mee naar huis mag, of moet dat ook nog warme kleding zijn dan? Ze heeft wel al veel kleertjes in maatje 56 (van Louise), maar daar geraakt de kleine nu natuurlijk nog niet in.
Kunnen jullie eventjes helpen en een lijstje geven met wat ik het beste (en graag ook aantallen!) ga halen? Het kindje meet nu 42, waarschijnlijk 44 cm als ze eruit komt.
(Het gaat trouwens om het meisje waarvoor ik van de week een leuk pakketje wilde samenstellen, het is gelukt en ze was er héél blij mee, hihi).
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Kledingvraagje
Korte mouwen en lekker luchtig!
Ik had ook maatje 40 en dat zat beter! Moet niet te moeilijk zijn om aan te doen ook.
Ik had ook maatje 40 en dat zat beter! Moet niet te moeilijk zijn om aan te doen ook.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Oké bedankt!
Kan ik best 14 stuks van rampers, pakjes, etc... pakken? Dan kunnen ze om de week wassen? Of meer?
Kan ik best 14 stuks van rampers, pakjes, etc... pakken? Dan kunnen ze om de week wassen? Of meer?
Slakje- Ratel
Slakje schreef:Oké bedankt!
Ik had 4 a 5 rompers (net allemaal te koop gezet, aargh wat is het dan weer klein!) En 5 pakjes. Ik waste om de dag. Zoveel is echt zonde... Beiden kids waren 2100 gram en 44 cm.. En zaten 2 weken in 40 en dan nog week of 5 in 44. Daarna heel langzaam naar de 50 toe.
Jazzlyn- Prater
Ohja, dan zal ik niet teveel kopen.
Slakje- Ratel
Wat ik wel fijn vond.. 1 pakje in maat 46 , 1 in 48 en dan 50.. dan paste ze nog net in 44 en dan soms al 46 , ging het geleidelijk over. Niet ineens veeeeel te grote kleding. Van 44 naar 50 is echt huge!
Jazzlyn- Prater
Ja, de dokters zeiden maatje 46 aan te kopen. Dan haal ik ook wat in 48 en 50.
Slakje- Ratel
Wat in het begin fijn is, zijn de overslagrompers.. Over het hoofdje is vaak te belastend voor de echte kleintjes. Mutsjes droegen ze hier beiden nooit.
Jazzlyn- Prater
Slakje- Ratel
een prematurenspeentje is ook wel fijn trouwens!
Ik weet niet of er ook belgische sites zijn, maar op www.prematuursite.nl kun je ze bestellen, dat paarse speentje wat je in de topic van J van Roodkapje zag, is tot 2500 gram.
Ik weet niet of er ook belgische sites zijn, maar op www.prematuursite.nl kun je ze bestellen, dat paarse speentje wat je in de topic van J van Roodkapje zag, is tot 2500 gram.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden 2 rompertjes per kindje in maat 44.. mouwloze, en toen kregen we er nog 2 bij met lange mouw. Ook hadden we per kind 2 pakjes met lange mouwen, maar ja hier waren ze in oktober geboren, al maakt dat niet zoveel uit in een ziekenhuis is het toch een bepaalde warmte. Ik kreeg van en vriendin toen nog en boxpakje erbij.. zo'n boxpakje ziet er wel heel lief uit, maar ik vind het maar ontzettend irritant met verschonen, maar goed dat is persoonlijk.
Als ze in de couveuse komt zal het kindje denk ik eerst gewoon alleen in een luier er in liggen, dat was hier wel zo, is voor de arsten wel makkelijker. Ik zal dus niet te veel kopen, als ze eenmaal gaan groeien gaat het best vlot en dan kan ze mischien al in maatje 50 met omgeslagen mouwtjes ofzo.
Als ze in de couveuse komt zal het kindje denk ik eerst gewoon alleen in een luier er in liggen, dat was hier wel zo, is voor de arsten wel makkelijker. Ik zal dus niet te veel kopen, als ze eenmaal gaan groeien gaat het best vlot en dan kan ze mischien al in maatje 50 met omgeslagen mouwtjes ofzo.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Oh hier droegen ze wel mutsjes.. zeker als ze uit de couveuse mochten moesten we die op doen. Maar in het ziekenhuis hebben ze ook wel een mutsje denk ik die je krijgt.. hadden wij wel tenminste.
studiebol- Ratel
Hier is B geboren met 1525 gram en toen ze een 1800/1900 gram was mocht ze kleertjes aan want toen mocht ze uit de couveuse. Toen had ze zeker nog wel 44 aan. Ik zou zelf niet kleiner kopen, omdat ze uit die kleine maatjes best snel kopen en het is helaas niet goedkoop.
Wij hadden best veel in maatje 44, denk zeker 5/6 pakjes, nog wat losse shirtjes en een stuk of 7 mouwloze overslag rompers (dus met knoopjes, hoeft het niet over het hoofdje, de topjes waren ook overslag trouwens).
De eerste tijd als het kindje in het ZH ligt, ligt het inderdaad zonder kleertjes in de couv. Dit gaan ze pas dragen als de temp steeds verder omlaag gezet wordt, dan mogen ze een rompertje aan en als ze dan uit de couveuse mogen, mogen ze echt kleertjes aan.
Maar volgende week is ze 35 weken toch? Als ze gaat bevallen? Het kan zomaar zijn dat het kindje bijv maar een nachtje de couv in moet, dat heb in tenminste meegemaakt in het ziekenhuis waar B lag.
En wat Studie zegt, mutsjes zijn erg handig, maar de meeste zijn echt allemaal veel en veel te groot!
Wij hadden best veel in maatje 44, denk zeker 5/6 pakjes, nog wat losse shirtjes en een stuk of 7 mouwloze overslag rompers (dus met knoopjes, hoeft het niet over het hoofdje, de topjes waren ook overslag trouwens).
De eerste tijd als het kindje in het ZH ligt, ligt het inderdaad zonder kleertjes in de couv. Dit gaan ze pas dragen als de temp steeds verder omlaag gezet wordt, dan mogen ze een rompertje aan en als ze dan uit de couveuse mogen, mogen ze echt kleertjes aan.
Maar volgende week is ze 35 weken toch? Als ze gaat bevallen? Het kan zomaar zijn dat het kindje bijv maar een nachtje de couv in moet, dat heb in tenminste meegemaakt in het ziekenhuis waar B lag.
En wat Studie zegt, mutsjes zijn erg handig, maar de meeste zijn echt allemaal veel en veel te groot!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zal van elk wel één beetje aankopen. En k ga ook eens kijken voor zo'n speentje
Slakje- Ratel
Oh en nog een toevoeging box/trappelpakjes vond ik echt dramatisch... en totaal niet handig!
Pyjamaatjes zou ik niet doen, omdat de kindjes over het algemeen de eerste weken in hun kleertjes slapen.
Pyjamaatjes zou ik niet doen, omdat de kindjes over het algemeen de eerste weken in hun kleertjes slapen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Per ziekenhuis verschillend Lejow, hier mochten ze direct kleertjes aan als ze stabiel waren. Dan werd de couveuse temperatuur daar op aangepast.
Jazzlyn- Prater
De speen heet: Wee Soothie naturel
Lejow- Lady Post-a-lot
Misschienmoet ik daar voor eens even naar het ziekenhuis te bellen om te vragen wat het handigst is
Slakje- Ratel
Jazzlyn schreef:Per ziekenhuis verschillend Lejow, hier mochten ze direct kleertjes aan als ze stabiel waren. Dan werd de couveuse temperatuur daar op aangepast.
Echt? Dat lijk me ook nie handig, B werd tig keer per dag onderzocht en nagekeken in het begin!
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier kregen ze van het ziekenhuis een speen... wij hebben nooit echt premature speentjes gehad.. wel toen op een gegeven moment die van Difrax -2 tot 2 maand.
studiebol- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: