Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderbijslag!!

+17
SarahKey
Linda
Twellie
Flower_L
Sanne
Puggle
Mida4you
Annie24
Printje
Sophiee
PiP
Happydobby
Darius
Makamba
Papillio
Star007
Lejow
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Bruintje Beer di 3 jul 2012 - 2:06

Linda schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de inkomens afhankelijke combinatie korting? Krijg je dat voor 1 kind of krijg je dan ook meer als je meerdere kinderen hebt? Volgens mij niet, maar ik sprak laatst een kennis en die zei van wel.
Je krijgt voor 1 kind. Ook al heb je meerdere kinderen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 2:08

Bruintje Beer schreef:
Linda schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de inkomens afhankelijke combinatie korting? Krijg je dat voor 1 kind of krijg je dan ook meer als je meerdere kinderen hebt? Volgens mij niet, maar ik sprak laatst een kennis en die zei van wel.
Je krijgt voor 1 kind. Ook al heb je meerdere kinderen!!

Is dat 1 malig of ieder jaar opnieuw ?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Coco di 3 jul 2012 - 2:12

_MamaRosa_ schreef:
Alsof dat nog veel is dan! De kosten van 4 kinderen zijn wel wat hoger dan dat bedrag in het kwartaal! Rolling Eyes

Haha nou idd. Als ik dan hoor hoeveel mijn schoonzus in Belgie krijgt. Die krijgt iedere maand een bedrag rond de 500 euro voor drie kinderen. Dat dekt een stuk meer.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Snoes di 3 jul 2012 - 2:55

Nois schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Alsof dat nog veel is dan! De kosten van 4 kinderen zijn wel wat hoger dan dat bedrag in het kwartaal! Rolling Eyes

Haha nou idd. Als ik dan hoor hoeveel mijn schoonzus in Belgie krijgt. Die krijgt iedere maand een bedrag rond de 500 euro voor drie kinderen. Dat dekt een stuk meer.
Hier krijg je inderdaad +/- 90 voor het eerste kind (per maand). Voor elk daaropvolgend kind wordt het bedrag groter.


Laatst aangepast door Snoes op di 3 jul 2012 - 3:04; in totaal 1 keer bewerkt

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Puggle di 3 jul 2012 - 3:02

Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:Euhm hoe zit dat dan bij mij? Embarassed L. is geboren op 25 juni. Ik vind dat soort dingen maar lastig hoor.

Dat is een gunstige datum, want je gaat gelijk mee in de ronde juli/aug/sept. Dat wordt achteraf, op 1 oktober dus, betaald.

Jeej kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781

en nog meer kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781 omdat jullie dochter voor 1 juli geboren is, en jullie volgend jaar ook nog aanspraak kunt maken op de *benevendenaamkwijt* korting van de belastingdienst. En dat is vaak een leuk bedrag!

En wat is dat dan en waarom zou ik dat eventueel krijgen? Ik heb echt geen verstand van dat soort dingen Embarassed
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Sanne di 3 jul 2012 - 3:14

Puggle schreef:
Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:Euhm hoe zit dat dan bij mij? Embarassed L. is geboren op 25 juni. Ik vind dat soort dingen maar lastig hoor.

Dat is een gunstige datum, want je gaat gelijk mee in de ronde juli/aug/sept. Dat wordt achteraf, op 1 oktober dus, betaald.

Jeej kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781

en nog meer kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781 omdat jullie dochter voor 1 juli geboren is, en jullie volgend jaar ook nog aanspraak kunt maken op de *benevendenaamkwijt* korting van de belastingdienst. En dat is vaak een leuk bedrag!

En wat is dat dan en waarom zou ik dat eventueel krijgen? Ik heb echt geen verstand van dat soort dingen Embarassed

Puggle, de inkomensafhankelijke combinatiekorting stimuleert mensen (meestal vrouwen) om te werken. Het is een korting op de door jou te betalen belasting en kan oplopen tot zo'n 2100 euro. Degene die van jullie twee het minst verdient, heeft er recht op. Daarnaast moet je minimaal zo'n 4500 euro verdienen op jaarbasis, vanaf dan heb je recht op het mimimumbedrag. Als je zo'n 35.000 euro op jaarbasis verdient, heb je volgens mij recht op het maximale bedrag.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Linda di 3 jul 2012 - 3:16

Anniej_S schreef:
Bruintje Beer schreef:
Linda schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de inkomens afhankelijke combinatie korting? Krijg je dat voor 1 kind of krijg je dan ook meer als je meerdere kinderen hebt? Volgens mij niet, maar ik sprak laatst een kennis en die zei van wel.
Je krijgt voor 1 kind. Ook al heb je meerdere kinderen!!

Is dat 1 malig of ieder jaar opnieuw ?!

Elk jaar opnieuw, tot 7 jaar, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Puggle di 3 jul 2012 - 3:18

Sanne schreef:
Puggle schreef:
Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:Euhm hoe zit dat dan bij mij? Embarassed L. is geboren op 25 juni. Ik vind dat soort dingen maar lastig hoor.

Dat is een gunstige datum, want je gaat gelijk mee in de ronde juli/aug/sept. Dat wordt achteraf, op 1 oktober dus, betaald.

Jeej kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781

en nog meer kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781 omdat jullie dochter voor 1 juli geboren is, en jullie volgend jaar ook nog aanspraak kunt maken op de *benevendenaamkwijt* korting van de belastingdienst. En dat is vaak een leuk
bedrag!

En wat is dat dan en waarom zou ik dat eventueel krijgen? Ik heb echt geen verstand
van dat soort dingen Embarassed

Puggle, de inkomensafhankelijke combinatiekorting stimuleert mensen (meestal vrouwen)
om te werken. Het is een korting op de door jou te betalen belasting en kan oplopen tot zo'n 2100 euro. Degene die van jullie twee het minst verdient, heeft er recht op. Daarnaast moet je minimaal zo'n 4500 euro verdienen op jaarbasis, vanaf dan heb je
recht op het mimimumbedrag. Als je zo'n 35.000 euro op jaarbasis verdient, heb je volgens mij recht op het maximale bedrag.

Oké dat klinkt goed. En dat vraag ik met een formulier dan aan? En dat kan dan volgend jaar?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Sanne di 3 jul 2012 - 3:32

Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:
Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:Euhm hoe zit dat dan bij mij? Embarassed L. is geboren op 25 juni. Ik vind dat soort dingen maar lastig hoor.

Dat is een gunstige datum, want je gaat gelijk mee in de ronde juli/aug/sept. Dat wordt achteraf, op 1 oktober dus, betaald.

Jeej kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781

en nog meer kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781 omdat jullie dochter voor 1 juli geboren is, en jullie volgend jaar ook nog aanspraak kunt maken op de *benevendenaamkwijt* korting van de belastingdienst. En dat is vaak een leuk
bedrag!

En wat is dat dan en waarom zou ik dat eventueel krijgen? Ik heb echt geen verstand
van dat soort dingen Embarassed

Puggle, de inkomensafhankelijke combinatiekorting stimuleert mensen (meestal vrouwen)
om te werken. Het is een korting op de door jou te betalen belasting en kan oplopen tot zo'n 2100 euro. Degene die van jullie twee het minst verdient, heeft er recht op. Daarnaast moet je minimaal zo'n 4500 euro verdienen op jaarbasis, vanaf dan heb je
recht op het mimimumbedrag. Als je zo'n 35.000 euro op jaarbasis verdient, heb je volgens mij recht op het maximale bedrag.

Oké dat klinkt goed. En dat vraag ik met een formulier dan aan? En dat kan dan volgend jaar?

Je kunt het op twee manieren aanvragen. Achteraf, bij je aangifte inkomstenbelasting. Dan krijg je het bedrag in een keer. Of je vult nu de voorlopige aangifte inkomstenbelasting in. Dan krijg je het maandelijks uitgekeerd. Het bedrag (bijv. 1200 euro) wordt dan in 6 maanden uitbetaald en volgend jaar in 12 maanden.

Als je je (voorlopige) aangifte invult, weet de belastingdienst zelf al of jij of je man het minst heeft verdiend/gaat verdienen in 2012. Als jij dat bent, krijg je de vraag of Puggle een kind heeft dat voor 1 juli is geboren. Daarop antwoordt je 'ja' en dan doet de belastingdienst de rest. Snap je het nog?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  _Lana_ di 3 jul 2012 - 3:46

Sanne schreef:
Puggle schreef:
Flower_L schreef:
Puggle schreef:
Sanne schreef:
Puggle schreef:Euhm hoe zit dat dan bij mij? Embarassed L. is geboren op 25 juni. Ik vind dat soort dingen maar lastig hoor.

Dat is een gunstige datum, want je gaat gelijk mee in de ronde juli/aug/sept. Dat wordt achteraf, op 1 oktober dus, betaald.

Jeej kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781

en nog meer kinderbijslag!! - Pagina 3 281626781 omdat jullie dochter voor 1 juli geboren is, en jullie volgend jaar ook nog aanspraak kunt maken op de *benevendenaamkwijt* korting van de belastingdienst. En dat is vaak een leuk bedrag!

En wat is dat dan en waarom zou ik dat eventueel krijgen? Ik heb echt geen verstand van dat soort dingen Embarassed

Puggle, de inkomensafhankelijke combinatiekorting stimuleert mensen (meestal vrouwen) om te werken. Het is een korting op de door jou te betalen belasting en kan oplopen tot zo'n 2100 euro. Degene die van jullie twee het minst verdient, heeft er recht op. Daarnaast moet je minimaal zo'n 4500 euro verdienen op jaarbasis, vanaf dan heb je recht op het mimimumbedrag. Als je zo'n 35.000 euro op jaarbasis verdient, heb je volgens mij recht op het maximale bedrag.

En als je meer dan dat bedrag verdient, krijg je dat ook?
En is er nog een maximum aan wat je man mag verdienen? Ik meen me te herinneren dat ik daar niet voor in aanmerking kwam.
Maar ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van Embarassed .
Mijn man wel hoor, maar die zegt dat we dat niet krijgen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Puggle di 3 jul 2012 - 3:46

Ja ik snap het denk ik wel Wink zou wel lekker zijn zeg! Ik denk dat ik het dan achteraf terug vraag. Ik vind zo'n voorlopige aanslag zo'n gedoe.

Kun je wel al ergens zien of berekenen hoeveel zo'n bedrag dan is of dat niet?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderbijslag!! - Pagina 3 Empty Re: kinderbijslag!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum