Ted, ideas worth spreading
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ted, ideas worth spreading
Zijn jullie bekend met TED? Ik vind het zelf een geweldig initiatief en kijk regelmatig fimpjes. Vandaag heb ik deze twee gekeken:
https://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU
https://www.youtube.com/watch?v=LTO_dZUvbJA
https://www.youtube.com/watch?v=UyyjU8fzEYU
https://www.youtube.com/watch?v=LTO_dZUvbJA
Gast- Gast
Re: Ted, ideas worth spreading
Ik vind 't ook heel toegankelijk voor een breed publiek door die youtube filmpjes. De onderwerpen zijn ook best divers en het is leuk om zo makkelijk iets te leren.
Het filmpje van Jill Bolte Taylor heb ik al een keer gezien, heel apart dat ze zoiets zelf heeft meegemaakt!
Het filmpje van Jill Bolte Taylor heb ik al een keer gezien, heel apart dat ze zoiets zelf heeft meegemaakt!
Gast- Gast
Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
Gast- Gast
Het zou echt zo moeten zijn dat iedereen dit soort dingen ooit ziet en er iets van leert/opsteekt...
Gast- Gast
Jolie schreef:Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
Ik denk dat dat komt doordat het 20 minuten duurt, ik vind dat tenminste best lang. Het is niet even een filmpje van 3 minuten maar je moet er echt voor gaan zitten en opletten. Misschien hebben mensen daar geen zin in?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Dolores schreef:Het zou echt zo moeten zijn dat iedereen dit soort dingen ooit ziet en er iets van leert/opsteekt...
Ik weet niet of je er per se iets van moet leren, of moet opsteken. Ik denk ook niet dat het voor iedereen interessant is om andere denkwijzen te zien. Het zal ook niet iedereen inspireren of fascineren, maar mij inspireert het wel. Ik vind het geweldig om te zien hoe toegewijd mensen (wetenschappers, maar dan niet heel sec) zijn in hun onderzoek, hoe zij denken in alternatieven in plaats van in vastomlijnde kaders. Ik heb het hier alleen maar gepost om mensen, die er eventueel geïnteresseerd in zijn, in aanraking te laten komen met TED. Al denk ik nu, achteraf gezien, dat mensen (forummers) die dit interessant vinden er al bekend mee zijn.
Gast- Gast
Jolie schreef:Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
maar 20 min is best lang voor mensen die Engels moeilijk vinden
Gast- Gast
Sneeuwvlok schreef:Jolie schreef:Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
Ik denk dat dat komt doordat het 20 minuten duurt, ik vind dat tenminste best lang. Het is niet even een filmpje van 3 minuten maar je moet er echt voor gaan zitten en opletten. Misschien hebben mensen daar geen zin in?
Ik vind 20 min. erg kort. Een college duurt meestal 2 uur. Als je al niet meer 20 minuten kan luisteren naar een idee van iemand anders? Ideeën die anders zijn dan dat wat je kent, kan je niet in 3 minuten uitleggen.
Gast- Gast
Ik denk eigenlijk van wel.
Niet álle onderwerpen, maar bijvoorbeeld de symptomen van een CVA, die zou iedereen moeten herkennen. Echt.
Net zo goed als dat veel vrouwen niet weten dat de symptomen van hartproblematiek bij een vrouw vaak niet dat standaardplaatje zijn, en dat daardoor vaak te laat aan hartproblemen gedacht wordt.
Ik vind de meeste TED filmpjes horen bij algemene basiskennis.
Niet álle onderwerpen, maar bijvoorbeeld de symptomen van een CVA, die zou iedereen moeten herkennen. Echt.
Net zo goed als dat veel vrouwen niet weten dat de symptomen van hartproblematiek bij een vrouw vaak niet dat standaardplaatje zijn, en dat daardoor vaak te laat aan hartproblemen gedacht wordt.
Gast- Gast
Dolores schreef:Ik denk eigenlijk van wel.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik lees hier dat het moeilijk is, doordat het Engelstalig is. Misschien zouden ze het dan moeten ondertitelen.
Gast- Gast
@Jolie> jaaa ondertitelen dan zou ik veel eerder 20 min gaan luisteren en kijken. Ik ben gewoon niet zo goed in Engels en dan is 20 min echt lang hoor. Ik ga daar al niet eens aan beginnen want na een tijdje ben ik het al kwijt omdat ik het niet begrijp.
Gast- Gast
Jolie schreef:Dolores schreef:Het zou echt zo moeten zijn dat iedereen dit soort dingen ooit ziet en er iets van leert/opsteekt...
Ik weet niet of je er per se iets van moet leren, of moet opsteken. Ik denk ook niet dat het voor iedereen interessant is om andere denkwijzen te zien. Het zal ook niet iedereen inspireren of fascineren, maar mij inspireert het wel. Ik vind het geweldig om te zien hoe toegewijd mensen (wetenschappers, maar dan niet heel sec) zijn in hun onderzoek, hoe zij denken in alternatieven in plaats van in vastomlijnde kaders. Ik heb het hier alleen maar gepost om mensen, die er eventueel geïnteresseerd in zijn, in aanraking te laten komen met TED. Al denk ik nu, achteraf gezien, dat mensen (forummers) die dit interessant vinden er al bekend mee zijn.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar vind dit echt super intressant om te zien en denk dat ik er zeker iets van opsteek. Zoals iemand hierboven al zei, kan het misschien lastig zijn voor sommige mensen om te volgen door Engels of doordat het filmpje 20min is. Dit is zeker niet lang voor een college, maar sommige mensen hebben nu eenmaal een kortere aandachtsboog (of hoe heet dat ding) dan anderen.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Ik snap wel, dat als je interesse er niet ligt, je geen half uur gaat zitten luisteren naar de evolutie van een goudvis (dit is puur illustratief) maar ik vind juist dat de TED topics eigenlijk geschikt zijn voor een enorm publiek. Het doel was toch ook 'de gewone mens' inzicht te geven in waar de zogenaamde 'wetenschap' mee bezig is?
Dat het niet meer puur is: 'er wordt onderzoek naar dat-en-dat gedaan' maar dat er op normaal gespreksniveau inzicht gegeven wordt in het hoe-en-waarom van zo'n onderzoek, en vaak ook naar de achtergrond. Zoals dat J bv onderzoek is gaan doen omdat haar broer schizofreen was en zij wilde weten wat er dan zo anders aan zijn 'brain' was?
Dat het niet meer puur is: 'er wordt onderzoek naar dat-en-dat gedaan' maar dat er op normaal gespreksniveau inzicht gegeven wordt in het hoe-en-waarom van zo'n onderzoek, en vaak ook naar de achtergrond. Zoals dat J bv onderzoek is gaan doen omdat haar broer schizofreen was en zij wilde weten wat er dan zo anders aan zijn 'brain' was?
Gast- Gast
Ik vind de woorden van de intro al inspirerend: remarkable peope, unmissable talks, now free to the world
Die eerste vrouw was trouwens ook eens bij Oprah! Dat klinkt dan weer minder intelligent Ik ga even kijken.
Die eerste vrouw was trouwens ook eens bij Oprah! Dat klinkt dan weer minder intelligent Ik ga even kijken.
Gast- Gast
darcy hoezo klinkt dat minder intelligent? ja het is een talkshow maar vaak behandelen ze onderwerpen die wel van belang zijn en ongemerkt zitten er wel leermomenten in.
heb er nu ff geen zin in om te kijken maar het lijkt me zeker wel interresant
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:darcy hoezo klinkt dat minder intelligent? ja het is een talkshow maar vaak behandelen ze onderwerpen die wel van belang zijn en ongemerkt zitten er wel leermomenten in.
Haha ja je hebt gelijk eigenlijk.
Gast- Gast
Jolie schreef:Sneeuwvlok schreef:Jolie schreef:Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
Ik vind 20 min. erg kort. Een college duurt meestal 2 uur. Als je al niet meer 20 minuten kan luisteren naar een idee van iemand anders? Ideeën die anders zijn dan dat wat je kent, kan je niet in 3 minuten uitleggen.
Ik vind naar een college gaan heel wat anders dan in je vrije tijd, als je je al een hele dag ingespannen hebt, een filmpje kijken in het engels van 20 minuten.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sneeuwvlok schreef:Jolie schreef:Sneeuwvlok schreef:Jolie schreef:Ja ik vind het ook heel toegankelijk, jeh oeft maar 20 minuten te luisteren en het taalgebruik is makkelijk. Toch is er hier (yes) geen belangstelling voor, misschien is het dan toch niet zo toegankelijk?
Ik vind naar een college gaan heel wat anders dan in je vrije tijd, als je je al een hele dag ingespannen hebt, een filmpje kijken in het engels van 20 minuten.
Dat kan. Ik denk dat ik er anders naar kijk. Een college volgen is voor mij geen straf of opgave. Ik vind het juist leuk om in mijn vrije tijd, of in mijn werk/studie , nieuwe dingen te leren. Voor mij is het ook geen inspanning, maar dat is het voor jou misschien wel. Je hoeft je trouwens ook niet verdedigen waarom je het niet zou willen kijken. Ik heb dit topic geopend voor mensen die het geen bezwaar/opgave vinden om 20 minuten naar ideeën van anderen (die daar goed over na hebben gedacht) te luisteren. Ik vind het in ieder geval wel leuk, en ik dacht misschien wel anderen met mij.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: