Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Arm beestje :(

4 plaatsers

Ga naar beneden

Arm beestje :( Empty Arm beestje :(

Bericht  Jilke wo 27 jun 2012 - 1:09

Mijn cavia van bijna 6 jaar oud is op. Afgelopen week is hij gestopt met eten, en ik krijg er echt niks meer in, dus besloten het zo te laten. Hij was afgelopen jaar al enorm afgevallen, maar nog wel erg fit, gezond en levendig. Gewoon op dus, bejaard. Mooi leventje gehad, met al zijn vriendinnetjes.

Zondagavond is hij in hongerstaking gegaan, en meestal gaan cavia's toch wel enorm snel achteruit dan. Nu ook. Kan niet meer op zijn pootjes staan, ligt met zijn koppie in het zaagsel en ligt zo maar te liggen. Oogjes half dicht. Maar doodgaan doet hij niet. Klinkt heel erg, maar ik hoop zo dat het niet lang meer gaat duren Sad

Pijn heeft hij niet, hij ligt er heel ontspannen bij, en ik geef hem steeds pijnstilling voor het geval dat.
Kan ik wel naar de dierenarts rijden, en hem in laten slapen maar ik wil hem die stress ook niet meer aandoen in de laatste dag(en) van zijn leventje. Moet dan met de fiets, en is best ver rijden. En vervolgens geprikt te worden. Nee dan laat ik hem liever thuis zijn adem uitblazen.

Kan hier wel heel slecht tegen, vind het er zo zielig uit zien...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Arm beestje :( Empty Re: Arm beestje :(

Bericht  Pompoen wo 27 jun 2012 - 1:11

*

Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:02; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:13

Een dierenarts doet ook aan huisbezoek, misschien is dat een optie?

Gast
Gast

Bericht  Jilke wo 27 jun 2012 - 1:19

Hij is nagekeken, maar niets te vinden.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Pompoen wo 27 jun 2012 - 1:52

Ok, dat stond er niet zo duidelijk. Ik vind het heel zielig! Maar ik dacht dat je er helemaal niet mee naar een dierenarts was geweest. Nu snap ik je afwegingen ook beter hoor. Ik zou even bellen toch met de dierenarts om te overleggen wat je kunt doen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Raindrop wo 27 jun 2012 - 2:07

Ik zou ook even naar de dierenarts bellen en overleggen wat je het beste kunt doen en anders eventueel huisbezoek van de dierenarts? Het lijkt me echt vreselijk om je diertje zo te moeten zien Arm beestje :( 699888
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jilke wo 27 jun 2012 - 2:15

Ja ik denk steeds dat het niet lang meer duurt, gezien hij echt helemaal op is. Diep ingevallen en grauwe oogjes, hij reageert nog amper. Maar ik wil niet dat hij nog volop stress heeft laatste momenten. Heb liever dat hij die bij zijn vriendjes doorbrengt.

Dierenarts komt niet thuis hier. Dan moet ik er een uit andere stad laten komen en dat doen ze niet zomaar voor een cavia.

Pff ik kan echt alleen maar janken.
Zat al te denken om hem extra pijnstiller te geven, zodat hij mischien wat sneller gaat. Maar weet niet wat er dan gebeurt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Lolly's wo 27 jun 2012 - 2:30

Ik vind juist dat je goed handelt en goed hebt nagedacht. Als de dierenarts hem heeft nagekeken en niets kan doen dan zou ik ook de natuurlijk op z'n beloop laten. Het is niet anders. Hij ligt in zijn eigen vertrouwde omgeving en je kunt niets voor hem doen. En pijnstilling geef je hem al lees ik. Ik hoop dat hij het ook snel echt opgeeft en dat hij snel vredig in zal slapen.

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 3:59

Jilke schreef:Zat al te denken om hem extra pijnstiller te geven, zodat hij mischien wat sneller gaat. Maar weet niet wat er dan gebeurt.

Ik weet niet welke pijnstiller je hebt, maar dat is wel een goede. Zo maak je het in ieder geval draaglijker voor hem, mocht hij pijn hebben. Het kan het proces versnellen, maar dat is misschien alleen maar fijn voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Jilke wo 27 jun 2012 - 5:02

Hij is net om half zes erg rustig ingeslapen, alsnog bij de dierenarts....
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 5:44

Fijn dat je hem alsnog bij de dierenarts hebt laten inslapen, wie weet hoe lang het anders nog duurde.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: