Take it or leave it?
+2
Zora
SparklingEyes
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Take it or leave it?
Vinden jullie dit een normale zin? En hoe zou je reageren als een vriend/in dit tegen jou zou zeggen?
Gast- Gast
Re: Take it or leave it?
Is net zo iets als ' graag of traag' wat ik hier ook hoor.. Of graag of niet.,l
Ligt een beetje aan de situatie en toon waarop het gezegd wordt..
Ligt een beetje aan de situatie en toon waarop het gezegd wordt..
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Als een vriend/vriendin dat tegen me zou zeggen zou ik daar niet blij mee zijn nee. Het is dan hoogstwaarschijnlijk iets waar ik niet blij mee ben, en impliceert ook dat er niets aan te doen valt.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
+1Zora schreef:Als een vriend/vriendin dat tegen me zou zeggen zou ik daar niet blij mee zijn nee. Het is dan hoogstwaarschijnlijk iets waar ik niet blij mee ben, en impliceert ook dat er niets aan te doen valt.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
+1Snoes schreef:+1Zora schreef:Als een vriend/vriendin dat tegen me zou zeggen zou ik daar niet blij mee zijn nee. Het is dan hoogstwaarschijnlijk iets waar ik niet blij mee ben, en impliceert ook dat er niets aan te doen valt.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Je kan het ook zo zien: als je als vriendin zoiets zegt tegen een vriendin, is er waarschijnlijk een reden voor.
Gast- Gast
Ligt er natuurlijk ook helemaal aan in welke context zoiets wordt gezegd.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het wel een normale zin al zou ik het zelf niet zo snel zeggen in het engels. Ik heb zelf wel tegen vrienden en familie iets gezegd van: nu moet je ophouden met zeuren/klagen. Je kunt 2 dingen doen: of je doet er iets aan of je accepteert het. En daar vind ik dit ook wel op neer komen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik interpreteer het eingenlijk als: "je kan er mee dealen of anders oprotten" alsof je geen andere keus hebt. Het geeft mij een nare bijsmaak vandaar dat ik jullie mening even wilde weten. Misschien zie ik het fout.
Gast- Gast
Ja ik vind het ook een nare bijsmaak hebben, het ligt niet aan jou. Ik heb er een hekel aan als mensen zoiets uitspreken, ik vind het altijd erg egoïstisch overkomen.Dropdraakje schreef:Ik interpreteer het eingenlijk als: "je kan er mee dealen of anders oprotten" alsof je geen andere keus hebt. Het geeft mij een nare bijsmaak vandaar dat ik jullie mening even wilde weten. Misschien zie ik het fout.
Al moet ik toegeven dat ik dat zelf ook wel eens denk..
Gast- Gast
Dropdraakje schreef:Ik interpreteer het eingenlijk als: "je kan er mee dealen of anders oprotten" alsof je geen andere keus hebt. Het geeft mij een nare bijsmaak vandaar dat ik jullie mening even wilde weten. Misschien zie ik het fout.
Het is lastig om te beoordelen, want wij weten niet waarhet om gaat. Zoals zowel ik als iemand anders ook al zei: het ligt aan de situatie / context..
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Ovet een uit de hand gelopen ruzie met een vriendin waarbij ze op het einde mij voor deze keus zette. Heb er een topic over geplaatst. Als je zin en tijd heb moet je het maar even lezen want ik denk dat het onnodig is als ik weer mijn 'gezeur' ga neerkalken.Charlie schreef:Tja zonder context kunnen wij er natuurlijk weinig over zeggen.
Gast- Gast
Zo zie ik het ook wel. Ik gebruik deze uitspraak ook niet en zal hem ook nooit gebruiken. Je kan idd op verschillende manieren denken over deze uitspraak maar een lekker gevoel geeft het niet.Zelda schreef:Ja ik vind het ook een nare bijsmaak hebben, het ligt niet aan jou. Ik heb er een hekel aan als mensen zoiets uitspreken, ik vind het altijd erg egoïstisch overkomen.Dropdraakje schreef:Ik interpreteer het eingenlijk als: "je kan er mee dealen of anders oprotten" alsof je geen andere keus hebt. Het geeft mij een nare bijsmaak vandaar dat ik jullie mening even wilde weten. Misschien zie ik het fout.
Al moet ik toegeven dat ik dat zelf ook wel eens denk..
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: