Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

mag dit??

+3
SleepingBeauty
Beachgirl
Minx
7 plaatsers

Ga naar beneden

mag dit?? Empty mag dit??

Bericht  Minx vr 22 jun 2012 - 9:42

een partytent op de stoep zetten en die na twee weken verplaatsen naar het veldje tegenover. Het is dan wel openbare ruimte maar ik vraag me af of je dit zo mag gebruiken als een soort van eigen tuin. Er staat namelijk al een week of 3 een partytent bij ons in de straat waar mensen de hele dag onder zitten. Ook voetballen in de straat waarbij de ballen steeds tegen de auto's aanvliegen e.d. waardoor iedereen de auto maar ergens anders neer zet enz.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

mag dit?? Empty Re: mag dit??

Bericht  Beachgirl vr 22 jun 2012 - 9:45

Of het officieel mag zou ik niet weten maar als je er overlast van hebt kun je het melden bij de Politie.

Of bij de mensen zelf als je dat durft.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Minx vr 22 jun 2012 - 9:47

Ja denk dat ik er zelf maar weer eens op af stap morgen, het begint namelijk flink irritant te worden. Met name ook omdat een van ons twee eigenlijk altijd vroeg op moet en we dus behoorlijk uit ons slaap gehouden worden.

Mijn vriend durft het dan weer niet zo goed haha. Ik ben meer van het overleggen. Die mensen missen duidelijk een tuin. Is prima maar anderen moeten er geen last van hebben
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SleepingBeauty vr 22 jun 2012 - 9:50

Zou denk ik ook beginnen bij de mensen zelf. Om de sfeer niet meteen te bederven in de buurt.
Misschien hebben ze wel een goede reden voor, of zien zen iet in dat het voor jullie vervelend is.

Of het officieel mag, weet ik niet. Het is denk ik meer dat als niemand er last van heeft dan is het oke.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Minx vr 22 jun 2012 - 9:54

Geen idee hoe het nu is maar als dit de hele zomer zo door gaat word ik er niet blij van. Vriend slaapt er slecht door en dat is niet echt prettig word hij niet vrolijker van.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes vr 22 jun 2012 - 19:01

Mag niet .. Is idd openbaan terrein..

Gewoon even op af stappen en als het niet helpt, gewoon politie inschakeken..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ThinkPink vr 22 jun 2012 - 20:02

Nee dat mag niet. Zou er ook iets van zeggen en dan maar hopen dat ze het begrijpen.

Dat voetballen (en tennissen en honkballen) deden ze bij ons ook vaak op de parkeerplaats tussen de auto's. Ik en ook nog andere mensen bij ons uit de straat spreken de kinderen er steeds op aan. Nu heb ik ze gelukkig al een hele tijd niet meer zien voetballen.
Het erge is dat de ouders van de voetballende kinderen op de parkeerplaats uitkijken en ze dus de kinderen gewoon zien voetballen en ze ook gewoon lekker laten gaan Mad Wij zien de parkeerplaats niet (alleen een klein beetje uit het slaapkamerraam) en als ik het zie ga ik maar weer eens naar buiten omdat ik mijn nieuwe auto niet verrot laat schoppen Evil or Very Mad

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Minx vr 22 jun 2012 - 21:30

Waren het de kinderen maar die aan het voetballen zijn... de ouders en opa en oma doen vrolijk mee. En laten die nou ook niet kunnen voetballen.

Hoorde van mijn vriend dat ze gister een leuk vuurtje van zo'n anderhalve meter hoog hadden tussen de auto's. Is ook opvallend een paar weken terug was het moeilijk om een plekje te vinden nu zijn er steeds plekken vrij
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Beachgirl vr 22 jun 2012 - 22:15

Minx schreef:Waren het de kinderen maar die aan het voetballen zijn... de ouders en opa en oma doen vrolijk mee. En laten die nou ook niet kunnen voetballen.

Hoorde van mijn vriend dat ze gister een leuk vuurtje van zo'n anderhalve meter hoog hadden tussen de auto's. Is ook opvallend een paar weken terug was het moeilijk om een plekje te vinden nu zijn er steeds plekken vrij

Dan zou ik er helemaal wat van zeggen als ze fikkie gaan stoken! Weet niet wat voor type mensen het zijn maar als je bang bent dat ze vervelend gaan reageren zou ik gewoon een (desnoods anonieme) melding doen bij de politie.

Stel je zegt er zelf iets van, en het loopt uit de hand en je belt alsnog de politie dan weten ze meteen dat jij gebeld hebt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Minx vr 22 jun 2012 - 22:34

we in een vuurkorf maar toch midden tussen de auto's. Volgens mij werken ze ook niet. Ben de afgelopen weken veel vrij geweest en ik zie ze telkens daar zitten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ThinkPink za 23 jun 2012 - 4:50

Wat erg dat de ouders en opa en oma ook gewoon mee voetballen! Hier heb ik het ook wel eens gezien dat een vader mee voetbalde tussen de auto's Evil or Very Mad
Het is toch eigenlijk erg dat je je auto weg moet zetten voor zulke mensen. Ik deed het eerst ook toen we er net woonden en ik die kinderen zag voetballen maar toen dacht ik bij mezelf 'ik ben toch niet gek?'. Toen ben ik er ook wat van gaan zeggen. En als de kinderen niet luisterden dan had ik wel naar de ouders gegaan. Vind het gewoon asociaal helemaal omdat er een paar honderd meter een hartstikke groot grasveld ligt met doelen en al. Ga daar lekker voetballen mag dit?? 253468018

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Bacio za 23 jun 2012 - 5:18

Het is openbaar terrein, ze mogen daar dus gewoon zitten wanneer ze willen. Je mag in bijv het park ook gewoon zitten wanneer je wilt. Je zou wel kunnen vragen of ze het na 22.00 uur wat rustiger aan willen doen ivm geluidsoverlast.
Ook het voetballen snap ik niet helemaal, als je wilt voetballen op straat is dat toch geen ramp? Als ze nou echt een deuk in een auto trappen, zou ik vragen of ze wat voorzichtiger willen zijn. Maar je kunt ze niks verbieden.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  ThinkPink za 23 jun 2012 - 6:34

Bacio schreef:Het is openbaar terrein, ze mogen daar dus gewoon zitten wanneer ze willen. Je mag in bijv het park ook gewoon zitten wanneer je wilt. Je zou wel kunnen vragen of ze het na 22.00 uur wat rustiger aan willen doen ivm geluidsoverlast.
Ook het voetballen snap ik niet helemaal, als je wilt voetballen op straat is dat toch geen ramp? Als ze nou echt een deuk in een auto trappen, zou ik vragen of ze wat voorzichtiger willen zijn. Maar je kunt ze niks verbieden.

Verbieden kun je het ze niet maar je mag toch wel verwachten dat als er iets van gezegd wordt ze er rekening mee kunnen houden. Ze mogen buiten zitten maar geen tent in het openbaar gebied plaatsen en die vervolgens laten staan.
Geloof me, als je een nieuwe auto hebt en je er zuinig op bent en je ziet de voetbal alle kanten uitvliegen je dat voetballen echt niet oké vindt. En bij ons heb je een paar honderd meter verder een veld waar ze kunnen voetballen en dan vind ik dat ik er gewoon wat van mag zeggen. Sommige mensen zijn misschien niet zo zeikerig om hun auto maar ik wel mag dit?? 394967

ThinkPink
Prater
Prater

Bericht  Lejow za 23 jun 2012 - 6:39

Of ze er mogen zitten weet ik niet, weet wel dat er geen alcohol gedronken mag worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud