Gezondheidshype
+3
Herfstblaadjes
Jerry
Atelier Madame
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gezondheidshype
In hoeverre doe jij mee met gezondheidshypes? Leef je volgens Amber? Geloof je alles wat er geschreven/gezegd wordt over gezond eten?
Ik merk dat ik er wel een beetje moe van wordt tegenwoordig. Zeker omdat mijn zus hier heel erg in mee gaat, terwijl ik er allemaal niet zo in geloof. Ik koop zelf geen heel donkerbruin brood (is gewoon bruin brood met 'kleurstof', je kunt beter volkoren eten), ik eet gewoon gesmolten kaas (dat is niet slechter dan gewone kaas), ik drink gewoon cola light, enz. Volgens mijn zus is instant-soep ook slecht omdat er veel zout in zit, maar in zelfgemaakte soep met een boullionblokje zit net zo veel zout.
Ik erger me dus flink aan mensen die allemaal zeggen dat dingen gezond/ongezond zijn, zeker als er elke keer van mening veranderd wordt. Eerst mocht je niet veel vet, nu is het juist weer low-carb & high-fat. Ook de hype dat je ineens helemaal zonder E-nummers zou moeten eten vind ik een beetje onzin.
Hoe denken jullie hierover en waar doe je wel of niet aan mee?
Ik merk dat ik er wel een beetje moe van wordt tegenwoordig. Zeker omdat mijn zus hier heel erg in mee gaat, terwijl ik er allemaal niet zo in geloof. Ik koop zelf geen heel donkerbruin brood (is gewoon bruin brood met 'kleurstof', je kunt beter volkoren eten), ik eet gewoon gesmolten kaas (dat is niet slechter dan gewone kaas), ik drink gewoon cola light, enz. Volgens mijn zus is instant-soep ook slecht omdat er veel zout in zit, maar in zelfgemaakte soep met een boullionblokje zit net zo veel zout.
Ik erger me dus flink aan mensen die allemaal zeggen dat dingen gezond/ongezond zijn, zeker als er elke keer van mening veranderd wordt. Eerst mocht je niet veel vet, nu is het juist weer low-carb & high-fat. Ook de hype dat je ineens helemaal zonder E-nummers zou moeten eten vind ik een beetje onzin.
Hoe denken jullie hierover en waar doe je wel of niet aan mee?
Gast- Gast
Re: Gezondheidshype
Ik had het er gisteren toevallig nog over met collega's. Dat er ineens zoveel mensen zijn die zogezegd weten wat goed voor je is door dat soort zelfhulpboeken. Dat ik me moet verantwoorden omdat ik een banaan eet ipv een kiwi. Kom op zeg wees blij dat je die banaan neemt en geen gevulde koek. Ik probeer wel gezond te eten, want ik merk dat ik meer energie heb als ik veel groente en fruit eet. Zeker in de zomer is dat makkelijk lekker veel aardbeien, druiven, kersen, kiwi's etc. Maar ik ga echt mijn aardappelen niet laten staan omdat er teveel koolhydraten in zitten. Ik wil nog wel een beetje leuk leven.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wie is Amber?!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het boek " wat is nu gezond". Op wetenschappelijke basis staat daarin wat wel en niet gezond is en de grootste onzin over gezond eten. Ik vind dat een goede leidraad. Ik koop dus ook geen "zogenaamd" gezonde drankjes en zo meer omdat dat gewoon onzin is.
Stukje over E nummers is wel grappig. Sommige vitamines hebben ook een E nummer als ze bijvoorbeeld als kleurstof worden gebruikt, niet zo slecht dus.
Oh en bananen zijn gewoon heel gezond!
Stukje over E nummers is wel grappig. Sommige vitamines hebben ook een E nummer als ze bijvoorbeeld als kleurstof worden gebruikt, niet zo slecht dus.
Oh en bananen zijn gewoon heel gezond!
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Weet je er zijn zoveel verschillen. Het ene boek adviseerd dit, het andere boek spreekt het weer tegen. Als je verschillende boeken leest word je gek.
Ik vind dat als je gewoon probeerd gezond te eten dat je best en wat dingen kan eten die niet zo gezond zijn. Wel let ik erop dat ik heel weinig cola drink. Ik ben van mening dat dat echt niet goed is.
Ik vind dat als je gewoon probeerd gezond te eten dat je best en wat dingen kan eten die niet zo gezond zijn. Wel let ik erop dat ik heel weinig cola drink. Ik ben van mening dat dat echt niet goed is.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik vind het heel lastig. Heb dat boek van Amber Albarda ook en als je dat leest heb je echt het gevoel dat je niks meer kan/mag eten. Voor mij was het wel een eye-opener dat low fat/light helemaal niet zo gezond is. Maar gewoon fris met alle calorieen is ook niet echt goed. Dus ik drink nu vooral water :S.
Ik heb soms wel het gevoel dat ik niet meer weet wat ik dan moet eten. Dus ik hou t maar gewoon bij mijn volkoren boterhammetjes, havermoutpap en probeer avondeten wat af te wisselen met aardappels, pasta, rijst, vis en regelmatig biologisch vlees. Groente en fruit doe ik niet meer biologisch hoor.
Ben er nog niet uit wat ik nu moet met melkproducten. Van Amber mag dat niet, maar het lijkt me toch ook wel weer goed..met mate.
Als je haar boek hebt gelezen dan denk je echt: Sonja Bakker wat heb je allemaal aangericht !
Ik heb soms wel het gevoel dat ik niet meer weet wat ik dan moet eten. Dus ik hou t maar gewoon bij mijn volkoren boterhammetjes, havermoutpap en probeer avondeten wat af te wisselen met aardappels, pasta, rijst, vis en regelmatig biologisch vlees. Groente en fruit doe ik niet meer biologisch hoor.
Ben er nog niet uit wat ik nu moet met melkproducten. Van Amber mag dat niet, maar het lijkt me toch ook wel weer goed..met mate.
Als je haar boek hebt gelezen dan denk je echt: Sonja Bakker wat heb je allemaal aangericht !
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Jerry; Amber Albarda van het boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'. Er zijn nu superveel mensen die zich aan haar boek houden. Er staan zeker goede dingen in, maar bijvoorbeeld ook dat gesmolten kaas ongezonder is, wat dus helemaal niet waar is.
Het gaat mij er inderdaad ook om dat zoveel mensen ineens expert zijn op het gebied van voeding omdat ze 1 boek hebben gelezen. Er zal elke keer weer een nieuwe hype komen en dan moeten we ineens weer ons eten aanpassen. Dus ik heb besloten er niet aan mee te doen en gewoon te eten wat ik wil. En dat is in mij ogen gezond.
Het gaat mij er inderdaad ook om dat zoveel mensen ineens expert zijn op het gebied van voeding omdat ze 1 boek hebben gelezen. Er zal elke keer weer een nieuwe hype komen en dan moeten we ineens weer ons eten aanpassen. Dus ik heb besloten er niet aan mee te doen en gewoon te eten wat ik wil. En dat is in mij ogen gezond.
Gast- Gast
Jerry schreef:Wie is Amber?!
Amber albarda, schrijfster van eet jezelf mooi slank en gelukkig
Ik doe er deels aan mee, maar zoek dan ook veel zelf uit. Wil de bronnen weten en neem niet klakkeloos wat aan. Ik merk dat ik me dan beter voel dan nu bijvoorbeeld. Hou veel vocht vast en slaap slechter heb meer dorst enz enz. Ben ook van mening dat we veel dingen zijn gaan zien als voedsel waar je lichaam niets mee kan. Wil het ook niet echt een hype noemen maar meer bewustworden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jente schreef:Jerry; Amber Albarda van het boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'. Er zijn nu superveel mensen die zich aan haar boek houden. Er staan zeker goede dingen in, maar bijvoorbeeld ook dat gesmolten kaas ongezonder is, wat dus helemaal niet waar is.
Ik denk dat je heel ver komt met logisch nadenken, dat doe ik ook en als ik details wil weten zoek ik het op in mijn boekje. Maar er staat zeker niet in wat je wel en niet "mag" eten, alleen wat er echt in zit, maar veel kun je ook wel op de verpakkingen lezen. Heel irritant als mensen na het lezen van een boek doen alsof ze het allemaal weten en dan gaann zeuren over gesmolten kaas (waarom zou dat slechter zijn dan gewone kaas trouwens?).
Ik ken gelukkig geen mensen die aan Amber doen, dus het zegt mij ook niet zo veel.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Jente schreef:Jerry; Amber Albarda van het boek 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'. Er zijn nu superveel mensen die zich aan haar boek houden. Er staan zeker goede dingen in, maar bijvoorbeeld ook dat gesmolten kaas ongezonder is, wat dus helemaal niet waar is.
Ze zegt niet perse dat gesmolten kaas ongezonder is, maar minder makkelijk te verteren. En dat klinkt toch eigenlijk heel logisch? Zo'n brei plakkerige shit in je maag.. Sowieso is kaas eigenlijk helemaal niet zo gezond. Maar niet alles hoeft altijd maar gezond te zijn natuurlijk.
Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan waar ik me fit en energiek bij voel. En dat is veel groente, wat fruit, eiwitrijk en minder koolhydraten. Dus geen 6 boterhammen op een dag, maar lekker salades! Ik denk dat dat het belangrijkst is, dat je eet waar jij je goed bij voelt en alle voedingsstoffen binnen krijgt die je nodig hebt .
Gast- Gast
Ik snap je punt wel. Sommige mensen draven er erg in door en zijn opeens hele gezondheids goeroe's. Je moet alles gewoon met mate eten, dan eet je gewoon goed.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: