Forel
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Forel
Ik heb van de week een forel gekookt bij het viskraam. Nu heb ik forel nog nooit zelf gemaakt en vroeg me af hoe jullie je forel klaar maken en met welke ingredienten.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Re: Forel
Ik maak mij forel vaak in de oven. 180 graden ongeveer 30 minuten. Ik gebruik vaak peper, zout en citroensap. Soms een beetje dille of knoflook en rozemarijn.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik haal hem door de bloem en bak hem dan in de pan. Daarna pak ik hem in met zilverfolie, samen met wat limoen en dat laat ik even staan.
Gast- Gast
Is het een verse of een gerookte? Als het een verse was hoop ik dat je 'm inmiddels hebt opgegeten - vis wordt niet lekkerder van het laten liggen. Verse kun je bakken zoals al is gezegd, gerookte eet je op toast of door een salade.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Gerookte forel is lekker in een frisse salade met wat citroen en rijst.
Verse forel heb ik laatst nog gemaakt, gevuld met citroen en basilicum en in bloem gehaald en gebakken in de pan.
Verse forel heb ik laatst nog gemaakt, gevuld met citroen en basilicum en in bloem gehaald en gebakken in de pan.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb de forel ingevroren (eerst even op internet gelezen en dat kan), omdat ik niet goed wist wat er mee aan moest (impuls koopje haha). De forel van Marin klinkt erg lekker en gewoon uit de oven met citroen en kruiden klinkt ook heerlijk dus ik ga gewoon wat proberen.
Dank je wel!
Dank je wel!
litllejoy- Prater
Ik zou het niet in de oven doen, maar in de pan bakken met wat bloem. Op die manier wordt het velletje lekker knapperig.
Dit waren onze forellen nog voordat we ze door bloem haalden, gevuld met citroen en basilicum dus (maar tijm of rozemarijn kan ook prima). Weet niet of jij ze ook met kop en al hebt, maar je kunt het vel in elk geval eten, en op het bord de kop er af snijden.
Dit waren onze forellen nog voordat we ze door bloem haalden, gevuld met citroen en basilicum dus (maar tijm of rozemarijn kan ook prima). Weet niet of jij ze ook met kop en al hebt, maar je kunt het vel in elk geval eten, en op het bord de kop er af snijden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ooo dat ziet er lekker uit! Ik heb ze ook met alles er op en er aan.
Ik ga jou receptje eens uit proberen dan, hartstikke bedankt!
Ik ga jou receptje eens uit proberen dan, hartstikke bedankt!
litllejoy- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: