Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 11:04

Hoi,

Mijn toetsingsinkomen stond altijd gelijk aan wat ik verdiende. Inmiddels heb ik het gewijzigd, omdat mijn inkomen dusdanig lager is dan vorig jaar en dan heb ik natuurlijk meer recht.

Vandaag heb ik de beschikking ontvangen met de dagtekening 21 juni. Op ‘Mijn Toeslagen’ via de website kon ik zien dat ik aankomende maand nog mijn ‘normale’ maandbedrag zou krijgen. Dit natuurlijk, omdat de dagtekening een dag later is, dan de uitbetaling van Zorgtoeslag van deze maand.

Vanmiddag heb ik toevallig even gebeld met de Belastingdienst. En degene aan de telefoon zei dat er twee mogelijkheden waren van uitbetalen; Of in één keer het bedrag dat ik had ‘moeten’ krijgen over de afgelopen zeven maanden of ik zou elke maand ‘iets’ extra’s krijgen. Dat wist ze nog niet.

Dat wist ze wel, maar dat mocht ze me nog niet vertellen, natuurlijk smile En in dat laatste zal een grote kern van waarheid zitten, want anders zal ze me niet waarschuwen? Ik ken het eigenlijk niet. Maar iemand die dit weet? Is dat ‘nieuw’?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 16:11

Waarom mag ze het je niet vertellen als ze het zou weten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 19:20

Ik zie niet helemaal in op welke manier ze je gewaarschuwd zou hebben?

Ik meen me te herinneren dat ik destijds een bedrag in 1 keer had gehad maar dat weet ik niet helemaal meer zeker en het was ook een aantal jaren terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:36

je kunt inloggen op een site en dan kun je precies zien wat je krijgt, al hebt gehad enz enz

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/inloggen_op_mijn_toeslagen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gympie vr 15 jun 2012 - 21:52

Ik snap het niet. Als je te weinig of niet hebt gekregen, krijg je dat toch gewoon met terugwerkende kracht in een keer uitbetaald. Bij mij was dat wel zo.

En waarvoor moest ze je waarschuwen en zou ze het je niet mogen vertellen?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Stuiterbal vr 15 jun 2012 - 21:57

Je krijgt idd bij de volgende uitbetaling het overige wat je tekort hebt gehad met terugwerkende kracht in 1 keer erbij.

Ik moet zo vaak wijzigingen door geven en dit is tot nu toe nog altijd het geval geweest bij mij.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 22:15

Maura schreef:Hoi,

Mijn toetsingsinkomen stond altijd gelijk aan wat ik verdiende. Inmiddels heb ik het gewijzigd, omdat mijn inkomen dusdanig lager is dan vorig jaar en dan heb ik natuurlijk meer recht.

Je hebt niet meer recht maar recht op meer Laughing

Maura schreef:Vandaag heb ik de beschikking ontvangen met de dagtekening 21 juni. Op ‘Mijn Toeslagen’ via de website kon ik zien dat ik aankomende maand nog mijn ‘normale’ maandbedrag zou krijgen. Dit natuurlijk, omdat de dagtekening een dag later is, dan de uitbetaling van Zorgtoeslag van deze maand.

Vanmiddag heb ik toevallig even gebeld met de Belastingdienst. En degene aan de telefoon zei dat er twee mogelijkheden waren van uitbetalen; Of in één keer het bedrag dat ik had ‘moeten’ krijgen over de afgelopen zeven maanden of ik zou elke maand ‘iets’ extra’s krijgen. Dat wist ze nog niet.

Wat grappig dat jij toevallig de belastingdienst belde. Je typte puur toevallig het nummer is of wat? Very Happy

Maura schreef:Dat wist ze wel, maar dat mocht ze me nog niet vertellen, natuurlijk smile En in dat laatste zal een grote kern van waarheid zitten, want anders zal ze me niet waarschuwen? Ik ken het eigenlijk niet. Maar iemand die dit weet? Is dat ‘nieuw’?

De grote kern van waarheid zit hem in dat ze het jou niet mag vertellen? Waarom niet dan? Houdt de belastingdienst graag geheimpjes voor je denk je? Staat er achter jouw naam in grote rode dikke letters 'dit meisje houdt van verrassingen?' En je kent het niet maar het is toch de waarheid? Ik volg je niet helemaal meer maar dat had je vast wel al door Wink.

Waar waarschuwt ze je nu precies voor? scratch

Anyway, een heel lang topic en je vraag is dus eigenlijk of je vanaf nu per maand iets extra's uitbetaald krijgt of het te weinig ontvangen bedrag in 1 keer? Ik gok dat je de komende maanden gewoon iets meer krijgt maar als dat meisje van de belastingdienst, die je toevallig aan de telefoon had' jou vertelt dat ze het niet weet dan kan het dus gewoon beide kanten op. Dan kun je daar een heel lang topic over schrijven maar niemand kan je hier die zekerheid geven. Gewoon even afwachten dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Urban Naked vr 15 jun 2012 - 22:31

@Zusje: smile
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Sarah1985 vr 15 jun 2012 - 22:37

Wij hadden.onze zorgtoeslag weer aangevraagd van 2011 en kregen hele bedrag in ,1 keer. En deel van 2012 krijgen we met juni . Dus denk dat je het in 1 keer krijgt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:09

Haha, Zusje. Very Happy

Ik geef toe dat het korter kon, maar ik wist niet hoe... :nopompom:

Maar alles wat in de toekomst ligt, is wel te zien in het systeem, maar mogen ze degene, die daarvoor belt, niet vertellen. Het is niet zo dat het voor mij alleen een 'geheim' is. Het is gewoon een werkwijze, waar men zich aan moet houden.

Op mijn toeslagen staat alleen wat het nieuwe maandbedrag wordt.

Ik moet dus even afwachten. Of ik krijg het bedrag in één keer of elke maand extra. Heb het liever in één keer, natuurlijk. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:14

Maura schreef:Haha, Zusje. Very Happy

Ik geef toe dat het korter kon, maar ik wist niet hoe... :nopompom:

Ik heb mijn voorlopige zorgtoeslag aangepast en dit is toegekend. Krijg ik nu het meer te ontvangen bedrag in 1 keer of wordt dit bij mijn maandelijkse teruggave opgeteld?


Maura schreef:Maar alles wat in de toekomst ligt, is wel te zien in het systeem, maar mogen ze degene, die daarvoor belt, niet vertellen. Het is niet zo dat het voor mij alleen een 'geheim' is. Het is gewoon een werkwijze, waar men zich aan moet houden.

Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan? Lijkt me eerlijk gezegd pure onzin dat jij dit denkt. Alsof het een verrassing/ geheim moet zijn hoe jij dat bedrag nu gaat ontvangen...

Maura schreef:Op mijn toeslagen staat alleen wat het nieuwe maandbedrag wordt.

Ik moet dus even afwachten. Of ik krijg het bedrag in één keer of elke maand extra. Heb het liever in één keer, natuurlijk. smile

Waar heeft ze je nu voor gewaarschuwd dan? Die mis ik nog smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:17

Zusje schreef:
Maura schreef:Maar alles wat in de toekomst ligt, is wel te zien in het systeem, maar mogen ze degene, die daarvoor belt, niet vertellen. Het is niet zo dat het voor mij alleen een 'geheim' is. Het is gewoon een werkwijze, waar men zich aan moet houden.

Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan? Lijkt me eerlijk gezegd pure onzin dat jij dit denkt. Alsof het een verrassing/ geheim moet zijn hoe jij dat bedrag nu gaat ontvangen...

Het is dus geen onzin. Ik heb zelf bij Toeslagen gewerkt. Dus het is geen gedachte, het is een werkwijze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:28

Maura schreef:
Zusje schreef:
Maura schreef:Maar alles wat in de toekomst ligt, is wel te zien in het systeem, maar mogen ze degene, die daarvoor belt, niet vertellen. Het is niet zo dat het voor mij alleen een 'geheim' is. Het is gewoon een werkwijze, waar men zich aan moet houden.

Waar haal je in vredesnaam deze onzin vandaan? Lijkt me eerlijk gezegd pure onzin dat jij dit denkt. Alsof het een verrassing/ geheim moet zijn hoe jij dat bedrag nu gaat ontvangen...

Het is dus geen onzin. Ik heb zelf bij Toeslagen gewerkt. Dus het is geen gedachte, het is een werkwijze.

Je hebt er zelf gewerkt maar weet niet hoe het werkt? :cheering:

Waar heeft ze je nu voor gewaarschuwd dan? Die mis ik nog Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:34

Zusje schreef:
Je hebt er zelf gewerkt maar weet niet hoe het werkt? :cheering:

Waar heeft ze je nu voor gewaarschuwd dan? Die mis ik nog Very Happy.

Normaal gesproken wordt het in één keer uitgekeerd. Maar aangezien ik cadeautjes wilde kopen voor mijn stiefmoeders verjaardag en mijn vaders Vaderdag, wilde ik het zeker weten. Want als ik gisteren wel cadeautjes had gekocht en ik kreeg het woensdag/donderdag niet het hele bedrag uitgekeerd, dan zat/zit ik met een probleem.

En de waarschuwing? smile Ik zei:"Dus ik kan er vanuit gaan dat ik woensdag 7x x-bedrag op mijn rekening krijg?" Waarop ze zei:"Dat kan, maar het kan ook zijn dat u maandelijks meer krijgt". Dat laatste zag ik als waarschuwing, omdat zij het kan zien en het misschien niet voor niets zegt?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:43

Het klinkt voor mij gewoon alsof ze niet met zekerheid kan zeggen hoe je het krijgt uitgekeerd. Ik zie nog steeds niet in waarom ze niet zou zeggen hoe je het uitgekeerd krijgt, of je daar nou gewerkt hebt of niet. Daar zou dan toch een reden achter moeten zitten, wat is die reden?

Maar goed, om een einde te maken aan deze nutteloze discussie. Zij kan je geen zekerheid geven, wij ook niet. Probleem is er dan dus toch wel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 0:47

Nou ja, vanmiddag ga ik gewoon met lege handen naar een verjaardag. En krijg ik het woensdag in één keer, dan haal ik alsnog cadeautjes op en geef het ze dan. Zwaar kut, want ik haat het om met lege handen te komen, maar het is even niet anders.

En de reden weet ik ook niet helemaal. Ik heb eens een belanghebbende gehad, die problemen had met een toeslag. Ze had een positieve beschikking gekregen en hiermee zouden haar problemen opgelost zijn. Toen vroeg ze me of het nu klaar was. En ik moest volmondig 'Ja' zeggen, terwijl ik in het systeem zag dat hetzelfde probleem weer onderweg was. Ik vond dat zoooo naar. Heb het daar dan ook niet lang volgehouden. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 1:19

Ik vind het maar een raar verhaal, sorry. Als je ziet dat een gelijk probleem alweer onderweg is dan laat je een klant niet zwemmen maar zeg je desnoods dat je het nog voor haar nagaat om te zien dat hetzelfde probleem niet nog eens naar voren komt (zonder te zeggen dat dat daadwerkelijk al te zien is dus). Dan zou ik andere afdelingen bellen, het probleem proberen te tackelen voor het een probleem wordt. Daar werk je toch op een klantenservice voor, om mensen te helpen... Ik heb aardig wat bedrijven gezien en geen enkel bedrijf zal dat niet van zijn medewerkers verlangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 1:24

Ik snap helemaal wat je bedoeld. En zo zie ik hetzelf ook. Als je het ziet, probeer het dan te verhelpen. Ga tot het gaatje voor de klant. Dat maakt een klantenservice, een klantenservice.

Maar hier mocht dat dus niet. Een belanghebbende wachtte al tien weken op huurtoeslag. En kwam financieel in de problemen door het feit dat het gewoon te lang duurde. Mijn enige vraag was 'Is er al een deurwaarder langsgeweest'. De klant antwoordde met 'Nee'. En daarop was mijn antwoord 'Dan zult u gewoon moeten afwachten'. Dat ze niets te eten had, was niet het probleem van de BD.

En dat zijn geen leuke verhalen. En nooit meer BD voor mij qua werkgever. Ik kan daar absoluut niet tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Mint za 16 jun 2012 - 1:42

Ik heb laats ook gebeld met de belastingdienst om mijn inkomsten te wijzigen en ik kan met Maura zeggen, dat ze erg geheimzinnig doen over bepaalde dingen. Zo had ik een man aan de telefoon die mij niet 'kon' vertellen of ik (wanneer ik mijn inkomsten te hoog had ingeschat) het recht had op een terugggave. Ik vond dit heel bizar en zei ook tegen hem dat wanneer ik te te veel zorgtoeslag zou krijgen, dat wel terug zouden vorderen. Als antwoord kreeg ik; Ja, dat klopt, maar hoe dat andersom is, kan ik niet zeggen..Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag 878948377
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 4:39

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Conspiracy5

Zouden de Illuminati misschien een vinger in de pap hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gympie za 16 jun 2012 - 6:17

Sorry hoor, maar wat een vaag gedoe. Het antwoord staat gewoon op de website van de belastingdienst. Dus ik denk dat je je niet druk hoeft te maken om waarschuwingen en geheimen. En daarvoor heb ik niet eens bij de belastingdienst gewerkt. Weten ze zelf wel hoe het daar werkt eigenlijk of worden er zelf regeltjes verzonnen.

Ik heb te weinig toeslag gekregen



Lees voor

U hebt te weinig toeslag gekregen. U krijgt het bedrag dat u nog te goed hebt, in 1 keer op uw rekening. Binnen 8 weken staat het bedrag op uw rekening.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/hoe_werken_toeslagen/uitbetaling_toeslagen/definitieve_berekening/ik_heb_te_weinig_toeslag_gekregen
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 7:03

I I love you Gympie! :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gympie za 16 jun 2012 - 8:35

Zusje schreef:I I love you Gympie! :cheering:

Haha Very Happy
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Sarah1985 wo 20 jun 2012 - 0:55

En heb je nu het hele bedrag in 1 keer gekregen? Ik had net 511 euro zorgtoeslag van jan/nu
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 1:29

Sarah1985 schreef:En heb je nu het hele bedrag in 1 keer gekregen? Ik had net 511 euro zorgtoeslag van jan/nu

Ja, het stond er in één keer bij. Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag Empty Re: Vraag over uitbetaling Zorgtoeslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum