Ik ben moe!
+4
Floor
Tania
SarahKey
Bloem86
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik ben moe!
En dat zullen veel meer mama's hier zijn! En er zullen er zeker veel meer zijn met nog ergere slapeloze nachten dan dat ik heb, maar wil het gewoon even kwijt..
Wie weet komen er nog wat tips!
Wij zijn heel erg, enorm, super, vreselijk, ontzettend verwend met onze oudste dochter! Zij sliep als baby altijd goed, huilde praktisch nooit en we hadden daardoor al snel een goed ritme te pakken! Deze kwam ons gewoon aanwaaien laat maar zeggen!
Deze kleine dame heeft aardig veel last van krampjes, dus dat waren we al niet gewend. Maar goed.. vind het eerder sneu voor haar dan voor onszelf. Ze had dit de eerste weken alleen maar 's avonds. Dus die avonden kwamen we wel door. En dan tegen een uur of 11/12 werd ze stil en konden we lekker gaan slapen tot een uurtje of 6!
Sinds het begin van deze week tot gisteren deed ze het anders. De avonden gingen goed. Maar na de laatste fles van 23u begonnen in ene de krampjes. Deze hielden aan tot een uurtje of 2. Omdat mijn vriend moet werken en helemaal niet zo goed zonder slaap kan, ben ik telkens met N beneden gaan zitten. Als ze tegen 2-en in slaap viel ben ik ook gaan slapen. Tot 6 uur, fles-tijd! Daarna begon ze weer tot een uurtje of 8. Viel dan iedere keer in slaap, maar dan was ondertussen de oudste wel wakker. Dus kon ik, doodmoe, weer verder!
Afgelopen nacht was het weer anders! Gisteren avond sliep ze lekker de hele avond. 23u wel even wakker voor de fles, maar daarna gewoon weer verder gaan slapen. Heerlijk.. dachten we! Om 3 uur werd ze wakker. Ze had honger, nou prima! Maar na de fles ging ze gewoon niet meer slapen! Krampjes zijn er niet geweest. Dat was natuurlijk al wel een verademing.. Maar ze was gewoon klaar en klaar wakker! Wilde niet in haar wiegje liggen. Wilde wel naast mij in bed liggen. Tot half 6 (!) heeft ze gewoon wakker gelegen. Maar ze wilde wel steeds het speentje. Die viel natuurlijk 10.000x uit. Daarna viel ze in slaap tot half 8. En weer een flesje. Daarna weer hetzelfde verhaal. Eenmaal beneden begon ze heel hard te huilen in de box. Tja, ik moest toch even mn oudste aankleden + ontbijt maken. Maar niks was goed, tot ze in de draagdoek ging! En nu slaapt ze lekker!
Maar pfff.. doordat we zo verwend zijn ben ik dit niet gewend. En val dus om van de slaap. Ook word ik er erg onzeker van merk ik! Als ik 's nachts beneden zit tijdens de krampjes, huil ik met dr mee! En afgelopen nacht dacht ik.. Wat doe ik dan toch fout?! Maar goed, waarschijnlijk niet veel en is het even op onze tandjes bijten! Maar wilde mn verhaal even kwijt!
Wie weet komen er nog wat tips!
Wij zijn heel erg, enorm, super, vreselijk, ontzettend verwend met onze oudste dochter! Zij sliep als baby altijd goed, huilde praktisch nooit en we hadden daardoor al snel een goed ritme te pakken! Deze kwam ons gewoon aanwaaien laat maar zeggen!
Deze kleine dame heeft aardig veel last van krampjes, dus dat waren we al niet gewend. Maar goed.. vind het eerder sneu voor haar dan voor onszelf. Ze had dit de eerste weken alleen maar 's avonds. Dus die avonden kwamen we wel door. En dan tegen een uur of 11/12 werd ze stil en konden we lekker gaan slapen tot een uurtje of 6!
Sinds het begin van deze week tot gisteren deed ze het anders. De avonden gingen goed. Maar na de laatste fles van 23u begonnen in ene de krampjes. Deze hielden aan tot een uurtje of 2. Omdat mijn vriend moet werken en helemaal niet zo goed zonder slaap kan, ben ik telkens met N beneden gaan zitten. Als ze tegen 2-en in slaap viel ben ik ook gaan slapen. Tot 6 uur, fles-tijd! Daarna begon ze weer tot een uurtje of 8. Viel dan iedere keer in slaap, maar dan was ondertussen de oudste wel wakker. Dus kon ik, doodmoe, weer verder!
Afgelopen nacht was het weer anders! Gisteren avond sliep ze lekker de hele avond. 23u wel even wakker voor de fles, maar daarna gewoon weer verder gaan slapen. Heerlijk.. dachten we! Om 3 uur werd ze wakker. Ze had honger, nou prima! Maar na de fles ging ze gewoon niet meer slapen! Krampjes zijn er niet geweest. Dat was natuurlijk al wel een verademing.. Maar ze was gewoon klaar en klaar wakker! Wilde niet in haar wiegje liggen. Wilde wel naast mij in bed liggen. Tot half 6 (!) heeft ze gewoon wakker gelegen. Maar ze wilde wel steeds het speentje. Die viel natuurlijk 10.000x uit. Daarna viel ze in slaap tot half 8. En weer een flesje. Daarna weer hetzelfde verhaal. Eenmaal beneden begon ze heel hard te huilen in de box. Tja, ik moest toch even mn oudste aankleden + ontbijt maken. Maar niks was goed, tot ze in de draagdoek ging! En nu slaapt ze lekker!
Maar pfff.. doordat we zo verwend zijn ben ik dit niet gewend. En val dus om van de slaap. Ook word ik er erg onzeker van merk ik! Als ik 's nachts beneden zit tijdens de krampjes, huil ik met dr mee! En afgelopen nacht dacht ik.. Wat doe ik dan toch fout?! Maar goed, waarschijnlijk niet veel en is het even op onze tandjes bijten! Maar wilde mn verhaal even kwijt!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ik ben moe!
Wat vervelend zeg. Ook lastig natuurlijk als jullie 1e dochter zo makkelijk was dan ben je het idd niet gewend.
Hier hebben we de laatste weken ook last van slapeloze nachten. Nu toevallig 2 nachten de hele nacht doorgeslapen, hoop dat dat zo doorgaat.
Hopelijk gaat het bij jullie ook gauw beter
Hier hebben we de laatste weken ook last van slapeloze nachten. Nu toevallig 2 nachten de hele nacht doorgeslapen, hoop dat dat zo doorgaat.
Hopelijk gaat het bij jullie ook gauw beter
Gast- Gast
Geef je flesvoeding? Dan zou ik eens de nutrilon omneo proberen, dit hielp bij mijn zoon heel goed.
Verder herken ik wel wat je schrijft, mijn zoontje was ook heel erg makkelijk en dat is nu bij ons dochtertje ook wel wat anders p, kortom je handen vol!
Verder herken ik wel wat je schrijft, mijn zoontje was ook heel erg makkelijk en dat is nu bij ons dochtertje ook wel wat anders p, kortom je handen vol!
Gast- Gast
Oh wat vervelend zeg
Als eerste: je doet niets fouts. Ze moet haar ritme nog vinden en dat duurt ook wel even.
En de krampjes, herkenbaar, wij hebben ook wat nachten op gezeten in het begin.
Gebruik je infacol? Je hebt ook van vsm iets wat je kan gebruiken met krampjes.
Krampjes zijn niet helemaal te voorkomen maar er zijn wel dingen en manieren die de scherpe randjes er vanaf kunnen halen. Zo gebruikte wij geen koud water maar afgekoeld gekookt water.
Ook roerde ik de poeder ipv schudden.
Difrax fles geprobeerd, de s vorm. Hier waren de krampjes gelukkig over met 3 weken maar door de manieren hierboven waren ze al een stuk minder.
Het is zo sneu als ze huilen van de pijn, dat doet je moederhart ook pijn. Siem vond het fijn om met zijn buikje op onze onderarm te liggen en dan het liefst nog heen en weer lopen. Tja dat deden we dan maar, de ene keer mijn man, de andere keer ik. Maar wij konden nog 'uitslapen'.
Zou je je oudste kindje niet een dagje naar oma of opa kunnen brengen? Zodat je even een dag overdag met de baby mee kan slapen?
Als eerste: je doet niets fouts. Ze moet haar ritme nog vinden en dat duurt ook wel even.
En de krampjes, herkenbaar, wij hebben ook wat nachten op gezeten in het begin.
Gebruik je infacol? Je hebt ook van vsm iets wat je kan gebruiken met krampjes.
Krampjes zijn niet helemaal te voorkomen maar er zijn wel dingen en manieren die de scherpe randjes er vanaf kunnen halen. Zo gebruikte wij geen koud water maar afgekoeld gekookt water.
Ook roerde ik de poeder ipv schudden.
Difrax fles geprobeerd, de s vorm. Hier waren de krampjes gelukkig over met 3 weken maar door de manieren hierboven waren ze al een stuk minder.
Het is zo sneu als ze huilen van de pijn, dat doet je moederhart ook pijn. Siem vond het fijn om met zijn buikje op onze onderarm te liggen en dan het liefst nog heen en weer lopen. Tja dat deden we dan maar, de ene keer mijn man, de andere keer ik. Maar wij konden nog 'uitslapen'.
Zou je je oudste kindje niet een dagje naar oma of opa kunnen brengen? Zodat je even een dag overdag met de baby mee kan slapen?
Vervelend ja. En herkenbaar ook. Geloof je in sprongetjes? Er is er 1 rond 5 weken. Allebei mijn zoons hebben er merkbaar last van (gehad), van sprongetjes, en ook rond de tijd dat in dat boek staat. Verder is het boek bijzonder irritant vind ik maar die sprongetjestijden kloppen hier wel. Maar misschien is dat een verklaring voor de verandering nu.
En verder, ik heb geen tips voor je. Ik zou er wel voor oppassen dat jij ook genoeg slaap krijgt, niet dat je overal voor opdraait 's nachts omdat je niet werkt en je vriend niet tegen slaap missen kan. Jij kan ook geen tig nachten achter elkaar op die manier slapen.
En verder, ik heb geen tips voor je. Ik zou er wel voor oppassen dat jij ook genoeg slaap krijgt, niet dat je overal voor opdraait 's nachts omdat je niet werkt en je vriend niet tegen slaap missen kan. Jij kan ook geen tig nachten achter elkaar op die manier slapen.
Gast- Gast
Wat vervelend! Kan me goed voorstellen dat je moe bent hoor, zo weinig slaap en je lichaam is nog aan het herstellen.
Wij gebruiken ook Omneo tegen de krampjes, het wordt er zeker minder van gelukkig.
Kun je niet een dagje oppas regelen? Dan kun je even lekker bijslapen.
Wij gebruiken ook Omneo tegen de krampjes, het wordt er zeker minder van gelukkig.
Kun je niet een dagje oppas regelen? Dan kun je even lekker bijslapen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Arden schreef:Vervelend ja. En herkenbaar ook. Geloof je in sprongetjes? Er is er 1 rond 5 weken. Allebei mijn zoons hebben er merkbaar last van (gehad), van sprongetjes, en ook rond de tijd dat in dat boek staat. Verder is het boek bijzonder irritant vind ik maar die sprongetjestijden kloppen hier wel. Maar misschien is dat een verklaring voor de verandering nu.
Of in blokken slapen. Zo ging ik soms na het avondeten meteen al naar bed. Kon ik tot 22:00 uur slapen en kon ik er 's nachts uit. En zat mijn man 's avonds met hem.
Wat fijn dat jullie het snappen! Ik geef nooit zo snel toe aan de moeheid, waardoor ik tegen anderen al snel zeg dat het goed gaat met me/ons, terwijl ik doodmoe ben!
Wat betreft de krampjes: voor mn gevoel proberen we alles al!!
Omneo voeding, roeren niet schudden, drBrown fles, op de onderarm wiegen, noem maar op!
Wat betreft de krampjes: voor mn gevoel proberen we alles al!!
Omneo voeding, roeren niet schudden, drBrown fles, op de onderarm wiegen, noem maar op!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
En iets van Infacol (of een ander merk) dat hielp bij onze zoon goed tegen zijn krampjes, hij kon daardoor goed scheten laten en was de lucht kwijt uit z'n darmen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Infacol hielp hier voor geen meter. Orthiflor start wel (een soort baby yakult)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ben ook moehoeeee..
L. slaapt weer erg slecht, soms meerdere malen per nacht huilen. En A. sliep redelijk en nu ook weer slecht. Laatste 2 nachten heel veel gehuild en dan nog een voeding. En dat breekt op. Heb ik dinsdag ook nog te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb en bloedarmoede.. Nou ik wil slapen
L. slaapt weer erg slecht, soms meerdere malen per nacht huilen. En A. sliep redelijk en nu ook weer slecht. Laatste 2 nachten heel veel gehuild en dan nog een voeding. En dat breekt op. Heb ik dinsdag ook nog te horen gekregen dat ik Pfeiffer heb en bloedarmoede.. Nou ik wil slapen
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Bij ons hielp Cinababy druppels niet maar infacol wel dat verschilt denk ik per kind. wat misschien ook helpt is in de avond in bad/met jullie douchen/ dan is ze misschien wat meer moe en ontspannen.
hellowkitty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12
Ik ben ook moe. Nou ja laat moe maar zitten, ik ben gesloopt. Loop als een zombie in huis, de kinderen zijn nu bij mijn schoonmoeder. Hier al zolang hij geboren is, nachten van 3 uur slaap. Mijn lichaam is echt op.
Sterkte met de nachten, hopelijk komen er gauw betere perioden aan
Gast- Gast
Jolicious schreef: Hier al zolang hij geboren is, nachten van 3 uur slaap. Mijn lichaam is echt op.
+1 wow nog iemand die het met 3 uur slaap moet doen
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:Jolicious schreef: Hier al zolang hij geboren is, nachten van 3 uur slaap. Mijn lichaam is echt op.
+1 wow nog iemand die het met 3 uur slaap moet doen
Same here...
Gast- Gast
wij hebben het een tijdlang afgewisseld. Eerst mocht mijn man van 20 tot 2 slapen en daarna wisselden we om en ging ik van 2 tot 8. Degene die dan op zat, kon af en toe wel een paar uurtjes op de bank meepikken, maar dat is inderdaad heel erg vermoeiend.
Gast- Gast
Ik ben ook moe
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: