Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord?
+21
Kowalski
Carra
Rapunzel
SoGood
Feline
Bliss
loura
Marin
SuperGrover
Bolleke
Rose
Benthe
Caresses
Rush
Blond
Rumble
Ooh La La!
Bazinga
VeryCherry
MaiMai
Pompoen
25 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord?
Het was in een les over het begin van WOII, toen mensen veel eten gingen inslaan. De vraag was hoe dat heette, met vier antwoordmogelijkheden erbij, waaronder 'foerageren'. Het juiste antwoord was echter 'hamsteren', maar qua betekenis komen die twee dan aardig overeen als ik het goed begrijp.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind foerageren wel een gekke antwoordcategorie. Hamsteren is sowieso beter inderdaad, maar hamsteren is in principe een soort foerageergedrag, wat foerageren als antwoord dus niet fout maakt.Bliss schreef:Het was in een les over het begin van WOII, toen mensen veel eten gingen inslaan. De vraag was hoe dat heette, met vier antwoordmogelijkheden erbij, waaronder 'foerageren'. Het juiste antwoord was echter 'hamsteren', maar qua betekenis komen die twee dan aardig overeen als ik het goed begrijp.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Maar foerageren heeft toch meer de betekenis: 'van voedsel voorzien', als een schip aan het foerageren is bijvoorbeeld dat ze voedsel aan het inladen zijn.
Hamsteren is meer het verzamelen van zo veel mogelijk voedsel, foerageren gaat niet over de hoeveelheid.
Hamsteren is meer het verzamelen van zo veel mogelijk voedsel, foerageren gaat niet over de hoeveelheid.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Foerageren is een heel brede term, het verzamelen, bevoorraden en verschaffen van voedsel. Onder het foerageergedrag van dieren valt hun hele manier van voedsel verzamelen, ook bijvoorbeeld waar ze dat doen, in welk gebied. Het gedrag dat eekhoorns vertonen met betrekking tot hun voedsel, is hun foerageergedrag, maar dat lijkt me ook wel hamsteren.
Maar bij multiple choice is het sowieso vaak dat 2 antwoorden goed zijn, waarvan 1 beter.
Maar bij multiple choice is het sowieso vaak dat 2 antwoorden goed zijn, waarvan 1 beter.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Saudade, maar da's puur om de betekenis. (google maar, ben te lui om het uit te leggen).
Gast- Gast
Ik vind deze veel moeilijker te beantwoorden dan de vraag uit het gerelateerde topic.
Franse woorden vind ik erg mooi, ik hou van die taal
Franse woorden vind ik erg mooi, ik hou van die taal
Gast- Gast
Unheimlich... of ambivalent
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Inkepinkje.
Volgens mij leest 80% van alle Nederlanders dit in eerste instantie verkeerd.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Turquoise, de kleur is ook mooi.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Sogood schreef:Inkepinkje.
Hier alvast 1. Ik heb het eerst 4 keer gelezen voordat ik m had.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Sogood schreef:Inkepinkje.
Hahah ik heel hard tegen mezelf; Ik behoor bij de 20% die het wel goed leest..
Niet dus..
Gast- Gast
Op dit moment vind ik eigenlijk alleen woorden als "oranje", "europees kampioen", "voetbal", "bier" en "schade!" leuk
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Sogood schreef:Inkepinkje.
Haha ik lach mezelf nu zo hard uit! Ik heb 't wel 10x hardop moeten zeggen voor ik snapte wat er stond, maar legde steeds de klemtoon anders, dus 't woord sloeg nergens meer op ik was zelfs zo ver dat ik er ínkepínkje van maakte
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Hahahaha +1!Yoyo schreef:Carra schreef:Sogood schreef:Inkepinkje.
Hahah ik heel hard tegen mezelf; Ik behoor bij de 20% die het wel goed leest..
Niet dus..
En Jop, ik las het juist meteen als ínkepínkje (en dan nog denken dat ik het meteen goed heb gelezen... Geen idee wat een inkepinkje is (een wát voor pink??), maar toch...)
Gast- Gast
Mijn lievelingswoord is zalf. Lekker zacht en klinkt lief, haha
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Heel de tekst uit 'Eve of the war' van War of the worlds vind ik geweldig qua taalgebruik!
No one would have believed, in the last years of the
nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds
of space.
No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope
studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered
the possibility of life on other planets and yet, across the gulf of space, minds
immeasurably superior to ours regarded this Earth with envious eyes, and slowly and
surely, they drew their plans against us.
At midnight on the twelfth of August, a huge mass of luminous gas erupted from Mars
and sped towards Earth. Across two hundred million miles of void, invisibly hurtling
towards us, came the first of the missiles that were to bring so much calamity to Earth.
As I watched, there was another jet of gas. It was another missile, starting on its way.
And that's how it was for the next ten nights. A flare, spurting out from Mars - bright
green, drawing a green mist behind it - a beautiful, but somehow disturbing sight. Ogilvy,
the astronomer, assured me we were in no danger. He was convinced there could be no
living thing on that remote, forbidding planet.
'The chances of anything coming from Mars are a million to one,' he said.
'The chances of anything coming from Mars are a million to one - but still they
come!'
Zijn er trouwens meer fans??
No one would have believed, in the last years of the
nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds
of space.
No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope
studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered
the possibility of life on other planets and yet, across the gulf of space, minds
immeasurably superior to ours regarded this Earth with envious eyes, and slowly and
surely, they drew their plans against us.
At midnight on the twelfth of August, a huge mass of luminous gas erupted from Mars
and sped towards Earth. Across two hundred million miles of void, invisibly hurtling
towards us, came the first of the missiles that were to bring so much calamity to Earth.
As I watched, there was another jet of gas. It was another missile, starting on its way.
And that's how it was for the next ten nights. A flare, spurting out from Mars - bright
green, drawing a green mist behind it - a beautiful, but somehow disturbing sight. Ogilvy,
the astronomer, assured me we were in no danger. He was convinced there could be no
living thing on that remote, forbidding planet.
'The chances of anything coming from Mars are a million to one,' he said.
'The chances of anything coming from Mars are a million to one - but still they
come!'
Zijn er trouwens meer fans??
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind nog steeds het woord insomnia mooi klinken. De betekenis wat minder maar jet klinkt erg mysterieus wat ik dan ook weer een mooi woord vind
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik gebruik graag 'mooie' woorden, van m'n vader overgenomen
(on)appetijtelijk, immers, doch, desalniettemin, contradictie... Dat soort dingen. Wat het mooiste woord is: freubelefransen
Op m'n hoor ik regelmatig dat ik moeilijke woorden gebruik (valt best mee volgens mij) maar daar kreeg ik laatst zelfs de opmerking dat het opviel dat ik goeDemorgeN zeg ipv goeiemorge
(on)appetijtelijk, immers, doch, desalniettemin, contradictie... Dat soort dingen. Wat het mooiste woord is: freubelefransen
Op m'n hoor ik regelmatig dat ik moeilijke woorden gebruik (valt best mee volgens mij) maar daar kreeg ik laatst zelfs de opmerking dat het opviel dat ik goeDemorgeN zeg ipv goeiemorge
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik vind bepaalde Engelse woorden erg leuk om te zeggen. Komt door CSI haha.
Syringe (injectiespuit)
Saliva (slijm)
En nog wel wat meer maar kan er zo niet opkomen haha. Als ik ze hoor dan ga ik ze altijd heel overdreven zitten uitspreken
Syringe (injectiespuit)
Saliva (slijm)
En nog wel wat meer maar kan er zo niet opkomen haha. Als ik ze hoor dan ga ik ze altijd heel overdreven zitten uitspreken
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie nou echt het lekkerste geurtje?
» Wat vinden jullie van..
» Welke parfums vinden jullie nou echt lekker?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie van..
» Welke parfums vinden jullie nou echt lekker?
» Wat vinden jullie?
» wat vinden jullie van...
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: