Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord?

+21
Kowalski
Carra
Rapunzel
SoGood
Feline
Bliss
loura
Marin
SuperGrover
Bolleke
Rose
Benthe
Caresses
Rush
Blond
Rumble
Ooh La La!
Bazinga
VeryCherry
MaiMai
Pompoen
25 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 Empty Re: Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord?

Bericht  Bliss wo 13 jun 2012 - 0:49

Het was in een les over het begin van WOII, toen mensen veel eten gingen inslaan. De vraag was hoe dat heette, met vier antwoordmogelijkheden erbij, waaronder 'foerageren'. Het juiste antwoord was echter 'hamsteren', maar qua betekenis komen die twee dan aardig overeen als ik het goed begrijp.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 Empty Re: Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord?

Bericht  SuperGrover wo 13 jun 2012 - 0:55

Bliss schreef:Het was in een les over het begin van WOII, toen mensen veel eten gingen inslaan. De vraag was hoe dat heette, met vier antwoordmogelijkheden erbij, waaronder 'foerageren'. Het juiste antwoord was echter 'hamsteren', maar qua betekenis komen die twee dan aardig overeen als ik het goed begrijp.
Ik vind foerageren wel een gekke antwoordcategorie. Hamsteren is sowieso beter inderdaad, maar hamsteren is in principe een soort foerageergedrag, wat foerageren als antwoord dus niet fout maakt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pompoen wo 13 jun 2012 - 1:11

Maar foerageren heeft toch meer de betekenis: 'van voedsel voorzien', als een schip aan het foerageren is bijvoorbeeld dat ze voedsel aan het inladen zijn.
Hamsteren is meer het verzamelen van zo veel mogelijk voedsel, foerageren gaat niet over de hoeveelheid.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover wo 13 jun 2012 - 1:16

Foerageren is een heel brede term, het verzamelen, bevoorraden en verschaffen van voedsel. Onder het foerageergedrag van dieren valt hun hele manier van voedsel verzamelen, ook bijvoorbeeld waar ze dat doen, in welk gebied. Het gedrag dat eekhoorns vertonen met betrekking tot hun voedsel, is hun foerageergedrag, maar dat lijkt me ook wel hamsteren.

Maar bij multiple choice is het sowieso vaak dat 2 antwoorden goed zijn, waarvan 1 beter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 1:41

Saudade, maar da's puur om de betekenis. (google maar, ben te lui om het uit te leggen).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 5:17

Ik vind deze veel moeilijker te beantwoorden dan de vraag uit het gerelateerde topic.

Franse woorden vind ik erg mooi, ik hou van die taal I love you

Gast
Gast

Bericht  Feline wo 13 jun 2012 - 5:30

Unheimlich... of ambivalent smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  SoGood wo 13 jun 2012 - 5:50

Inkepinkje.

Volgens mij leest 80% van alle Nederlanders dit in eerste instantie verkeerd. Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rapunzel wo 13 jun 2012 - 5:53

Turquoise, de kleur is ook mooi.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Carra wo 13 jun 2012 - 5:57

Sogood schreef:Inkepinkje.

Volgens mij leest 80% van alle Nederlanders dit in eerste instantie verkeerd. Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 561177

Hier alvast 1. Ik heb het eerst 4 keer gelezen voordat ik m had. Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 394967
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:02

Carra schreef:

Hier alvast 1. Ik heb het eerst 4 keer gelezen voordat ik m had. Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 394967

Hahah ik heel hard tegen mezelf; Ik behoor bij de 20% die het wel goed leest..

Niet dus.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Kowalski wo 13 jun 2012 - 6:04

Op dit moment vind ik eigenlijk alleen woorden als "oranje", "europees kampioen", "voetbal", "bier" en "schade!" leukNav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  Bazinga wo 13 jun 2012 - 6:48

Haha ik lach mezelf nu zo hard uit! Ik heb 't wel 10x hardop moeten zeggen voor ik snapte wat er stond, maar legde steeds de klemtoon anders, dus 't woord sloeg nergens meer op Very Happy ik was zelfs zo ver dat ik er ínkepínkje van maakte Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:55

Yoyo schreef:
Carra schreef:

Hahah ik heel hard tegen mezelf; Ik behoor bij de 20% die het wel goed leest..

Niet dus.. Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 394967
Hahahaha +1!

En Jop, ik las het juist meteen als ínkepínkje (en dan nog denken dat ik het meteen goed heb gelezen... Geen idee wat een inkepinkje is (een wát voor pink??), maar toch...)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:57

Koedie Nav wat vinden jullie dan echt een prachtig woord? - Pagina 3 2474380249

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 7:03

Flegmatisme.

Gast
Gast

Bericht  Mint wo 13 jun 2012 - 10:30

Mijn lievelingswoord is zalf. Lekker zacht en klinkt lief, haha
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Twellie wo 13 jun 2012 - 10:37

Heel de tekst uit 'Eve of the war' van War of the worlds vind ik geweldig qua taalgebruik!

No one would have believed, in the last years of the

nineteenth century, that human affairs were being watched from the timeless worlds

of space.

No one could have dreamed we were being scrutinized, as someone with a microscope

studies creatures that swarm and multiply in a drop of water. Few men even considered

the possibility of life on other planets and yet, across the gulf of space, minds

immeasurably superior to ours regarded this Earth with envious eyes, and slowly and

surely, they drew their plans against us.

At midnight on the twelfth of August, a huge mass of luminous gas erupted from Mars

and sped towards Earth. Across two hundred million miles of void, invisibly hurtling

towards us, came the first of the missiles that were to bring so much calamity to Earth.

As I watched, there was another jet of gas. It was another missile, starting on its way.

And that's how it was for the next ten nights. A flare, spurting out from Mars - bright

green, drawing a green mist behind it - a beautiful, but somehow disturbing sight. Ogilvy,

the astronomer, assured me we were in no danger. He was convinced there could be no

living thing on that remote, forbidding planet.

'The chances of anything coming from Mars are a million to one,' he said.

'The chances of anything coming from Mars are a million to one - but still they

come!'

Zijn er trouwens meer fans??
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Minx wo 13 jun 2012 - 10:39

Ik vind nog steeds het woord insomnia mooi klinken. De betekenis wat minder maar jet klinkt erg mysterieus wat ik dan ook weer een mooi woord vind
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Guus wo 13 jun 2012 - 18:53

Ik gebruik graag 'mooie' woorden, van m'n vader overgenomen Wink

(on)appetijtelijk, immers, doch, desalniettemin, contradictie... Dat soort dingen. Wat het mooiste woord is: freubelefransen Yes

Op m'n hoor ik regelmatig dat ik moeilijke woorden gebruik (valt best mee volgens mij) maar daar kreeg ik laatst zelfs de opmerking dat het opviel dat ik goeDemorgeN zeg ipv goeiemorge silent
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 3:02

Ik vind bepaalde Engelse woorden erg leuk om te zeggen. Komt door CSI haha.

Syringe (injectiespuit)
Saliva (slijm)

En nog wel wat meer maar kan er zo niet opkomen haha. Als ik ze hoor dan ga ik ze altijd heel overdreven zitten uitspreken Yes

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: