Vraagjes geboortekaartje
+3
Poisongirl
moepie
PiP
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagjes geboortekaartje
Heb even 3 vragen:
- Onze dochter heeft 2 namen, noem je die beiden bij "broertje van F..... J....."?
Mijn man heeft ook 2 namen, maar daar zetten we ook alleen zijn roepnaam neer.
Kan me wel voorstellen dat mensen denken, wat was ook alweer de 2e naam van F? Dat heb ik namelijk wel eens gehad bij een kaartje en heb ik het kaartje van het 1e kind er bij gezocht.
- Wij hebben het adres op de achterkant staan, officieel staat Bel, kom en bewonder ook op de achterkant, maar in de proef hebben we deze naar de binnenkant laten verplaatsen. Ik vind het best belangrijk dat de mensen eerst zullen bellen voor ze komen.
Maar nu heb ik op de achterkant dus een lege plek en twijfel ik of het ook niet juist bij het adres/telefoonummer moet.
- Wat zet je als geadresseerde neer als men samenwoont en wel kinderen heeft? Dus een gezin Kees Klaassen en Mien Vis hebben 2 kinderen die ook Klaassen van de achternaam heten. Kan je dan gewoon Fam Klaassen neerzetten? De vrouw heet natuurlijk geen Klaassen...
- Onze dochter heeft 2 namen, noem je die beiden bij "broertje van F..... J....."?
Mijn man heeft ook 2 namen, maar daar zetten we ook alleen zijn roepnaam neer.
Kan me wel voorstellen dat mensen denken, wat was ook alweer de 2e naam van F? Dat heb ik namelijk wel eens gehad bij een kaartje en heb ik het kaartje van het 1e kind er bij gezocht.
- Wij hebben het adres op de achterkant staan, officieel staat Bel, kom en bewonder ook op de achterkant, maar in de proef hebben we deze naar de binnenkant laten verplaatsen. Ik vind het best belangrijk dat de mensen eerst zullen bellen voor ze komen.
Maar nu heb ik op de achterkant dus een lege plek en twijfel ik of het ook niet juist bij het adres/telefoonummer moet.
- Wat zet je als geadresseerde neer als men samenwoont en wel kinderen heeft? Dus een gezin Kees Klaassen en Mien Vis hebben 2 kinderen die ook Klaassen van de achternaam heten. Kan je dan gewoon Fam Klaassen neerzetten? De vrouw heet natuurlijk geen Klaassen...
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Vraagjes geboortekaartje
Ik zet altijd toch familie, of de voornamen, hangt van de band af.
Je tweede vraag snap ik niet geloof ik.
Wij hebben van de andere kinderen niet de tweede naam erbij.
Gast- Gast
- van je dochter zou ik alleen de eerste naam doen, dus de roepnaam.
- dat bel, kom en bewonder zou ik denk ik in de buurt van de adresgegevens zetten
- voor de namen zou ik het zo doen:
Kees Klaassen en Mien Vis, Beppie
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
- dat bel, kom en bewonder zou ik denk ik in de buurt van de adresgegevens zetten
Kees Klaassen en Mien Vis, Beppie
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
Gast- Gast
Ik zou het bel, kom bewonder ook op de achterkant zetten bij het telefoonnummer
Tweede naam zou ik niet vermelden, net als wat je zegt, bij je man doe je dat ook niet.
als je over een gezin spreek zou ik gewoon adresseren aan Fam. (ook al zijn ze niet getrouwd)
Tweede naam zou ik niet vermelden, net als wat je zegt, bij je man doe je dat ook niet.
als je over een gezin spreek zou ik gewoon adresseren aan Fam. (ook al zijn ze niet getrouwd)
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Arden schreef:Ik zet altijd toch familie, of de voornamen, hangt van de band af.
Het voorbeeldkaartje is dat op de achterkant in een kader Bel, kom en bewonder staat en ook de adresgegevens.
De adresgegevens laten we daar staan en het Bel, kom en bewonder wou ik aan de binnenkant hebben, omdat ik bang ben dat mensen wel ineens op de stoep staan(wat ik aan de andere kan niet echt verwacht). Maar ik zit dus nu met een leeg kader, ik dacht dat die helemaal zou verdwijnen. En misschien staat het toch ook wel beter bij het adres ipv aan de andere zijde.
PiP- Ratel
Wordt dat dan niet erg lang bij 2 kinderenRejoy. schreef:- van je dochter zou ik alleen de eerste naam doen, dus de roepnaam.
Kees Klaassen en Mien Vis, Beppie en pietje
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
Ik kreeg de vorige keer echter wel commentaar van mijn schoonzusje: Familie K. Klaassen??? Ik heet toch geen Klaassen....
PiP- Ratel
PiP schreef:Wordt dat dan niet erg lang bij 2 kinderenRejoy. schreef:- van je dochter zou ik alleen de eerste naam doen, dus de roepnaam.
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
Ik kreeg de vorige keer echter wel commentaar van mijn schoonzusje: Familie K. Klaassen??? Ik heet toch geen Klaassen....
jullie hebben er toch nog maar eentje? en bij twee kindjes zou ik de kinderen misschien onder de namen van de ouders zetten ofzo.
Gast- Gast
Bel kom en bewonder achterop
Namen: klaas en mien
Beppie klaartje
Gewoon geen achternaam zou ik doen en dan kindje op tweede regel met alle twee de namen van.je kindje
Namen: klaas en mien
Beppie klaartje
Gewoon geen achternaam zou ik doen en dan kindje op tweede regel met alle twee de namen van.je kindje
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben geen achternamen van ons erop gezet, vond dat zo dubbel. Wilde het liefst fam. vd *** neerzetten maja, helaas... niet dezelfde achternaam nog
Wat betreft de 2e naam van je dochter zou ik niet doen, als mensen zich dat afvragen kunnen ze het altijd vragen toch?
Ik zou de tekst voor het bellen voor een afspraak binnen in zetten, als je dat echt belangrijk vind, dan vind ik dat in de binnenkant horen. Niet iedereen kijkt nl. naar de achterkant volgens mij.
Wat betreft de 2e naam van je dochter zou ik niet doen, als mensen zich dat afvragen kunnen ze het altijd vragen toch?
Ik zou de tekst voor het bellen voor een afspraak binnen in zetten, als je dat echt belangrijk vind, dan vind ik dat in de binnenkant horen. Niet iedereen kijkt nl. naar de achterkant volgens mij.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
PiP schreef:Wordt dat dan niet erg lang bij 2 kinderenRejoy. schreef:- van je dochter zou ik alleen de eerste naam doen, dus de roepnaam.
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
Ik zet in dat soort gevallen alleen de voornamen er op. Dus: Kees, Mien, Beppie en Pietje
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Wij hadden alleen de eerste naam van onze dochter op het kaartje staan.
Bel, kom en bewonder zou ik boven het adres zetten.
En ik zou het zo adresseren: Fam. Klaassen-Vis
Bel, kom en bewonder zou ik boven het adres zetten.
En ik zou het zo adresseren: Fam. Klaassen-Vis
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:PiP schreef:Wordt dat dan niet erg lang bij 2 kinderenRejoy. schreef:- van je dochter zou ik alleen de eerste naam doen, dus de roepnaam.
Kaaskade 25
8967 BG Lutjebroek
jullie hebben er toch nog maar eentje? en bij twee kindjes zou ik de kinderen misschien onder de namen van de ouders zetten ofzo.
Het gaat hier om de mensen naar wie ze gestuurd worden.
Ik zou dan gewoon fam. doen, of evt wel beide namen, en dan en kinderen er achter.
De tekst van eerst bellen zou ik ook in de buurt van jullie gegevens zetten, en idd alleen de roepnaam. Hier ook allemaal dubbele namen, maar dat zou anders wel erg lang worden, en die extra namen gebruik je verder zelden.
Gast- Gast
Rejoy: Nouuu stiekem hebben we er 2 Nee, ik bedoel inderdaad het gezin waar het kaartje naar toe moet, dus de adressering op de envelop.
Denk dat we dan voor Fam. Klaassen-Vis gaan
De Bel, kom en bewonder op de achterkant, denk aan de ene kant dat mensen tijdens en bekijken van het kaartje toch wel het kaartje ronddraaien om te kijken hoe mooi het kaartje is, hahaha.
En dan alleen de eerste naam van F.
Denk dat we dan voor Fam. Klaassen-Vis gaan
De Bel, kom en bewonder op de achterkant, denk aan de ene kant dat mensen tijdens en bekijken van het kaartje toch wel het kaartje ronddraaien om te kijken hoe mooi het kaartje is, hahaha.
En dan alleen de eerste naam van F.
PiP- Ratel
Ik vind Klaassen - Vis juist net of ze wel getrouwd zijn. Ik zou dan eerder Klaassen / Vis doen. Of gewoon alle voornamen.
Ik zou bel, kom en bewonder boven jullie gegevens zetten. En inderdaad alleen de roepnaam van jullie dochter erop zetten.
Ik zou bel, kom en bewonder boven jullie gegevens zetten. En inderdaad alleen de roepnaam van jullie dochter erop zetten.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Bedenk me nu, bij stellen die niet getrouwd zijn zet ik er alleen de voornamen op, en dan evt 'en de kinderen' erachter.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: