'eng'
+3
Liadan
Filoria
Printje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
'eng'
Zoonlief heeft het niet van ons want ik gebruik dat woord niet maar opeens vindt hij van alles eng. Geen idee wie hem dat woord geleerd heeft maar goed.
Wanneer hij zegt mij dat eng (zoals vd week toen het flink waaide) dan zeg ik vind je het spannend maar het is maar de wind (iets in die trant)
Gebruiken jullie het woord ;eng' bij je kind(eren)?
Wanneer hij zegt mij dat eng (zoals vd week toen het flink waaide) dan zeg ik vind je het spannend maar het is maar de wind (iets in die trant)
Gebruiken jullie het woord ;eng' bij je kind(eren)?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: 'eng'
Dat had Tomas ook op die leeftijd! Het enige dat hielp was samen kijken naar en praten over de dingen die hij eng vond. Niet zozeer van: 'het is niet spannend hoor', maar samen ontleden wat datgene waar hij bang voor is precies is, hoe het voelt etc. Dan werd hij meestal wel weer rustig.
Gaat hij ook helemaal trillen enzo als hij iets 'engs' ziet?
Gaat hij ook helemaal trillen enzo als hij iets 'engs' ziet?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Nee rillen doet hij niet maar hij riep allemaal STOP eng Stop eng (tegen de wind dus)
Ik probeer zijn angst ook niet te ontkennen hoor,misschien verkeerd omschreven, maar ik wil gewoon het woord eng niet gebruiken en praat er wel met hem over maar vertel hem ook wel wat er gebeurd dus zeg maar, de wind waait en dan gaan de bomen heen en weer.
Ik probeer zijn angst ook niet te ontkennen hoor,misschien verkeerd omschreven, maar ik wil gewoon het woord eng niet gebruiken en praat er wel met hem over maar vertel hem ook wel wat er gebeurd dus zeg maar, de wind waait en dan gaan de bomen heen en weer.
Printje- Lady Post-a-lot
Precies hetzelfde had Yara ook op die leeftijd. Wij hadden het woord 'eng' ook nooit gebruikt tegen haar en opeens vond ze ook alles eng. Ik denk dat ze het hier van het kdv had, misschien overgenomen van oudere kindjes ofzo.
Wij gebruiken het woord 'eng' nog niet, maar omschrijven het ook anders.
Wij gebruiken het woord 'eng' nog niet, maar omschrijven het ook anders.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Waarom gebruiken jullie het woord eng niet??
Zit daar een bepaald idee achter?
Zit daar een bepaald idee achter?
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Als N. iets eng vind (dan gebruikt ze ook echt het woord eng of bang), reageer ik er vaak op door er enigszins met haar in mee te gaan, maar ik vermijd dan wel het woord eng of bang. Ik gebruik dan het woord 'spannend', omdat dit een wat meer positieve lading heeft. Iets kan ook leuk-spannend zijn namelijk.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij gebruiken het woord wel en B zelf ook. Zo kan hij goed aangeven als hij iets eng vindt en zo kunnen wij er goed mee om gaan.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wennes schreef:Wij gebruiken het woord wel en B zelf ook. Zo kan hij goed aangeven als hij iets eng vindt en zo kunnen wij er goed mee om gaan.
+1
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Dat lijkt mij dus ook, daarom ben ik benieuwd of de andere dames een reden hebben om het niet te gebruiken. Ik kan de wind buiten namelijk ook echt eng vinden, dus daarom wil ik graag weten waarom jullie dat dan ombuigen naar spannend of een ander woord.
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Ik vind 'eng' gewoon geen goed woord om kinderen te leren. R kan zich op andere manieren, met andere woorden, net zo goed mee duidelijk maken hoor. Kan het niet goed uitleggen maar ik probeer het mijn kleuters ook altijd zo te 'leren'. Dingen kun je spannend vinden maar eng vind ik meteen een hele andere lading geven.
Ik vind het aangeven dus voor ons niet reden genoeg omdat dat woord wel te gaan gebruiken, wij buigen het dus om in spannend oid.
Ik vind het aangeven dus voor ons niet reden genoeg omdat dat woord wel te gaan gebruiken, wij buigen het dus om in spannend oid.
Printje- Lady Post-a-lot
in feite geef je toch precies dezelfde inhoud aan beide woorden? Hij krijgt een bepaald gevoel bij de wind, of je daar nou het woordje 'spannend' of 'eng' aan hangt maakt voor het gevoel niet uit. Hij zal hetzelfde gevoel aan het woordje 'spannend' hangen als aan het woordje 'eng'.
Onze dochter is ook bang voor de wind, meestal luisteren we dan samen en probeer ik het geluid te omschrijven of kijken we naar buiten wat de wind met de bomen doet.
Onze dochter is ook bang voor de wind, meestal luisteren we dan samen en probeer ik het geluid te omschrijven of kijken we naar buiten wat de wind met de bomen doet.
Gast- Gast
Misschien ook wel Rejoy maar ik heb dit zo van thuis meegekregen en doe het zelf nu dus ook hahahaha, heb gewoon een nare bijsmaak bij dat woord en niet bij spannend. Terwijl ik idd het zelfde bedoel maar voor mij word de lading ervan minder.
Woorden als eng/bang gebruik ik niet
Woorden als eng/bang gebruik ik niet
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: