Zwangerschapsactiviteiten
+3
snoezel
Printje
Slakje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwangerschapsactiviteiten
Deed jij aan yoga, ademhalingsoefeningen, info-avonden, ...?
Had je er ook effectief wat aan?
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niets gedaan, maar nu zou ik toch graag op bepaalde moment bewust met de zwangerschap bezig zijn en niet gewoon de praktische zaken (ik ben wel al volop de geboortelijst aan het samenstellen, vind ik zo fijn om te doen, doe ook altijd verlanglijstjes bij een heleboel online shops altijd). Maar ik weet nog niet zo goed wat.
Had je er ook effectief wat aan?
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niets gedaan, maar nu zou ik toch graag op bepaalde moment bewust met de zwangerschap bezig zijn en niet gewoon de praktische zaken (ik ben wel al volop de geboortelijst aan het samenstellen, vind ik zo fijn om te doen, doe ook altijd verlanglijstjes bij een heleboel online shops altijd). Maar ik weet nog niet zo goed wat.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Zwangerschapsactiviteiten
hahahha ik deed helemaal niets, alleen soms zwangerschapszwemmen wat niet veel meer inhield dan een beetje dobberen in warm water.
Ik had niet zoveel met al die zwangerschapsverhalen de hele tijd.
Ik had niet zoveel met al die zwangerschapsverhalen de hele tijd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ben je er al zeker van dat jullie het gaan houden?
Wat goed!
Ik heb niks gedaan, zal ik bij een volgende ook niet doen.
Wel wil ik graag een buikenshoot mét dochter erbij.
Wat goed!
Ik heb niks gedaan, zal ik bij een volgende ook niet doen.
Wel wil ik graag een buikenshoot mét dochter erbij.
Gast- Gast
Ik ben naar een borstvoedingsinformatie avond gegaan, en dat vond ik wel prettig.
Met mijn man zou ik nog naar een partnerworkshop gaan, een avond met vooral praktische info over bevallen, maar voordat het zover was lag ik met premature weeën in het ziekenhuis. Ik heb het niet gemist trouwens, en zal bij een evt volgens kindje ook niet naar een dergelijke workshop/cursus gaan.
Met mijn man zou ik nog naar een partnerworkshop gaan, een avond met vooral praktische info over bevallen, maar voordat het zover was lag ik met premature weeën in het ziekenhuis. Ik heb het niet gemist trouwens, en zal bij een evt volgens kindje ook niet naar een dergelijke workshop/cursus gaan.
Gast- Gast
Ik ben er bij de eerste heel erg mee bezig geweest.
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Zal ik bij een evt volgende niet meer doen en raad het anderen ook niet aan. Ik vond het wel prettig om elke week even een uurtje voor mezelf te hebben en echt bewust met mijn gedachten bij mijn buik en het kindje te zijn. Maar ik heb er tijdens de bevalling qua technieken helemaal niks aan gehad.
Ik heb veel gelezen, zal ik voor de volgende ook weer doen. Ik wil graag alles weten, goed alles weten.
Ik heb tevens een info avond over borstvoeding bijgewoond. Vond ik ook erg nuttig.
Wat ik ook gedaan heb is een zwangerschapsdagboekje bijgehouden. Zou ik volgende keer zeker weer doen. Ik schrijf nu nog elke avond een klein stukje in een boekje. Gewoon wat me die dag op is gevallen, of iets leuks wat L zei..
Verder.. Zal ik bij een volgende ook weer iedere week (op dezelfde dag) fotoos maken van mijn groeiende buik. Ook zal ik weer wat extra echo's laten maken. Ook zou ik weer lekker crea voor de kleine aan de gang gaan, dat vond ik ook een hele fijne manier om alvast met de kleine in wording bezig te zijn.
Wat ik niet gedaan heb, maar bij een volgende wel wil doen is een mooie fotoshoot laten maken. Ik vond het nu te duur en mijn man vond mijn dikke buik helemaal niks, dus heb het uiteindelijk niet laten doen. Ik heb er spijt van, ik was echt zooo trots en blij met mijn buikje...
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Zal ik bij een evt volgende niet meer doen en raad het anderen ook niet aan. Ik vond het wel prettig om elke week even een uurtje voor mezelf te hebben en echt bewust met mijn gedachten bij mijn buik en het kindje te zijn. Maar ik heb er tijdens de bevalling qua technieken helemaal niks aan gehad.
Ik heb veel gelezen, zal ik voor de volgende ook weer doen. Ik wil graag alles weten, goed alles weten.
Ik heb tevens een info avond over borstvoeding bijgewoond. Vond ik ook erg nuttig.
Wat ik ook gedaan heb is een zwangerschapsdagboekje bijgehouden. Zou ik volgende keer zeker weer doen. Ik schrijf nu nog elke avond een klein stukje in een boekje. Gewoon wat me die dag op is gevallen, of iets leuks wat L zei..
Verder.. Zal ik bij een volgende ook weer iedere week (op dezelfde dag) fotoos maken van mijn groeiende buik. Ook zal ik weer wat extra echo's laten maken. Ook zou ik weer lekker crea voor de kleine aan de gang gaan, dat vond ik ook een hele fijne manier om alvast met de kleine in wording bezig te zijn.
Wat ik niet gedaan heb, maar bij een volgende wel wil doen is een mooie fotoshoot laten maken. Ik vond het nu te duur en mijn man vond mijn dikke buik helemaal niks, dus heb het uiteindelijk niet laten doen. Ik heb er spijt van, ik was echt zooo trots en blij met mijn buikje...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hmm, hier hebben ze in de buurt elke dinsdag prenatale aquagym. Het lijkt me wel fijn om te doen.
Zo'n fotoshoot wil ik ook doen! Ik heb een bon liggen die ik heb gekregen let de geboorte van Louise voor een fotoshoot, misschien moeten we die binnenkort maar eens gaan innen.
En ik ga morgen zo'n boekje halen! Dat wilde ik bij Louise ook al :p Maar heb het toen niet gekocht. Nu heb ik zo'n boek over haar eerste levensjaren.
Bvinfoavond zal aan mij voorbij gaan. Ik ga geen bv geven. Nooit meer, was echt een hel.
Is er iemand die trouwens de geboortekaartjes eens zelf heeft gemaakt? Ik had bij Louise alles op de computer gemaakt met photoshop en illustrator, maar nu zou ik het graag helemaal zelf in elkaar knutselen! Iemand die dat al eens heeft gedaan?
Zo'n fotoshoot wil ik ook doen! Ik heb een bon liggen die ik heb gekregen let de geboorte van Louise voor een fotoshoot, misschien moeten we die binnenkort maar eens gaan innen.
En ik ga morgen zo'n boekje halen! Dat wilde ik bij Louise ook al :p Maar heb het toen niet gekocht. Nu heb ik zo'n boek over haar eerste levensjaren.
Bvinfoavond zal aan mij voorbij gaan. Ik ga geen bv geven. Nooit meer, was echt een hel.
Is er iemand die trouwens de geboortekaartjes eens zelf heeft gemaakt? Ik had bij Louise alles op de computer gemaakt met photoshop en illustrator, maar nu zou ik het graag helemaal zelf in elkaar knutselen! Iemand die dat al eens heeft gedaan?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje, op hipdesign.nl hebben wij zelf de kaartjes in elkaar geknutseld, erg leuk!
Ik zou idd ook buikfoto´s blijven doen, vond ik erg mooi!
Extra echo´s hoeft voor mij niet, bijv. een geslachtsbepaling en een 3d echo vind IK persoonlijk weggegooid geld, dan wacht ik liever iets anders en koop er iets leuks van.
Ik zou idd ook buikfoto´s blijven doen, vond ik erg mooi!
Extra echo´s hoeft voor mij niet, bijv. een geslachtsbepaling en een 3d echo vind IK persoonlijk weggegooid geld, dan wacht ik liever iets anders en koop er iets leuks van.
Gast- Gast
Wat fijn Slakje! Ben echt blij voor jullie dat jullie er samen uit zijn gekomen!
Ik heb aan zwangerschapsyoga gedaan en ben naar babygebarentaal cursus geweest. Zw. yoga vond ik vooral fijn omdat ik wat angsten had op medisch gebied, door de ademhalingsoefeningen en inzichten ben ik veel rustiger geworden en kan ik me makkelijker overgeven aan bepaalde medische ingrepen en ervaar ik alles veel fijner heb ik het idee. In het begin van de zwangerschap vond ik alles zo eng, gaat het wel goed met het kindje enz. enz.
Babygebarentaal willen wij hier echt gaan hanteren met ons kindje, ik heb daar veel informatie gekregen over de voordelen hiervan en ook een stuk achtergrond over de ontwikkelingen in de hersenen ed. Erg interessant dus!
Ik heb aan zwangerschapsyoga gedaan en ben naar babygebarentaal cursus geweest. Zw. yoga vond ik vooral fijn omdat ik wat angsten had op medisch gebied, door de ademhalingsoefeningen en inzichten ben ik veel rustiger geworden en kan ik me makkelijker overgeven aan bepaalde medische ingrepen en ervaar ik alles veel fijner heb ik het idee. In het begin van de zwangerschap vond ik alles zo eng, gaat het wel goed met het kindje enz. enz.
Babygebarentaal willen wij hier echt gaan hanteren met ons kindje, ik heb daar veel informatie gekregen over de voordelen hiervan en ook een stuk achtergrond over de ontwikkelingen in de hersenen ed. Erg interessant dus!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil sowieso naar een borstvoedingsavond en een 2daagse cursus over bevallen. Verder word er hier ook een "vitaal zwanger" cursus gegeven en misschien dat ik dat ook ga doen. Ligt er een beetje aan wat de bedoeling.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Nee heb nergens aan meegedaan, ben alleen wel naar een borstvoedingsavond op het ziekenhuis geweest, ook dit vond ik niet zo heel indrukwekkend, ik had al een hoop info van de VK meegekregen. En bij deze zw ga ik ook niks doen.
Gast- Gast
Slakje schreef:Hmm, hier hebben ze in de buurt elke dinsdag prenatale aquagym. Het lijkt me wel fijn om te doen.
Ik heb ze zelf gemaakt! Als je wilt, kan ik je er wel een foto van sturen. Had er verschillende, maar heb er nog eentje liggen die we zelf bewaard hebben. Misschien dat ik om me heen nog eens kan vragen of er nog foto's van zijn.
Had ze toen mamelijk op mijn externe harde schijf, maar die was gevallen en deed het niet meer, dus weg foto's (van een paar jaar).
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan. Daar kregen we ook wat ademhalingsoefeningen, maar het was meer ''het in beweging zijn''. Verder wel een borstvoedingscursus gedaan met partner, vooral omdat ik daar zelf wat onzeker in was. Ook een bijeenkomsten bijgewoond over praktische zaken rondom een baby krijgen. Vonden we beiden prettig! Yoga of gym zag ik zelf niet zitten, omdat het vooral kletsen is over ditjes en datjes. Had ik niet zo'n behoefte aan .
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: