Babytoetje
+2
TukTuk
Woezies
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Babytoetje
Ik heb nu voor mijn dochter (bijna 7 maand) toetjes van Olvarit.
Maar daar zitten 4 kuipjes in voor iets van 2.60 euro..
Kan ik haar ook iets anders geven? Wat niet speciaal voor baby's is?
Bv kwark? Vla & Yoghurt mag niet toch, ivm met koemelk?
Thanx.
Maar daar zitten 4 kuipjes in voor iets van 2.60 euro..
Kan ik haar ook iets anders geven? Wat niet speciaal voor baby's is?
Bv kwark? Vla & Yoghurt mag niet toch, ivm met koemelk?
Thanx.
Woezies- Fluisteraar
- Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Babytoetje
Heeft ze een koemelkallergie dan? Zoniet, dan kun je prima yoghurt geven. Hebben wij ook altijd gedaan. Ik vind die toetjes allemaal veel te duur.
Gast- Gast
Volgens mij mag gewone naturel yoghurt vanaf 7 maanden
Ik denk persoonlijk dat dat beter is als die commerciele dingen van danoontje etc.. Volgens mij zitten die vol suiker?
Ik denk persoonlijk dat dat beter is als die commerciele dingen van danoontje etc.. Volgens mij zitten die vol suiker?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Volgens mij mag gewone naturel yoghurt vanaf 7 maanden
In die yoghurt van Olvarit die in die glazen potjes zit, zit als het goed is geen toegevoegde suiker.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:AngelNyn schreef:Volgens mij mag gewone naturel yoghurt vanaf 7 maanden
In die yoghurt van Olvarit die in die glazen potjes zit, zit als het goed is geen toegevoegde suiker.
Ja nouja daar twijfel ik dus over.. Dit staat op de website:
Niet zo zoet, wél zo lekker!
Olvarit toetje is een heerlijke mix van zachte yoghurt en fruit. Romig en zacht, zonder stukjes. Met elk toetje krijgt je kind 29% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium binnen. Calcium is belangrijk voor de opbouw van sterke botten en tanden. Olvarit toetje is een natuurlijke bron van calcium. Bovendien is Olvarit Toetje niet zo zoet! Zo voorkomt Olvarit dat je kind teveel suiker binnenkrijgt en aan zoet gewend raakt. Kortom, het lekkerste én verstandigste hapje voor tussendoor of na de maaltijd!
Je kunt kiezen uit 2 varianten, aardbei en banaan. Geschikt vanaf 6 maanden.
Er staat dus niet dat er geen suiker in zit?
TukTuk- Ratel
Je kan het gewoon geven als ze geen kma heeft. Zelf gaf ik altijd kwark met een scheutje diksap.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bedoel je trouwens deze toetjes?
Daar zit ook gewoon koemelk in lijkt mij.
Ik zou sowieso niet snel van dit soort dingen geven, wat ik al zei, veel te duur, maar ook onzin eigenlijk. Ik gaf zoiets alleen als we een dagje weg waren, dan is het wel handig om mee te nemen.
Daar zit ook gewoon koemelk in lijkt mij.
Ik zou sowieso niet snel van dit soort dingen geven, wat ik al zei, veel te duur, maar ook onzin eigenlijk. Ik gaf zoiets alleen als we een dagje weg waren, dan is het wel handig om mee te nemen.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:
Olvarit toetje is een heerlijke mix van zachte yoghurt en fruit. Romig en zacht, zonder stukjes. Met elk toetje krijgt je kind 29% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium binnen. Calcium is belangrijk voor de opbouw van sterke botten en tanden. Olvarit toetje is een natuurlijke bron van calcium. Bovendien is Olvarit Toetje niet zo zoet! Zo voorkomt Olvarit dat je kind teveel suiker binnenkrijgt en aan zoet gewend raakt. Kortom, het lekkerste én verstandigste hapje voor tussendoor of na de maaltijd!
In de yoghurt die in die plastic kuipjes zit, zit wel suiker, maar in die glazen potjes volgens mij niet. Ik zal anders even kijken of ik er nog eentje heb staan.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:AngelNyn schreef:
In de yoghurt die in die plastic kuipjes zit, zit wel suiker, maar in die glazen potjes volgens mij niet. Ik zal anders even kijken of ik er nog eentje heb staan.
Oh ok, ik wist niet dat die er ook waren. Op de website staat namelijk dat dit de enige toetjes waren Dus dan heb ik niks gezegd
TukTuk- Ratel
Dank jullie wel voor de reaktie's!
Tja.. weet ik veel.. eerste kindje.. dacht moet speciale baby toetjes kopen!
Volgende week dus maar even yoghurt kopen!
Woezies- Fluisteraar
Ik bedoel dus deze.
Susan- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:
Oh ok, ik wist niet dat die er ook waren. Op de website staat namelijk dat dit de enige toetjes waren Dus dan heb ik niks gezegd
Nee, volgens mij vallen die glazen potjes yoghurt om de een of andere vage reden ook onder de categorie fruitpotjes en niet onder de categorie toetjes. Ik heb ze in het begin in ieder geval als toetje gegeven.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik bedoel dus deze.
Dat is flauw, die staan onder de fruitpotjes op de website Maar idd, daar staat bij dat er geen suiker in zit!
TukTuk- Ratel
Susan schreef:AngelNyn schreef:
Nee, volgens mij vallen die glazen potjes yoghurt om de een of andere vage reden ook onder de categorie fruitpotjes en niet onder de categorie toetjes. Ik heb ze in het begin in ieder geval als toetje gegeven.
Ik wist al niet welke je bedoelde, haha! Ik gaf deze gewoon als fruit trouwens, vind ze zelf ook erg lekker! Lekkerder dan de gewone fruitpotjes.
Gast- Gast
Woezies schreef:Dank jullie wel voor de reaktie's!
Geven ze op het cb geen tips dan? Ik werd er bijna mee doodgegooid. Nee, flauw, maar ik kreeg wel tips met wat je kunt geven bij welke leeftijd. Ik kreeg zelfs een handige lijst mee, waar alles per leeftijd op stond.
Gast- Gast
Nee haha, dat doen ze hier niet..
Hoorde al van mede moeders dat je wordt overspoeld met adviezen, maar zelf als ik wat vraag krijg ik maar een karig (is dat de goede spelling?) antwoord.
Hoorde al van mede moeders dat je wordt overspoeld met adviezen, maar zelf als ik wat vraag krijg ik maar een karig (is dat de goede spelling?) antwoord.
Woezies- Fluisteraar
Die gaf ik inderdaad ook wel eens als fruithapje!
Hier gaven we tot 11 maanden ongeveer 50 ml volle yoghurt.
Als je kindje geen KMA heeft kan dit gerust volgens het CB boekje.
Nu krijgt ze nog steeds puur yoghurt en voor de afwisseling een scheutje diksap of danoontje.
Van de week heb ik voor het eerst die van Paula toetjes gehaald, waren in de aanbieding bij de C1000 en er zaten niet heel veel meer calorien in dan danoontje. Voor een keer vind ik het ook niet erg als ze wat zoetigs krijg, maar niet standaard.
Dat lijstje heb ik inderdaad ook, met vanaf 6 tot 12 maanden de voeding die ze ongeveer nodig hebben.
Hier gaven we tot 11 maanden ongeveer 50 ml volle yoghurt.
Als je kindje geen KMA heeft kan dit gerust volgens het CB boekje.
Nu krijgt ze nog steeds puur yoghurt en voor de afwisseling een scheutje diksap of danoontje.
Van de week heb ik voor het eerst die van Paula toetjes gehaald, waren in de aanbieding bij de C1000 en er zaten niet heel veel meer calorien in dan danoontje. Voor een keer vind ik het ook niet erg als ze wat zoetigs krijg, maar niet standaard.
Dat lijstje heb ik inderdaad ook, met vanaf 6 tot 12 maanden de voeding die ze ongeveer nodig hebben.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Bij ons doen ze dat eigenlijk alleen als je erom vraagt, je krijgt niet zomaar een lijst met producten mee of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
Dat is wel jammer dan. Ik neem niet altijd alles van ze aan, maar zo'n lijstje bijv. is wel erg handig. Zeker als je zelf niet altijd goed weet wat wel en niet kan en mag.
Gast- Gast
Susan schreef:Bij ons doen ze dat eigenlijk alleen als je erom vraagt, je krijgt niet zomaar een lijst met producten mee of zo.
Ik vond dat bij de 1e wel handig. Het was gewoon een soort printje op een stickervel. Per leeftijd een soort sticker zeg maar. Er staan geen uitgebreide recepten op uiteraard, maar meer richtlijnen.
Gast- Gast
Dat lijstje kreeg ik met 6 maanden, ik vond het wel fijn.
Heb hem er toch wel een paar keer bij gepakt als ik twijfelfde of ik goed zat met wat ze kreeg.
Heb hem er toch wel een paar keer bij gepakt als ik twijfelfde of ik goed zat met wat ze kreeg.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Op www.borstvoeding.com staat een voedselintroductieschema, daar kijk ik altijd op als ik ergens over twijfel.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik gaf ook die danoontje toetjes, maar vind ze echt belachelijk duur.
En als ik deze toetjes in de koelkast heb staan eet mijn man die ook. Grapje kostte elke dag dus 2,70 en 75,00 per maand. Is mij iets teveel per maand aan toetjes.
Ben nu overgestapt op volle yoghurt en dat vinden ze net zo prima.
En als ik deze toetjes in de koelkast heb staan eet mijn man die ook. Grapje kostte elke dag dus 2,70 en 75,00 per maand. Is mij iets teveel per maand aan toetjes.
Ben nu overgestapt op volle yoghurt en dat vinden ze net zo prima.
Gast- Gast
Ik geef mijn dochter ook volle yoghurt.. Maar eerlijk gezegd nog niet eens als toetje! Soms als tussendoortje, als ze geen koekje oid wilt eten!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: