Borstvoedinggsbabies ongelukkiger?
+11
Flip Fluitketel
Linda
Jasmine
MamaDaan
Fiwen
Tiara
Liadan
Printje
Fearie
Smaragdje
Aimee
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Mijn kindje...
Borstvoedinggsbabies ongelukkiger?
N.a.v. van dit artikel, ben ik eigenlijk wel benieuwd of er een verband is.
Daarom even een poll
Daarom even een poll
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Borstvoedinggsbabies ongelukkiger?
Ik heb gestemd. Hier krijgt hij borstvoeding, maar hij heeft nooit veel gehuild
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Grappig artikel, maar hier klopt ie in ieder geval niet in 99% van de tijd. Soms is D wel eens moe en driftig en heeft hij weinig geduld om te drinken, maar die momenten zijn op 1 hand te tellen.
D is een gelukkig en vrolijk manneke en aan de bv zal het wel niet liggen
D is een gelukkig en vrolijk manneke en aan de bv zal het wel niet liggen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Hier flesvoeding en ook nummer 2 krijgt gewoon meteen flesvoeding. R huilde in het begin veel maar dat had achteraf veel te maken met de situatie bij ons thuis op dat moment. R is altijd erg gevoelig geweest en reageerde daar denk ik erg op.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb niks ingevuld want hier 2 kinderen die beiden totaal anders waren.
De oudste kreeg borstvoeding en huilde weinig.
De jongste krijgt borstvoeding en huilde de eerste tijd veel.
Ik ben wel benieuwd hoe dit onderzoek precies is gedaan.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn dochter krijgt bv, maar huilt niet veel en is ook ontzettend vrolijk.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Mijn dochter kreeg borstvoeding en huilde veel, daarna kreeg ze flesvoeding en toen huilde ze nog steeds veel... Ik weet niet welk antwoord ik dan moet aanvinken
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Liadan schreef:Ik heb niks ingevuld want hier 2 kinderen die beiden totaal anders waren.
+1
Gast- Gast
Zoon kreeg 5 maanden borstvoeding en huilde veel en was ontevreden. Krijgt nu flesvoeding en is vrolijk en heel tevreden. Maar je kunt denk ik toch niet zeker zeggen of dat aan de leeftijd ligt of aan de voeding.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Ben inderdaad heel benieuwd hoe ze tot deze resultaten zijn gekomen. Hier was het in elk geval flesvoeding en niet/weinig huilen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Mijn dochter krijgt bv en heeft weinig gehuild. Althans, in het begin huilde ze wel veel, maar dat kwam door de KMA, toen ik op dieet ging huilde ze veel minder.
Ik ga eens zoeken waar dit onderzoek op gebaseerd is, want ik vind het artikel niet echt duidelijk. Het lijkt mij dat huilen niet alleen maar te linken valt aan voeding.
Ik ga eens zoeken waar dit onderzoek op gebaseerd is, want ik vind het artikel niet echt duidelijk. Het lijkt mij dat huilen niet alleen maar te linken valt aan voeding.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Als het om moeders gaat klopt het hier trouwens wel, ik werd dood-en doodongelukkig van bv en heb toen besloten nooit nooit meer. Dus hier gold voor mezelf dat ik minder huilde en vrolijker werd;)
En over kindlief heb ik al verteld.
Printje- Lady Post-a-lot
Ingevuld! Borstvoeding en weinig gehuild. Ben ook wel benieuwd hoe ze aan de resultaten zijn gekomen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ooh haha, ik ga er ook niet van uit dat dit een heel betrouwbaar onderzoek is ofzo hoor Maar ik was wel even benieuwd hoe dat hier op het forum is... Mijn zoontje huilde wel veel in het begin en kreeg borstvoeding, maar het gaat steeds beter en hijj krijgt nog steeds borstvoeding, dus ik heb niet echt het idee dat dat de reden is geweest.
Aimee- Ratel
Printje schreef:Als het om moeders gaat klopt het hier trouwens wel, ik werd dood-en doodongelukkig van bv en heb toen besloten nooit nooit meer. Dus hier gold voor mezelf dat ik minder huilde en vrolijker werd;)
Dat is jammer, dat heb ik vaker gehoord van andere moeders. Maar dat is sowieso ook persoonsgebonden natuurlijk.
Ik werd er juist gelukkig van, daarom doe ik het nog steeds.
Linda- Ratel
Linda schreef:Printje schreef:Als het om moeders gaat klopt het hier trouwens wel, ik werd dood-en doodongelukkig van bv en heb toen besloten nooit nooit meer. Dus hier gold voor mezelf dat ik minder huilde en vrolijker werd;)
Dat is jammer, dat heb ik vaker gehoord van andere moeders. Maar dat sowieso ook persoonsgebonden natuurlijk.
Ik ben nog steeds in twijfel over wat het met mij zelf doet, daarom geef ik ook 'nog steeds'
Aimee- Ratel
Linda schreef:Printje schreef:Als het om moeders gaat klopt het hier trouwens wel, ik werd dood-en doodongelukkig van bv en heb toen besloten nooit nooit meer. Dus hier gold voor mezelf dat ik minder huilde en vrolijker werd;)
Dat is jammer, dat heb ik vaker gehoord van andere moeders. Maar dat sowieso ook persoonsgebonden natuurlijk.
Precies, het is echt persoonsgebonden maar ik ga het echt niet meer proberen, wat de vk of wie dan ook zegt. Voor mij is dat echt een afgesloten hoofdstuk. Maar voor jou natuurlijk heel erg fijn dat jij er juist gelukkiger van wordt!
Printje- Lady Post-a-lot
Hier beide flesvoeding.
H. heeft heel weinig gehuild, bijna niet.
A. heeft de eerste 7 weken gehuild tot hij Forte kreeg.
H. heeft heel weinig gehuild, bijna niet.
A. heeft de eerste 7 weken gehuild tot hij Forte kreeg.
Gast- Gast
Trouwens ook niet altijd hoor. Ik heb er af en toe best de pest over in gehad, heb wat tranen gelaten. En soms heb ik ook wel eens overwogen om te stoppen. Maarja.. niets is zaligmakend, ook bv niet. Hoe langer ik het deed, hoe makkelijker het gaat. Inmiddels geniet ik er wel 100% van.
Linda- Ratel
Dat is natuurlijk ook zo Linda, niets is helemaal perfect natuurlijk. Maar wel knap dat je doorgaat ondanks dat je er soms de pest in hebt.
Printje- Lady Post-a-lot
Hier flesvoeding en vrolijk makkelijk kindje.
Ik denk dat hoe een kindje is ook aan de ouders en aan de situatie ligt, en aan het kind zelf natuurlijk. Ben jij heel relaxed, kindje kan veel hebben en de situatie thuis is gewoon goed, zal een kindje veel sneller tevreden zijn dan bijv. in de situatie van Printje. Logisch dat een kind daarop reageert, volgens mij heeft elk kind daar last van ongeacht of hij of zij gevoelig is ja of nee.
Ik denk dat hoe een kindje is ook aan de ouders en aan de situatie ligt, en aan het kind zelf natuurlijk. Ben jij heel relaxed, kindje kan veel hebben en de situatie thuis is gewoon goed, zal een kindje veel sneller tevreden zijn dan bijv. in de situatie van Printje. Logisch dat een kind daarop reageert, volgens mij heeft elk kind daar last van ongeacht of hij of zij gevoelig is ja of nee.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ayla schreef:Hier flesvoeding en vrolijk makkelijk kindje.
Daarom kan ik eigenlijk geen echt goed antwoord geven. R is een gevoelig maar erg makkelijk ventje maar in het begin was hij echt onrustig puur door de situatie maar das ok niet gek. Ik was echt tegen het randje van overspannendheid aan door al dat gedoe/stress etc en manlief was doodziek. Het kon ook haast niet anders dan dat hij er iets van moest voelen natuurlijk.
Printje- Lady Post-a-lot
Nee daarom, en als ik merk hoe snel dochter al reageert op mijn onrust soms, en ze is verder van zichzelf volgens mij ook heel relaxed, dan is het echt niet gek dat hij erop gereageerd heeft toen.
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Nee daarom, en als ik merk hoe snel dochter al reageert op mijn onrust soms, en ze is verder van zichzelf volgens mij ook heel relaxed, dan is het echt niet gek dat hij erop gereageerd heeft toen.
Precies, daarom hoop ik dat we het bij nummer 2 heel anders kunnen doen en dat ik hopelijk zie dat kleine baby's ook leuk kunnen zijn....Ik merk bijv. al aan de kleuters uit mijn klas dat ze reageren op wanneer ik me minder goed voel ofzo laat staan mijn eigen kindje.
Printje- Lady Post-a-lot
Je kan er nu in ieder geval meer van genieten, en ik vind het so far ook heel leuk, vind het prachtig om haar te zien ontwikkelen, en dat begon met een paar weken al, toen ze ons gericht aan keek, zo leuk!
Ayla- Kletskop
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: