Spoedkeizersnede
+8
Susan
Happydobby
Jazzlyn
Star007
Floor
Annemie
Coco
Slakje
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spoedkeizersnede
Als je een spoedkeizersnede hebt gehad, kan je dan nog borstvoeding geven? Want het lijkt me dat je nadien toch wel eventjes 'out' bent, niet?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Spoedkeizersnede
Denk het wel hoor, lijkt mij niet dat je daardoor geen bv kunt geven. Ik heb wel een keizersnede gehad, maar geen spoed. Maar was wel pas 3,5 uur later bij de kinderen, ze konden nog niet aan de borst drinken en ik ben pas na 2 dagen gaan kolven. En ik heb ze toch beiden bijna volledig bv gegeven de eerste maanden. Af en toe een fles kv.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Bij mij is het idd niet gelukt.. heb het geprobeerd,maar er kwam niks.. Ja,een paar druppels met moeite.. een week later kwam het er echt uit lopen,maar toen mocht het niet meer,omdat ik met de fles was begonnen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Je kan zeker na een (spoed)keizersnede borstvoeding geven, maar vaak duurt het wel iets langer voordat de borstvoeding op gang komt.
Gast- Gast
ja hoor, een spoedkeizersnee is zelfs 'gunstiger' voor bv dan een geplande keizersnee, omdat je al een deel van de bevalling hebt mee gemaakt en daardoor de hormonen in je lichaam zitten die voor de borstvoeding zorgen.
Je kunt zelfs borstvoeding geven als je nooit bevallen bent, als je bijvoorbeeld gaat adpoteren, of je kunt zelfs na 3 maanden de bv. nog op gang helpen. Dit lukt overigens niet alle vrouwen en is wel heel erg intensief.
Je kunt zelfs borstvoeding geven als je nooit bevallen bent, als je bijvoorbeeld gaat adpoteren, of je kunt zelfs na 3 maanden de bv. nog op gang helpen. Dit lukt overigens niet alle vrouwen en is wel heel erg intensief.
Gast- Gast
Annemie schreef:Bij mij is het idd niet gelukt.. heb het geprobeerd,maar er kwam niks.. Ja,een paar druppels met moeite.. een week later kwam het er echt uit lopen,maar toen mocht het niet meer,omdat ik met de fles was begonnen.
Dat is toch geen reden om geen bv meer te mogen geven als je al begonnen bent met kv?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Huh waarom zou het dan niet meer mogen? Dat maakt toch niet uit dat je met de fles bent begonnen?Annemie schreef:Bij mij is het idd niet gelukt.. heb het geprobeerd,maar er kwam niks.. Ja,een paar druppels met moeite.. een week later kwam het er echt uit lopen,maar toen mocht het niet meer,omdat ik met de fles was begonnen.
Gast- Gast
Dat is inderdaad heel raar. Mijn zoontje heeft ook kort (1,5 dag) kunstvoeding gekregen omdat hij teveel was afgevallen, maar ik heb gekolfd als een malloot en mijn productie kwam netjes op gang (alleen met wat achterstand) en sindsdien krijgt hij exclusief borstvoeding. Zo jammer om te lezen dat mensen verkeerd worden voorgelicht.Lotje schreef:Huh waarom zou het dan niet meer mogen? Dat maakt toch niet uit dat je met de fles bent begonnen?Annemie schreef:Bij mij is het idd niet gelukt.. heb het geprobeerd,maar er kwam niks.. Ja,een paar druppels met moeite.. een week later kwam het er echt uit lopen,maar toen mocht het niet meer,omdat ik met de fles was begonnen.
Gast- Gast
Bij mij kwam er maar een paar druppels met kolven. Onze zoon kon niet zelf bij mij drinken (hij had een hersenschudding overgehouden aan de bevalling en was constant misselijk en aan het spugen), na 2 dagen ging het wat beter met hem maar hij heeft nooit geleerd om aan de borst te drinken, hij begreep het gewoonweg niet en bovendien had ik veel te weinig borstvoeding dat na een slopende week (oververmoeide moeder en een hongerige baby) ik maar ben gestopt en de fles ben gaan geven.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij kwam het na 4 dagen pas goed op gang , door te kolven. Ze heeft in het ziekenhuis dus ook bijvoeding gehad doormiddel van fingerfeeding.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Het is overigens heel normaal om in het begin maar een paar druppels te krijgen, ik geloof dat ideaal gezien een baby als allereerste voeding zo'n 7cc aan colostrum binnenkrijgt. Ik liep dus achter met mijn productie, waarschijnlijk omdat hij door een te kort tongriempje niet fatsoenlijk kon drinken (hebben we snel laten verhelpen), dus toen ik op dag 2 ging kolven had ik niet eens druppels, maar kleine parels op m'n tepels en zelfs dat heb ik 'm met de pink gegeven. En de volgende keer de paar druppels die ik had.
Gast- Gast
2x spoed ks via ruggenprik. Als het even lukt doen ze geen narcose. Tot 10 cm mag het nu al. Tenzij het kind levensbedreigend is.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik heb een secundaire keizersnee gehad en dus wel weeën gehad, toen ik op de kraam kwam anderhalf uur later had M al kv gehad wegens een te laag bloedsuiker. Bij mij kwam de bv wel goed op gang, helaas dronk M niet goed, ik had kloven en moest van de kinderarts gaan kolven omdat M. zijn bilirubine te hoog was. Ze wilde dat hij elke 3 uur een bepaalde hoeveelheid dronk. Thuis weer geprobeerd maar het lukte alleen met tepelhoedjes, ik ging weer kolven. Toen M. 2 maanden was ging ik het weer proberen zonder en het ging goed. Ik heb uiteindelijk M. tot 8 maanden gevoed.
Het kan dus wel.
Het kan dus wel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Lotje schreef:Huh waarom zou het dan niet meer mogen? Dat maakt toch niet uit dat je met de fles bent begonnen?Annemie schreef:Bij mij is het idd niet gelukt.. heb het geprobeerd,maar er kwam niks.. Ja,een paar druppels met moeite.. een week later kwam het er echt uit lopen,maar toen mocht het niet meer,omdat ik met de fles was begonnen.
De kraamhulp zei tegen mij dat het dan niet meer mocht, als je eenmaal met flesvoeding was begonnen? Dus dat mag wel.. wist ik echt niet.. ik dacht dat wat de kraamhulp zei, dat het dan wel zou kloppen, nou weet ik dat voor een evt. volgende keer.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Slakje schreef:Als je een spoedkeizersnede hebt gehad, kan je dan nog borstvoeding geven? Want het lijkt me dat je nadien toch wel eventjes 'out' bent, niet?
Nee, bijna alle keizersnedes worden met een ruggeprik gedaan, zelfs als er spoed bij is kan het nog.
Happydobby- Ratel
Mijn nichtje heeft een spoedkeizersnede gehad en heeft daarna anderhalf jaar borstvoeding gegeven.
Wat een rare kraamhulp trouwens, die beweert dat je geen borstvoeding meer mag geven als je eenmaal flesvoeding hebt gegeven.
Wat een rare kraamhulp trouwens, die beweert dat je geen borstvoeding meer mag geven als je eenmaal flesvoeding hebt gegeven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:
Inderdaad, in het ziekenhuis mengde ze het bij mij gewoon, als ik 20 cc gekolfd had dan kreeg ik 10 cc kv erbij.
Maar bij je eerste kindje weet je dat vaak niet en bij een tweede ben je veel info rijker.
Happydobby- Ratel
Oh, ik dacht dat ze je volledig verdoofden en je dan sowieso kv moest blijven geven.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier een spoedje, maar borstvoeding kan heeeel langzaam op gang. Uiteindelijk na veel kolven en volhouden goede productie! Maar toen wou die kleine niet meer...
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Dat kan zeker. Na 18 uur weeen werd het bij mijn dochtertje een spoed keizersnee, en ze kon pas na 2 uur aan de borst, ze heeft de eerste en tweede dag een beetje kv bijgekregen met fingerfeeding. Daarna kwam het super goed op gang en kreeg ik overproductie. Ze is nu 15 maanden en drink 's ochtends nog steeds bij me.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een spoedkeizersnee gehad, waarbij ik op mijn verzoek onder narcose ben geweest. Zoon en manlief hebben het een uur zonder mij moeten stellen, omdat ik niet bij kwam (te uitgeput na 9u bevalling en de narcose). Ze hebben gewacht met voeden en aankleden, tot ik goed bij was en toen hebben we hem direct aangelegd. Natuurtalentje. Tot de volgende voeding haha. Uiteindelijk nog drie weken gekolfd en gestopt, maar heb gewoon gevoed de eerste keer!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Ik heb de laatste keer een spoedkeizersnee gehad, maar wel met een ruggeprik, dus ik was aardig bij.
Ik geloof dat ik binnen 2 uur de 1e voeding heb gegeven, aan beide kindjes tegelijk. Ik was uiteraard nog wel helemaal verdoofd van onder, en erg suf van de morfine, maar ik werd ondersteund en het ging best.
Ik geloof dat ik binnen 2 uur de 1e voeding heb gegeven, aan beide kindjes tegelijk. Ik was uiteraard nog wel helemaal verdoofd van onder, en erg suf van de morfine, maar ik werd ondersteund en het ging best.
Gast- Gast
Jazzlyn schreef:2x spoed ks via ruggenprik. Als het even lukt doen ze geen narcose. Tot 10 cm mag het nu al. Tenzij het kind levensbedreigend is.
Hier was het dus een levensbedreigende situatie voor het onderste kind, maar ik kreeg zelfs een ruggeprik. Waar ik heel blij mee was ook.
Ik heb overigens niet eerst weeen gehad, toen ik ingeleid werd en ze de vliezen braken, kreeg ik meteen al een keizersnee door een uitgezakte navelstreng. Maar hier kwam de bv meteen goed op gang. Ondanks dat mijn lichaam nog nergens mee bezig was officieel.
Gast- Gast
Ja dat kan gewoon al schijnt het wel later op gang te komen na een keizersnede.
Bij mij had ik naast de keizersnede ook zwangerschapsvergiftiging die een piek bereikte na de bevalling. Ze vonden het dan ook beter dat ik pas de 2e dag bv ging proberen (achteraf baal ik hier wel van maar het is goedgekomen). Mijn zoontje is een paar weken te vroeg geboren en het duurde dan ook wel een paar weken voordat het echt goed ging aan de borst. Ik heb al die tijd gekolfd want hij was gewoon te zwak (hij viel ook steeds weer in slaap). In het zkh kreeg hij de voeding dan met een cupje. Toen we bijna naar huis mochten zijn we op een flesje overgestapt. Toen na een tijdje thuis kolven het me haast opbrak van de vermoeidheid, ben ik hem toch weer gaan aanleggen en dat ging goed! Hij was inmiddels al sterker en kreeg er voldoende uit. Inmiddels is hij 6 maanden en geef ik nog steeds borstvoeding dus het kan zeker!
Bij mij had ik naast de keizersnede ook zwangerschapsvergiftiging die een piek bereikte na de bevalling. Ze vonden het dan ook beter dat ik pas de 2e dag bv ging proberen (achteraf baal ik hier wel van maar het is goedgekomen). Mijn zoontje is een paar weken te vroeg geboren en het duurde dan ook wel een paar weken voordat het echt goed ging aan de borst. Ik heb al die tijd gekolfd want hij was gewoon te zwak (hij viel ook steeds weer in slaap). In het zkh kreeg hij de voeding dan met een cupje. Toen we bijna naar huis mochten zijn we op een flesje overgestapt. Toen na een tijdje thuis kolven het me haast opbrak van de vermoeidheid, ben ik hem toch weer gaan aanleggen en dat ging goed! Hij was inmiddels al sterker en kreeg er voldoende uit. Inmiddels is hij 6 maanden en geef ik nog steeds borstvoeding dus het kan zeker!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: