Elektrische fiets
+4
rapa nui
Krullebol
Schaapke
M@niek
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Elektrische fiets
Fiwen schreef:@m@niek, ja in ben aangereden door een scooter terwijl ik op de fiets zat. Hij heeft me rechts ingehaald en met minimaal 50 km/uur mijn stuur geraakt. Mijn stuur ik toen omgeklapt en ik ben met mijn zij op de stoeprand geklapt. Heb nog geluk gehad, heb 2 welvelinzakkingen, dat is dat het in de wervel kapot is gegaan maar als ik plat op mijn rug gevallen was had ik hem finaal doorgebroken (volgens de orthopeed). Ik ben blij dat ik nog rondloop en er nagenoeg geen last van heb maar heftig is het wel geweest en ik kon er soms heel boos om worden mede omdat die vent gewoon is doorgereden en ik daar echt hulpeloos op de grond lag (ik ben 20 minuten verlamd geweest en was compleet in paniek).
Jeetje wat een verhaal zeg! Dan heb je echt wel een engeltje op je schouder gehad. Is de dader ooit nog opgepakt geweest?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
_MamaRosa_ schreef:ellibre schreef:Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.
Maar eerst moet ik eens wat terstritjes gaan maken.
Ik ben dat beide.
Maar ik neem hem idd ook om lichamelijke ongemakken, door mijn nierziekte (cystenieren) heb ik soms erg snel last van mijn nieren, en zo kan ik toch wat meer aan dan op een normale fiets. En mijn ziekte wordt helaas alleen maar erger, dus ik heb er nog jaren gemak van. Wilden eerst nl. een bakfiets, elektrisch, maar daar heb je maar een paar jaar wat aan.
Waarom heb je van een elektrische bakfiets maar een paar jaar plezier?
M@niek- Ratel
Oh ja, nu je het zegt.. Dan vind ik het wel erg stoer dat je nog steeds de fiets pakt!_MamaRosa_ schreef:Ik ben dat beide.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
ellibre schreef:Oh ja, nu je het zegt.. Dan vind ik het wel erg stoer dat je nog steeds de fiets pakt!_MamaRosa_ schreef:Ik ben dat beide.
De laatste tijd helaas niet meer, ik ben veel alleen, en ik kan nu de fietskar gewoon niet achter mijn gewone fiets zetten, dus het is nu veel lopen of de auto. 4 kinderen krijg ik niet mee zonder kar oid. De oudste kan nu wel zelf fietsen, maar 3 wil alsnog niet.
Gast- Gast
Fiwen schreef:@m@niek, ja in ben aangereden door een scooter terwijl ik op de fiets zat. Hij heeft me rechts ingehaald en met minimaal 50 km/uur mijn stuur geraakt. Mijn stuur ik toen omgeklapt en ik ben met mijn zij op de stoeprand geklapt. Heb nog geluk gehad, heb 2 welvelinzakkingen, dat is dat het in de wervel kapot is gegaan maar als ik plat op mijn rug gevallen was had ik hem finaal doorgebroken (volgens de orthopeed). Ik ben blij dat ik nog rondloop en er nagenoeg geen last van heb maar heftig is het wel geweest en ik kon er soms heel boos om worden mede omdat die vent gewoon is doorgereden en ik daar echt hulpeloos op de grond lag (ik ben 20 minuten verlamd geweest en was compleet in paniek).
Heftig. Ik ben op precies dezelfde manier een keer aangereden en die gast is ook doorgereden, zo stom.
Gast- Gast
Als je vier kids hebt is het denk ik wel een ander verhaal maar anders snap ik eerlijk gezegd niet zo goed dat je zo'n fiets wil aanschaffen als je jong en gezond bent. Trappen is gezond
Gast- Gast
Elodie schreef:Als je vier kids hebt is het denk ik wel een ander verhaal maar anders snap ik eerlijk gezegd niet zo goed dat je zo'n fiets wil aanschaffen als je jong en gezond bent. Trappen is gezond
Ik weet niet of je op mij doelt maar anders moet je even terug lezen.
M@niek- Ratel
M@niek schreef:ellibre schreef:Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.
Idd erg snel geoordeeld. Ik heb ME dus dat maakt het fietsen snel vermoeiender vandaar de kijk naar een elektrische fiets. Het gaat ook niet om kleine stukjes maar als het goed weer vind ik het leuk om grote rondes te fietsen maar door de vermoeidheid wordt het lastiger.
Dat had je er eerst dus niet bij gezet
Het is niet gemeen bedoeld hoor, maar je zei aan het begin alleen dat je conditie niet goed is. Mijn eerste gedachte is dan ook: ga juist meer fietsen op je gewone fiets en daaraan werken, dan wordt het fietsen met de kleine alleen maar makkelijker qua conditie.
Als je ME hebt, is dat een ander verhaal, dan lukt dat inderdaad gewoon niet altijd.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Mijn zwager heeft zware rugklachten en kon niet meer op een gewone fiets fietsen. Verder als 2 km kwam hij niet. Nu met een elektrische fiets kan hij weer 10 of 20 km fietsen.. Hij is er ontzettend blij mee..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Arwyn schreef:M@niek schreef:ellibre schreef:Natuurlijk is het een stuk "aangenamer", het kost een stuk minder energie om vooruit te komen. Voor korte ritjes naar de supermarkt lijkt het me echt totaal nutteloos. Ik ben de namen even kwijt, maar ik zag hier twee meiden waarvan er één met 4 kinderen moet fietsen, en de ander in een heuvelachtig gebied woont. In dat geval begrijp ik het heel goed, net als bijvoorbeeld ouderen die minder fit worden en krachtsverlies hebben, maar wel graag willen blijven fietsen. Maar zoals jij jouw situatie hier omschrijft klinkt het eerder lui dan handig. Al is dat misschien te snel geoordeeld van me, want wellicht heb je bijvoorbeeld fysieke beperkingen waar ik niet vanaf weet..M@niek schreef:ik heb de fiets nog niet haha. Ik ben ook nog goed over aan het nadenken. Maar het fietsen is wel een stuk aangenamer, dat hoor ik van veel mensen.
Idd erg snel geoordeeld. Ik heb ME dus dat maakt het fietsen snel vermoeiender vandaar de kijk naar een elektrische fiets. Het gaat ook niet om kleine stukjes maar als het goed
weer vind ik het leuk om grote rondes te fietsen maar door de vermoeidheid wordt het lastiger.
Idd door de vermoeidheid is het moeilijk om veel te sporten. Helaas wordt deze ziekte vaak gezien als aanstelleritis vandaar dat ik er niet snel over praat.
Dat had je er eerst dus niet bij gezet
Het is niet gemeen bedoeld hoor, maar je zei aan het begin alleen dat je conditie niet goed is. Mijn eerste gedachte is dan ook: ga juist meer fietsen op je gewone fiets en daaraan werken, dan wordt het fietsen met de kleine alleen maar makkelijker qua conditie.
Als je ME hebt, is dat een ander verhaal, dan lukt dat inderdaad gewoon niet altijd.
M@niek- Ratel
Oo nou zie ik dat ik het berichtje tussen de regels door heb getypt.
M@niek- Ratel
Ik begrijp die opmerkingen wel dat gewoon trappen gezonder is en dat zo'n fiets dan overbodig wordt geacht. Mee eens, in veel gevallen. Maar ik vind het wel erg handig in die gevallen dat mensen anders de auto pakken om naar het werk te gaan, naar een nabije stad te gaan etc. Dan is de drempel veel te hoog om een normale fiets te pakken, dat doe je dan toch niet snel omdat je dan bij tegenwind oid weer bezweet aankomt, het toch meer tijd kost e.d Ik zie toch veel mensen met een electrische fiets die nu in die gevallen toch hun fiets pakken, en dan zetten ze hem op een lichte stand (bij tegenwind of viaduct wat hoger) en je moet in die gevallen toch echt wel fietsen dus krijg je toch meer beweging en is het toch gezonder dan dat ze in hun auto zouden stappen. Ze fietsen nu bv naar een nabije grote stad terwijl je daar anders toch net weer te lang voor onderweg bent om het te doen. Ik hoor ook wel van mensen die hem aanschaffen om naar hun werk te gaan in een nabije woonplaats die toch net te ver weg is om gewoon met de fiets te gaan. Ze zijn nu toch in beweging en ook goedkoper uit dan als ze met hun auto gaan. Maar uiteraard is het een behoorlijke uitgave dus je moet wel goed nadenken of je hem inderdaad zo vaak gaat/blijft gebruiken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dat had ik niet gelezen Moniek. Ik weet (gelukkig) niet hoe het is om dat te hebben dus kan daar niet over oordelen.
Gast- Gast
Elodie schreef:Dat had ik niet gelezen Moniek. Ik weet (gelukkig) niet hoe het is om dat te hebben dus kan daar niet over oordelen.
Maakt niet uit
M@niek- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Elektrische fiets
» Elektrische fiets en kinderzitje(s)?
» Elektrische schokken
» Elektrische fietsvraagjes
» Elektrische deken