Oeps.. APK auto vergeten
+11
Rush
sanne-84
Stuiterbal
sabje
Pompoen
JustMeDaan
Penélope
ExpressoB
Angela_1986
Lejow
Parisienne
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Oeps.. APK auto vergeten
Dit is niet waar! Verzekerd ben je gewoon en blijf je ook.Pippa schreef:Stofzuiger schreef:MMaar als je een afspraak hebt staan is het toch ook al goed? Kunnen 11 juni pas terecht...
Maar zonder APK ben je niet verzekerd, dus het lijkt me dat je dan niet voldoende hebt aan een afspraak?
Gast- Gast
Inderdaad, en die afspraak is nu genoeg.Lieskuh schreef:Dit is niet waar! Verzekerd ben je gewoon en blijf je ook.Pippa schreef:Stofzuiger schreef:MMaar als je een afspraak hebt staan is het toch ook al goed? Kunnen 11 juni pas terecht...
Maar zonder APK ben je niet verzekerd, dus het lijkt me dat je dan niet voldoende hebt aan een afspraak?
Je krijgt hier echt geen boete voor nu al.
*Edit, ze zijn enorm streng geworden de laatste tijd, dus je zou zomaar wel een boete kunnen krijgen*
Laatst aangepast door Rush op di 29 mei 2012 - 22:08; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
maar ik dacht dat het RDW iedereen automatisch een brief stuurt, ik krijg elk jaar nog een brief dat m`n auto voor een bepaalde datum weer gekeurd moet zijn. Maar mijn garage heeft ook zo`n kaartje aan het stuur hangen waarop staat wanneer ik weet moet voor een beurt en wanneer ie weer gekeurd moet worden.
Gast- Gast
Wij hebben de brief van het RDW ook gekregen (al heel wat weken geleden). Deze heb ik in de la gelegd onder het mom van: ik heb nog wel even de tijd om een afspraak te maken. Helaas dus wat te laat. Hoop dat 'ie vanmiddag terecht kan.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik krijg ook braaf ieder jaar een brief van m`n garage, maar die auto heb ik al 3 jaar niet meer ofzo.Lily schreef:maar ik dacht dat het RDW iedereen automatisch een brief stuurt, ik krijg elk jaar nog een brief dat m`n auto voor een bepaalde datum weer gekeurd moet zijn. Maar mijn garage heeft ook zo`n kaartje aan het stuur hangen waarop staat wanneer ik weet moet voor een beurt en wanneer ie weer gekeurd moet worden.
Rush- Lady Post-a-lot
maar het RDW weet wel wie welke auto heeft en wanneer de apk verloopt, dat de garage dat niet doet kan ik inkomen, hun kunnen dat aanbieden als service.
Gast- Gast
Klopt, maar daarom is het wel grappig.Lily schreef:maar het RDW weet wel wie welke auto heeft en wanneer de apk verloopt, dat de garage dat niet doet kan ik inkomen, hun kunnen dat aanbieden als service.
Rush- Lady Post-a-lot
Dus ik kan zonder zorgen achter het stuur kruipen?Rush schreef:Inderdaad, en die afspraak is nu genoeg.Lieskuh schreef:Dit is niet waar! Verzekerd ben je gewoon en blijf je ook.Pippa schreef:Stofzuiger schreef:MMaar als je een afspraak hebt staan is het toch ook al goed? Kunnen 11 juni pas terecht...
Je krijgt hier echt geen boete voor nu al.
Gast- Gast
Nou niet helemaal zonder zorgen, APK en verzekering staan min of meer los van elkaar. APK is een zorgvuldigheids plicht voor de eigenaar. Niet een inrichtingseis voor het voertuig. Wél of niet APK gekeurd kan door de verzekeringsmaatschappij niet "misbruikt" worden om niet te betalen.
Er is echter wél iets anders aan de hand. Een voertuig dat bij een aanrijding betrokken is, daarvan zal de politie altijd even nagaan of de technische staat een rol kan hebben gespeeld in het ongeval. Als de politie besluit tot vorderen van het voertuig voor een technisch onderzoek, zal het niet hebben van de APK er sneller toe bijdragen dat men hiertoe overgaat. Als er een technisch defect gevonden wordt die WEL een rol speelt bij het ongeval, kan de verzekering WEL moeilijk doen.
Er is echter wél iets anders aan de hand. Een voertuig dat bij een aanrijding betrokken is, daarvan zal de politie altijd even nagaan of de technische staat een rol kan hebben gespeeld in het ongeval. Als de politie besluit tot vorderen van het voertuig voor een technisch onderzoek, zal het niet hebben van de APK er sneller toe bijdragen dat men hiertoe overgaat. Als er een technisch defect gevonden wordt die WEL een rol speelt bij het ongeval, kan de verzekering WEL moeilijk doen.
Rush- Lady Post-a-lot
Bovenstaande is wat ik altijd geleerd heb, maar Google heeft nogal een hoop verschillende meningen en op officiële websites kan ik het niet echt vinden.
Ik zou persoonlijk denk ik een garage zoeken die vandaag of morgen nog kan keuren.
Ik zou persoonlijk denk ik een garage zoeken die vandaag of morgen nog kan keuren.
Rush- Lady Post-a-lot
Wij hebben morgenmiddag definitief een afspraak staan voor de keuring. Hopen dat die paar dagen te laat niet veel verschil gaan maken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Morgenmiddag zal hopelijk het verschil idd niet maken!Parisienne schreef:Wij hebben morgenmiddag definitief een afspraak staan voor de keuring. Hopen dat die paar dagen te laat niet veel verschil gaan maken.
Rush- Lady Post-a-lot
Dus daarom moet je dus niet de weg op met een auto die niet APK gekeurd is als ik het goed begrijp?Rush schreef:Nou niet helemaal zonder zorgen, APK en verzekering staan min of meer los van elkaar. APK is een zorgvuldigheids plicht voor de eigenaar. Niet een inrichtingseis voor het voertuig. Wél of niet APK gekeurd kan door de verzekeringsmaatschappij niet "misbruikt" worden om niet te betalen.
Wij hadden laatst onze auto weg voor de winterbanden eraf te halen, toen maar gelijk de APK laten nakijken (was een nieuwe garage voor ons). Kwamen ze met een rekening van 770 euro exc BTW . Oke de auto is wel 13/14 jaar oud maar hij was echt de jaren ervoor moeiteloos door de APK heengekomen. Wij dus naar een andere garage waar hij gekocht is, die heeft de keuring gedaan en kwam op 9 van de 10 punten die de andere garage aangaf terug. Wel dingen die volgend jaar bijv dan vervangen moeten worden. Maar ook zaken zoals de stand van de koplampen en de vervuilingsgraad die gewoon keurig netjes binnen de norm vielen terwijl ze bij die andere garage zeiden dat die niet goed waren.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Mijn moeder heeft het een keer geinformeerd bij haar auto verzekering.
Je blijft maar zoveel tijd verzekerd(weet alleen het tijdsbestek niet meer)...daarna rijd je ook onverzekerd rond..als je je auto niet hebt gekeurd.
Je blijft maar zoveel tijd verzekerd(weet alleen het tijdsbestek niet meer)...daarna rijd je ook onverzekerd rond..als je je auto niet hebt gekeurd.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Parisienne schreef:Wij hebben morgenmiddag definitief een afspraak staan voor de keuring. Hopen dat die paar dagen te laat niet veel verschil gaan maken.
Je kan de boete alsnog krijgen ook al heb je je auto al gekeurd. Dan zal je hem toch echt moeten betalen.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Ze zijn er strenger mee geworden, dus het kan idd wel zo zijn dat je alsnog een boete krijgt.ExpressoB schreef:Parisienne schreef:Wij hebben morgenmiddag definitief een afspraak staan voor de keuring. Hopen dat die paar dagen te laat niet veel verschil gaan maken.
Je kan de boete alsnog krijgen ook al heb je je auto al gekeurd. Dan zal je hem toch echt moeten betalen.
Rush- Lady Post-a-lot
Mijn zwager heeft vorig jaar een flinke boete gehad. Auto moest op -ik noem maar wat- 10 mei APK gekeurd worden. Dat was hij ook vergeten, heeft het vervolgens heel snel daarna al gedaan, 15 mei bijvoorbeeld. En kreeg tóch daarna nog een bekeuring binnen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Dat kan inderdaad, ze zijn er strenger mee geworden. Maar daarom kan je het wel hopenToet schreef:Rush ik weet niet of dat wel klopt wat jij zegt hoor, mijn zwager heeft vorig jaar een flinke boete gehad. Auto moest op -ik noem maar wat- 10 mei APK gekeurd worden. Dat was hij ook vergeten, heeft het vervolgens heel snel daarna al gedaan, 15 mei bijvoorbeeld. En kreeg tóch daarna nog een bekeuring binnen.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik had het al aangepast, zag al dat je dat zelf ook zei
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Dan moet er al meer aan de hand zijn dan puur een schade ongeval. Want voor schade alleen komt de politie niet eens meer. Als er letsel bij is en door getuigen en/of de aanblik van het voertuig doet vermoeden dat hij technisch niet meer in orde is dan kan de politie inderdaad zo'n onderzoek vorderen. Nu moet ik wel zeggen dat ik het in 15 jaar amper 2 keer heb meegemaakt, dus het komt niet echt veel voor.Rush schreef: Er is echter wél iets anders aan de hand. Een voertuig dat bij een aanrijding betrokken is, daarvan zal de politie altijd even nagaan of de technische staat een rol kan hebben gespeeld in het ongeval. Als de politie besluit tot vorderen van het voertuig voor een technisch onderzoek, zal het niet hebben van de APK er sneller toe bijdragen dat men hiertoe overgaat. Als er een technisch defect gevonden wordt die WEL een rol speelt bij het ongeval, kan de verzekering WEL moeilijk doen.
Gast- Gast
Mijn auto wordt afgekeurd, hij is nu even in de wacht gezet, maar ik heb besloten hem niet meer te laten repareren (is duurder dan de waarde van de auto). Alleen hij zou vrijdag gekeurd moeten zijn. Ik kan voor die tijd geen nieuwe auto meer kopen, dat is dan zon haastwerk en dat schiet niet op. Dus nou vraag ik me af of je het kunt laten uitstellen ofzo, dat ik bv nog 2 weken mag rijden zonder boete en in die 2 weken een andere ga kopen. Of zou ik hem beter kunnen laten opschorten (of hoe noem je dat) en dan maar even zonder auto doen? Als het niet regent kan ik gewoon op de fiets naar mijn werk, het is maar 13 km. Maar als het regent is dat niet echt lekker...
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Vanaf het moment dat je apk is verlopen heb je nog 2 maanden tijd om hem te keuren, in deze tijd mag je er uiteraard niet meer mee rijden. Na 2 maanden krijg je automatisch een bekeuring (uiteraard mag je wel na het apk keuringsstation rijden).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Vanaf het moment dat je apk is verlopen heb je nog 2 maanden tijd om hem te keuren, in deze tijd mag je er uiteraard niet meer mee rijden. Na 2 maanden krijg je automatisch een bekeuring (uiteraard mag je wel na het apk keuringsstation rijden).
Ah dankjewel! Ik zal er dan nog wel mee naar de garage moeten rijden om hem in te ruilen voor een nieuwe auto. Hij zou nog een 500 euro op moeten leveren is me verteld.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: