Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kia Picanto

+4
Happydobby
Suusie
Muisz
SuzieQ
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kia Picanto Empty Kia Picanto

Bericht  SuzieQ zo 27 mei 2012 - 9:28

Rijdt er toevallig iemand in een Kia Picanto? Mijn auto is helaas afgekeurd en de reparatie gaat meer kosten dan de auto waard is, dus ik moet halsoverkop een nieuwe gaan kopen. Nou is mijn budget niet erg hoog, en wil ik wel graag een niet al te oude auto, met een airco. Nu heb ik een Kia Picanto gezien uit 2006, een zilvergrijze. Ik vind het wel een klein beetje een bejaardenautootje, maar ergens vind ik hem ook best leuk. Alleen er ligt een 1.0 motor in, dus ik vraag me af of hij wel een beetje pittig is? Iemand ervaring met deze auto? Zijn er veel klachten mee of juist niet?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kia Picanto Empty Re: Kia Picanto

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 9:33

Ik heb er bij de anwb nogal veel voorbij zien komen, duidelijk niet van dezelfde kwaliteit als Toyota oid.

En een 1.0 vind ik wel weinig power...

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ zo 27 mei 2012 - 9:37

Hmm goed om te weten. Ik heb ook naar een Toyota Yaris gekeken, maar dan kom je met mijn budget (4000 euro) als snel bij een auto uit 2003 ofzo uit en dat is toch alweer bijna 10 jaar oud... Dus tips zijn welkom. Ik heb er wel haast mee, de mijne mag na vrijdag niet meer de weg op.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 9:40

Zou ik je toch eerder een Yaris aanraden! Ik rij zelf in een Yaris (uit 2007) en ik heb er nog nooit wat mee gehad (dat is ook wel logisch voor zijn leeftijd op zich) en hij rijdt gewoon echt heeeerlijk.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ zo 27 mei 2012 - 9:45

Die had ik ook graag een gehad maar ik vind 2003 eigenlijk echt te oud. Mijn huidge auto is 12 jaar oud en die moet ik nu dus weg doen omdat hij zo goed als op is. Als ik er dan nu een koop uit 2003 ben ik bang dat ik over een paar jaar weer met dat probleem zit. Ik heb overigens wel gehoord dat de Picanto´s van 2005 en ouder wel eens wat problemen hadden, maar het model vanaf 2006 veel minder. Pff wat een timing zeg, ik was net aan het sparen voor een Suzuki, maar dan moest ik eigenlijk nog een jaartje in mijn auto kunnen blijven rijden en nu moet ik ineens binnen een week een andere hebben. Dat schiet niet echt op! Ik ben bang dat ik overhaast iets ga kopen, maar ik zal toch naar mijn werk moeten.. Hoe streng wordt er gecontroleerd op auto´s die niet APK gekeurd zijn, maar wel rondrijde?

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 9:48

Toyota's gaan echt wel langer mee hoor! Die kwam ik bij de anwb nauwelijks tegen...net als Mazda's.

Ze controleren dat steekproefsgewijs, soms duurt het een paar maanden en soms heb je de boete al binnen een week laughcry kost 75 euro dacht ik, maar ze mogen hem je maar een keer geven dacht ik.

Iig komt de politie er niet aan te pas zoals bij een controle op de weg ofzo, gaat echt gewoon op een administratieve manier.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 9:56

tsja, ik rijd zelf een volkswagen uit 1995 en daar zie je niet aan dat ie zo oud is en die is nog láng niet afgeschreven! Dus ik zou niet zomaar een auto uit 2003 als "te oud" afdoen hoor!

Gast
Gast

Bericht  Muisz zo 27 mei 2012 - 10:57

Mijn moeder rijd kia en rijd er zelf af en toe in maar vind hem voor geen meter optrekken en voelt ook niet zo stevig... (rij zelf een fiat punto)
Is een Volkswagen fox niks voor je? Die zijn ook rond de 4000 voor een auto uit 2006, hebben ff een wat zwaardere motor en vind ze best schattig!

Muisz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12

Bericht  Suusie zo 27 mei 2012 - 12:18

Jaja hier een Kia! Ook een zilvergrijse uit 2006 smile
Alleen wel een 1.1.
Ben er erg blij mee. Gaat veel meer in dan je denkt. Heb er zelfs iemand mee helpen verhuizen. Haha
Mijne is ook vrij pittig. Ben vaak als eerste bij een stoplicht weg.
Suusie
Suusie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby zo 27 mei 2012 - 17:04

SuzieQ schreef:Hmm goed om te weten. Ik heb ook naar een Toyota Yaris gekeken, maar dan kom je met mijn budget (4000 euro) als snel bij een auto uit 2003 ofzo uit en dat is toch alweer bijna 10 jaar oud... Dus tips zijn welkom. Ik heb er wel haast mee, de mijne mag na vrijdag niet meer de weg op.

Toyota is japans en japanse auto's gaan echt niet gauw kapot. Daarom zijn ze duurder dan europese auto's, ze gaan langer mee.

ik zou nooit iets anders willen en kopen dan japans.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mzcharlotte zo 27 mei 2012 - 19:14

SuzieQ schreef:Hoe streng wordt er gecontroleerd op auto´s die niet APK gekeurd zijn, maar wel rondrijde?

Ik zou er niet op wagen, die boetes zijn best pittig. Er zijn een aantal lease-rijders om me heen die er nu een hebben gehad, omdat ze zelf de 4-jaarsgrens waren vergeten en onze wagenparkbeheer zeer slecht is met het doorgeven van de APK herinnering die ze sowieso krijgen.

Anyway, ik rijd zelf een Kia C'eed SW uit 2008 met een 1.4 motor (ik denk dat het redelijk evenredig is aan een Picanto met een 1.0 qua optrekvermogen ed). Dat rijdt echt prima, misschien ligt het ook aan hoe het is ingereden. Ik heb nog geen problemen gehad met de auto. Volgende maand ga ik als het goed is naar een Kia Rio.

Als ik prive een auto moest uitzoeken, dan zou ik voor de VW Fox of Polo, Toyota Yaris of Nissan Micra gaan. Ik heb zelf een Polo en een Micra gereden, vond ik allebei leuke, pittige auto's en weinig mee aan de hand.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  SuzieQ do 31 mei 2012 - 9:29

Ik heb er in gereden en hij wordt het dus duidelijk niet. Wat een koekblikje, haha. Ik rij nu in een Ka en die voelt echt veel stabieler en hij rijdt ook veel soepeler en lekkerder. De Kia was voor mij echt te licht. Ik vond het interieur ook heel karig en dan vind ik 4000 euro toch wel erg veel geld.
Ik wil ook het liefst een japanner, ze zijn alleen zo duur. Heel misschien gaan mijn ouders mee betalen en dan heb ik iets meer ruimte, dan dnek ik aan een Suzuki Alto (nieuwe model, rond 2009) of een Toyota Yaris (ook van rond 2009). De Toyota is wat groter, en heeft ook een wat zwaardere motor, dus denk dat die beter voor me is.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  SuzieQ do 31 mei 2012 - 9:38

Een VW Fox is trouwens wel goedkoop, maar toen ik ging zoeken naar reviews schrok ik wel van alle negatieve ervaringen, de Fox wordt ook niet meer gemaakt. Die wordt het dus ook niet.

SuzieQ
Prater
Prater

Bericht  JD do 31 mei 2012 - 10:43

ik rij al 5 jaar in een picanto, en als ik eerlijk ben zou ik zeggen; niet doen!

Ik heb hiervoor jaren in een renault twingo gereden; niet duur, en héérlijke autootjes. Ze zitten lekker hoog, zijn ruimer dan de picanto, je hebt ze met open dak (die had ik, echt heerlijk!).

Picanto is echt plastic-achtig, alles rammelt...het is het gewoon nét niet zeg maar.
Wel moet ik toegeven dat ik er nog nooit gezeur mee heb gehad hoor, maar mijn moeder heeft nu dus een twingootje, en als ik bij haar in de auto stap vind ik dat zooo lekker rijden!

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  RYW do 31 mei 2012 - 20:36

Ik heb ook een picanto en ik ben er juist enorm blij mee! Ik kan er drie kinderen in vervoeren plus bagage, hij is zuinig en betrouwbaar. Ik ben er nog dagelijks blij mee.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Frappuccino do 31 mei 2012 - 20:39

JaneDoe schreef:ik rij al 5 jaar in een picanto, en als ik eerlijk ben zou ik zeggen; niet doen!

Ik heb hiervoor jaren in een renault twingo gereden; niet duur, en héérlijke autootjes. Ze zitten lekker hoog, zijn ruimer dan de picanto, je hebt ze met open dak (die had ik, echt heerlijk!).

Picanto is echt plastic-achtig, alles rammelt...het is het gewoon nét niet zeg maar.
Wel moet ik toegeven dat ik er nog nooit gezeur mee heb gehad hoor, maar mijn moeder heeft nu dus een twingootje, en als ik bij haar in de auto stap vind ik dat zooo lekker rijden!

Ja ik rij ook een twingo <3 Heerlijke autootjes zijn dat!
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud