Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

+3
sanne-84
Parisienne
SoGood
7 plaatsers

Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  SoGood vr 25 mei 2012 - 4:17

Heel 2011 heb ik zorgtoeslag gekregen maar later bleek dat ik helemaal geen enkel recht heb op zorgtoeslag. Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? 1270000679 Nu sta ik niet echt te springen om rond de 800 euro te moeten terug betalen maar ik wil het ook niet 'vergeten' en dan volgens jaar nog eens op mijn bordje krijgen.

Weet iemand hoe dit werkt en wanneer je hier bericht van krijgt?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 4:19

Ik zou het zo snel mogelijk terugbetalen, wij kregen een aanslag over 2010 een paar weken terug...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 4:22

Als je de aangifte IB voor 2011 hebt ingevuld, dan zul je ongeveer rond augustus de aanslag van de zorgtoeslag ontvangen. Na een paar dagen krijg je een brief met daarin een aangeboden betalingsregeling. Je kunt er voor kiezen om het bedrag in één keer te betalen of je mag € 800,00 delen door 24 maanden = € 33,33 en dat maandelijks betalen. Bij de betalingsregeling moet het zelf in de gaten worden gehouden dat het voor de gestelde datum wordt overgemaakt.

Edit: Als je denkt: Ik kan het geld nu missen en ik wil het nu terugbetalen. Dat kan. Je krijgt het alleen net zo hard weer terug. Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? 394967 Ik zou het geld dan apart houden, tot wanneer de aanslag komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Parisienne vr 25 mei 2012 - 5:19

Ik kreeg een aantal maanden geleden een brief dat ik in 2010 teveel zorgtoeslag heb ontvangen (wat ook klopt). Moest zo'n 700 euro terugbetalen. Ik heb ervoor gekozen dit in termijnen te doen, op dat moment had ik het geld niet. Ik betaal nu maandelijks 31 euro, 22 maanden lang geloof ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  sanne-84 vr 25 mei 2012 - 7:25

ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad.. wist ik veel:S
ik zou nu in ieder geval alvast actie ondernemen, terugbetalen moet je toch (daar komen ze wel achter)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Susan vr 25 mei 2012 - 11:21

Je krijgt hier vanzelf bericht over, een brief met acceptgiro, en als je niet op tijd betaalt, een termijn of het hele bedrag, dan krijg je een herinnering.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 18:28

Balen! Wij kregen hem gisteren, ben benieuwd of 2010 en zelfs 2009 ook nog komt, ben glad vergeten of we die al betaald hebben ja of nee.

Maar onwijs balen zeg! Wij moesten samen 824 euro ophoesten, en waren net zo lekker aan het sparen! Maar ja ik ben er maar liever gelijk af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Japie za 26 mei 2012 - 0:01

Hoe zit het eigenlijk als je te weining hebt ontvangen? Ik heb geen belasting aangifte gedaan, omdat ik op 0 uitkwam. Krijg ik nu het te weinig ontvangen geld of niet omdat ik geen aangifte heb gedaan. Beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie het begrijpen Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  miss22 za 26 mei 2012 - 0:17

Maris84 schreef:Hoe zit het eigenlijk als je te weining hebt ontvangen? Ik heb geen belasting aangifte gedaan, omdat ik op 0 uitkwam. Krijg ik nu het te weinig ontvangen geld of niet omdat ik geen aangifte heb gedaan. Beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie het begrijpen Laughing



Na afloop van het jaar word de def berek op gesteld, als je geen aangifte doet gebruikt de bd de gegevens die op je jaaropgave vermeld staan, (die aangeleverd worden door je werk/uwv of andere instanties) Mocht je nu te weinig hebben ontvangen aan ZT dan krijg je dat middels de def berek verrekend
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  miss22 za 26 mei 2012 - 0:18

Parel schreef:Balen! Wij kregen hem gisteren, ben benieuwd of 2010 en zelfs 2009 ook nog komt, ben glad vergeten of we die al betaald hebben ja of nee.

Maar onwijs balen zeg! Wij moesten samen 824 euro ophoesten, en waren net zo lekker aan het sparen! Maar ja ik ben er maar liever gelijk af.



Je kunt altijd even contact opnemen om te vragen of er over deze 2 jaren voor jullie al een def berek is opgesteld
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Japie za 26 mei 2012 - 0:19

miss22 schreef:
Maris84 schreef:Hoe zit het eigenlijk als je te weining hebt ontvangen? Ik heb geen belasting aangifte gedaan, omdat ik op 0 uitkwam. Krijg ik nu het te weinig ontvangen geld of niet omdat ik geen aangifte heb gedaan. Beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie het begrijpen Laughing



Na afloop van het jaar word de def berek op gesteld, als je geen aangifte doet gebruikt de bd de gegevens die op je jaaropgave vermeld staan, (die aangeleverd worden door je werk/uwv of andere instanties) Mocht je nu te weinig hebben ontvangen aan ZT dan krijg je dat middels de def berek verrekend

Dat is mooi, want ik geef mijn inkomen altijd hoger op, zodat ik niet terug hoef te betalen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Mida4you za 26 mei 2012 - 7:44

Hier precies hetzelfde. Wij mogen ook ruim 800 euro terug betalen!! Stomme belastingdienst...
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit? Empty Re: Teveel ontvangen zorgtoeslag 2011, hoe werkt dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum