Melkpapje
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Melkpapje
Hallo,
Mijn kleine meid ik bijna 6 maanden en wil zo af en toe beginnen met een melkpapje i.p.v. een fles. Hoe doen jullie dat? Ook als ze iets ouder is. Krijgt jullie kind elke avond een melkpapje? Of in de ochtend? Weet namelijk nog niet hoe ik dat wil doen.
Mijn kleine meid ik bijna 6 maanden en wil zo af en toe beginnen met een melkpapje i.p.v. een fles. Hoe doen jullie dat? Ook als ze iets ouder is. Krijgt jullie kind elke avond een melkpapje? Of in de ochtend? Weet namelijk nog niet hoe ik dat wil doen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Melkpapje
Onze dochter krijgt 's avonds als laatste fles een papfles. Ik maak dan gewoon de voeding klaar en doe daar 1.5 of 2 scheppen rijstebloem van bambix bij (kun je wel in een supermarkt of kruidvat enzo krijgen).
Gast- Gast
Bij onze oudste deden we alleen in de laatste fles een beetje rijstebloem. Gewoon de neutrale smaak.
Gast- Gast
I.sam kreeg toen 3 schepjes (schepjes van kv, geen eetlepels zoals op de verpakking staat) in zijn flesje. N.ora wilde er niets van weten dus kreeg een gewone fles.
En met melkpapjes, bedoel je dan die kant en klare uit een pakje die je alleen over moet gieten in een fles of wel die je zelf klaar maakt?
Vanaf 6 maand krijgen ze 's morgens pap (bambix fijne granen, bambix appelontbijtpapje, bambix granen met peer ontbijtpapje of bisquit avondpapje. Of rijstebloem, naturel of vanille, door de gewone opvolgmelk). Ik geef ze elke dag een andere smaak.
Ze waren 's avonds te moe voor het eten van pap met een lepel.
Nu krijgen ze sinds afgelopen weekend (toen waren ze 7 maand) 2 keer pap. 's morgens zoals vanaf 6 maand, krijgen ze gewoon met de lepel en 's avonds krijgen ze een kant en klaar pakje melkpap van nestle of friso. 's avonds zijn ze te moe om met een lepel nog pap te eten, deze kant en klare zijn niet echt dik, alleen meer verzadigd en die drinken ze dus met de fles (gewone speen, geen papspeen) en na de laatste slok krijgen ze hun speen, draaien hun hoofd om en zijn vertrokken naar dromenland.
En met melkpapjes, bedoel je dan die kant en klare uit een pakje die je alleen over moet gieten in een fles of wel die je zelf klaar maakt?
Vanaf 6 maand krijgen ze 's morgens pap (bambix fijne granen, bambix appelontbijtpapje, bambix granen met peer ontbijtpapje of bisquit avondpapje. Of rijstebloem, naturel of vanille, door de gewone opvolgmelk). Ik geef ze elke dag een andere smaak.
Ze waren 's avonds te moe voor het eten van pap met een lepel.
Nu krijgen ze sinds afgelopen weekend (toen waren ze 7 maand) 2 keer pap. 's morgens zoals vanaf 6 maand, krijgen ze gewoon met de lepel en 's avonds krijgen ze een kant en klaar pakje melkpap van nestle of friso. 's avonds zijn ze te moe om met een lepel nog pap te eten, deze kant en klare zijn niet echt dik, alleen meer verzadigd en die drinken ze dus met de fles (gewone speen, geen papspeen) en na de laatste slok krijgen ze hun speen, draaien hun hoofd om en zijn vertrokken naar dromenland.
Gast- Gast
Rijstebloem krijgt ze inderdaad al een hele poos. Maar aangezien ze bijna 6 maanden is wil ik straks beginnen met misschien een papje in de ochtend i.p.v. een fles. Raden jullie mij dat aan of zal ik toch nog even wachten?
's Avonds een papje geven zal nog moeilijk gaan denk ik omdat ze altijd erg moe is.
Maar in de ochtend krijgt ze rond 06.00 de 1e fles en dan rond 09.30 de 2e. De 2e wil ik dan misschien laten vervallen en dan een melkpapje geven. Maar goed ze krijgt ook fruithapje of liga rond 11.00.
's Avonds een papje geven zal nog moeilijk gaan denk ik omdat ze altijd erg moe is.
Maar in de ochtend krijgt ze rond 06.00 de 1e fles en dan rond 09.30 de 2e. De 2e wil ik dan misschien laten vervallen en dan een melkpapje geven. Maar goed ze krijgt ook fruithapje of liga rond 11.00.
Mida4you- Ratel
Ik weet echt niet meer wanneer precies, maar wij zijn toen een papje van Bambix gaan geven in de ochtend. Ik geloof dat ze toen 7 maanden was. Toen het vaste eten goed ging en we dus een fles vervingen voor een hapje. Die Bambix maakten we natuurlijk met FV dan.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Nouja iig thanx voor jullie reacties. Ik heb besloten dat als ze straks 6 maandjes is ( misschien nu ook al wel ) een keer een ochtendpapje ga geven i.p.v. een fles en dan kijken hoe ze erop reageert.
Mida4you- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: