Orzo
+7
Coco
Tania
Caulfield
Lejow
Zora
TukTuk
Marin
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Orzo
Heeft iemand wel eens orzo ergens gevonden in een Nederlandse supermarkt/delicatessenzaak/natuurwinkel? Ik ben eigenlijk al een jaar (niet super actief) op zoek naar orzo, maar kan het nergens vinden en ben benieuwd of het uberhaupt te krijgen is in Nederland. Ik at het veelal in Amerika en Engeland, maar heb het nog nooit in Nederland gezien en ben benieuwd of iemand het toevallig toch kent of weet waar het te koop is.
Het is een soort pasta in de vorm van een soort grote rijstkorrel. Het is zo ontzettend lekker in een lichte pasta salade met tomaatjes enzo.
Zo ziet het er uit:
Barilla verkopen ze niet in Nederland he? Kan altijd anders van de zomer in Spanje kijken, wellicht hebben ze het daar.
Het is een soort pasta in de vorm van een soort grote rijstkorrel. Het is zo ontzettend lekker in een lichte pasta salade met tomaatjes enzo.
Zo ziet het er uit:
Barilla verkopen ze niet in Nederland he? Kan altijd anders van de zomer in Spanje kijken, wellicht hebben ze het daar.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Orzo
Hmm kan me vergissen maar volgens mij heb ik het wel eens in België in de supermarkt gezien.. Maar kan ook iets zijn geweest wat er op lijkt
Zal er volgende week eens naar kijken als ik bij die bepaalde supermarkt kom, dan heb je misschien ook een merk waarnaar je opzoek kan in NL.
Trouwens, kan je het niet eens bij de Jumbo navragen? Als het goed is bestellen zij altijd als de klant een speciaal product aanvraagt.
Zal er volgende week eens naar kijken als ik bij die bepaalde supermarkt kom, dan heb je misschien ook een merk waarnaar je opzoek kan in NL.
Trouwens, kan je het niet eens bij de Jumbo navragen? Als het goed is bestellen zij altijd als de klant een speciaal product aanvraagt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ja wat een goed idee van de Jumbo! Want daar zitten er twee van in de buurt waar ik kom te wonen! Al geldt die regel volgens mij alleen als het product wel in NL te krijgen is, want ze moeten het ergens vandaan halen. Maar ik kan dat zeker proberen. En mocht je in Belgie het zien, geef dan inderdaad maar even het merk door. M'n broertje woont ook in Belgie dus kan ik altijd inschakelen om een pak mee te nemen. Thanks!
Marin- Lady Post-a-lot
oeh dat ziet er lekker uit!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ja is het ook! Het heeft echt een lekkere bite, maar vult niet zo als dikke, grote pastasoorten. Wil graag van de zomer salades er mee maken en zie via Pinterest zo vaak lekkere recepten er mee, maar ik heb 't gewoon nog nooit in NL gezien.
Marin- Lady Post-a-lot
http://forum.viva.nl/forum/list_message/10626242
Zora- Ratel
Ah kijk, zowel Yes als Viva meisjes willen het weten Dank u! Bedenk me net: Ik ga wel eens bij de delicatessensupermarkt in A'veen kijken binnenkort, wellicht is het daar.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik kan me zo voorstellen dat ze het sowieso bij de echt grote Jumbo's wel hebben hoor. Die hebben zo'n groot assortiment...
Zora- Ratel
Oef.. dat is niets voor Lejow
Ik krijg er hele andere associaties bij, en als ik dat hardop zeg weet ik niet of jullie het nog willen eten
Ik krijg er hele andere associaties bij, en als ik dat hardop zeg weet ik niet of jullie het nog willen eten
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Marin schreef:
Barilla wordt in NL gewoon verkocht hoor, in de winkels met een beter Italiaans assortiment. Specifiek orzo weet ik zo niet, maar ik zou denken van wel, want je ziet het toch ook regelmatig op menukaarten. Misschien in de biowinkel?
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
http://www.1000en1smaken.nl/orzo.html
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Oef.. dat is niets voor Lejow
Huh?
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Lejow schreef:Oef.. dat is niets voor Lejow
Huh?
Ik ben niet zo'n fan van kleine witte dingetjes, sinds een balkon = warm = vuilniszak incident..
Onverwerkt trauma
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Aaaah. Bah.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ah kijk, zowel Yes als Viva meisjes willen het weten Dank u! Bedenk me net: Ik ga wel eens bij de delicatessensupermarkt in A'veen kijken binnenkort, wellicht is het daar.
ooooh, maak me gek! Die supermarkt is ZO chill!
Ze hebben trouwens een twitteraccount en zijn daar best actief op. Misschien daar eens een bericht naar toe sturen met de vraag of ze het hebben?
Gast- Gast
Oh goed idee, ik heb hen op Facebook waar ze ook actief op zijn. En ja, I that store! We gaan daar altijd weg met meer dan 50 euro aan uitgaven.
Marin- Lady Post-a-lot
Ze zijn zo stervens duur... *zucht* maar ik heb nog steeds mijn aunt Jemimah's (of hoe je het ook schrijft) pancakes mix en mijn echte loghorn maple sirup! Yummie! Heb ook dingen gekocht die ik achteraf niet heb gebruikt.. maar ik ga nog een keer terug voor nog een pak pancake mix Zooo jummie!
Oh en m&m's met peanutbutter! YUM!
Oh en m&m's met peanutbutter! YUM!
Gast- Gast
Haha ja, nou, die is écht op fietsafstand straks.. Aaah niet goed voor me, wel erg leuk. Ze zijn ook helemaal verbouwd sinds een half jaartje en nou is het nog mooier. Altijd als wij gaan hebben we de deal dat we één random raar vreemd iets moeten kopen wat we eigenlijk niet nodig hebben, zoals wasabi-flavoured sesame seeds enzo. Toch gaan die best wel eens over de tonijnsteaks enzo.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik word steeds nieuwsgieriger naar die winkel Marin. Ben er nog niet geweest. Ga je naar A'veen verhuizen? Wat moet ik daar echt kopen?
M&M's met peunutbutter lees ik al van Oreo, die moet ik zeker hebben.
Orzo hebben ze geloof ik ook wel bij de Turkse supermarkten. Mijn schoonmoeder noemt het tongetjes, geloof ik.
M&M's met peunutbutter lees ik al van Oreo, die moet ik zeker hebben.
Orzo hebben ze geloof ik ook wel bij de Turkse supermarkten. Mijn schoonmoeder noemt het tongetjes, geloof ik.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ja klopt daar ga ik wonen :-) jij woont daar ook toch (in de buurt). Moet je zeker maar eens langs gaan, ik vind t een fijne winkel. Je hebt er hele lekkere vers producten (goed vlees en vis en kazen) maar ook veel Engelse en Amerikaanse producten. Ik vind zelf die bakspullen echt fijn en uitgebreid en lekkere sauzen en sla dressings.
En ik zal dus eens naar orzo kijken/vragen. Maar er zijn ook wel genoeg Turkse winkeltjes in de buurt hoop ik. A'veen staat bekend om z'n Aziatische gemeenschap dus ik kan zo genoeg Japanse, Indonesische, koreaanse toko's opnoemen, maar Turks weet ik even niet.
En ik zal dus eens naar orzo kijken/vragen. Maar er zijn ook wel genoeg Turkse winkeltjes in de buurt hoop ik. A'veen staat bekend om z'n Aziatische gemeenschap dus ik kan zo genoeg Japanse, Indonesische, koreaanse toko's opnoemen, maar Turks weet ik even niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Deze pasta heet in Nederland vogeltongetjes.
Je kan ze veelal kopen bij een Turks of Marokkaans winkletje/slager.
Bij de toko zijn ze ook verkrijgbaar.
Je kan ze veelal kopen bij een Turks of Marokkaans winkletje/slager.
Bij de toko zijn ze ook verkrijgbaar.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Oh, vogeltongetjes idd. Die bedoel ik. Gaan ook vaak in een soep.
Ik heb in A'veen gewoond, maar is nu alsnog niet ver idd en kom er nog regelmatig. Maar een Turk zit er geloof ik niet. Familie gaat er iig altijd voor naar A'dam.
Ik heb in A'veen gewoond, maar is nu alsnog niet ver idd en kom er nog regelmatig. Maar een Turk zit er geloof ik niet. Familie gaat er iig altijd voor naar A'dam.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
He, dat is 'Sehriye' zo heet dat in het turks, mijn moeder doet dat in soepjes, in salades, in rijst enzo!
Loop eens een turkse toko binnen en vraag om Sehriye!
Ik vind het btw ook suuuuuuuuuuuuuperlekker.
Loop eens een turkse toko binnen en vraag om Sehriye!
Ik vind het btw ook suuuuuuuuuuuuuperlekker.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb het vandaag eindelijk gevonden in de Kingsalmarkt! Nu nog op zoek naar een lekker salade recept.
Marin- Lady Post-a-lot
Oh ik was dit topic aan het lezen maar zie nu pas dat het al van even geleden is.
Fijn dat je het hebt gevonden. Het merk Barilla verkopen ze volgens mij ook in België. Ik ga hier eens kijken of ze het hebben, wil dat ook eens proberen
Fijn dat je het hebt gevonden. Het merk Barilla verkopen ze volgens mij ook in België. Ik ga hier eens kijken of ze het hebben, wil dat ook eens proberen
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: