Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gorgonzolasaus

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gorgonzolasaus  Empty Gorgonzolasaus

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 11:09

Hoi,

Vanaf mijn 13e tot mijn 17e heb ik een bijbaan gehad in de keuken van een restaurant ergens in Drenthe. Hier serveerden ze Varkenshaas met Gorgonzolasaus. Het rook echt afgrijselijk en hoe vreemd ook... Het smaakte goddelijk.

Nu ben ik al een jaar bezig om het juiste recept te vinden voor Gorgonzolasaus. Want hoe ik het ook maak, het stinkt bij mij niet en het smaakt ook erg flauw. En dat laatste is ook de reden waarom het al even geleden is dat ik het heb gemaakt.

Ik kocht bij de Lidl altijd Gorgonzola Picante. Ik maakte de saus van witte wijn, cremé fraiche, knoflook en peper. Eigenlijk een makkelijk recept. Maar niet hét recept.

Dus nu vroeg ik me eigenlijk af of jullie hét perfecte recept hebben voor Gorgonzolasaus. Het moet dus stinken, maar wel goddelijk smaken. Cool Gorgonzolasaus  1578173417

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Gorgonzolasaus  Empty Re: Gorgonzolasaus

Bericht  girli ma 21 mei 2012 - 11:21

Als de stank de kaas is, misschien meer kaas in doen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Marin ma 21 mei 2012 - 22:18

Tja ik vind gorgonzola sowieso niet zo stinken, dus misschien zat er nog een andere kaas bij? Bestaat het restaurant nog? Misschien eens bellen om te vragen? Als je er gewerkt hebt, vinden ze dat misschien niet zo erg.

Vergeet niet dat je met creme fraiche en wijn de kaas erg verdund. Wijn is een goede smaakmaker, creme fraiche is dit eigenlijk niet. Misschien daar de hoeveelheid van verminderen en meer kaas?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 23:24

Ik zou kookroom gebruiken ipv crème fraiche en ook niet te veel wijn.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 di 22 mei 2012 - 0:20

Die gorgonzola van de lidl is ook niet bijster pittig, misschien een andere soort proberen? Aan een kaasboer vragen?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  May di 22 mei 2012 - 6:01

Ik zou ipv de creme fraiche voor kookroom gaan, ipv de wijn voor port. Verder nog wat worcestershiresaus, citroensap, een sjalotje en peterselie. Denk dat je dan al wat meer smaak eraan hebt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 10:30

Goede tips!

De Gorgonzola van de Lidl vind ik trouwens op zichzelf wel smaakvol. Ik maak er ook wel eens broodjes mee en dan stukjes Gorgonzola erover. Heel lekker, maar wel heel machtig. En dan stinkt het echt wel, haha. smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: