Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tentenkamp Ter Apel

2 plaatsers

Ga naar beneden

Tentenkamp Ter Apel Empty Tentenkamp Ter Apel

Bericht  Le Chat Noir zo 20 mei 2012 - 22:20

Wat vinden jullie er van dat er een tentenkamp is opgezet in Ter Apel, waar uitgeprocedeerde en illegale asielzoekers zich verzamelen om op die manier een verblijfsvergunning te verkrijgen?

Vinden jullie het goed dat ze het op deze manier proberen? Wat vinden jullie er van dat deze mensen nu uit verschillende hoeken praktische en medische hulp krijgen?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tentenkamp Ter Apel Empty Re: Tentenkamp Ter Apel

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 23:33

Ik vind het sneu dat ze zulke dingen moeten doen om gehoord te worden. Irak is nog lang niet veilig en Somalie voor een groot gedeelte ook niet.
De procedures bij de IND zijn zo vaag. De een krijgt een verblijfsvergunning terwijl hij Afghanistan nog nooit heeft gezien, terwijl een ander terug moet naar Irak en nu al 5 jaar vast zit/ verdwenen is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 0:35

Ik vraag me af of deze actie wel kans van slagen heeft. Naar mijn weten ligt het asielzoekerscentrum ver uit het dorp, het tentenkamp is naast het asielzoekerscentrum gezet, er is genoeg eten, drinken en het is lekker weer om een dergelijke actie uit te voeren. De omstandigheden zijn niet te vergelijken met dat van een werkelijk tentenkamp in oorlogsgebieden. In dat opzicht vraag ik me af of ogen geopend zullen worden.

Maar ze mogen het van mij proberen. Het is soms krom geregeld met wie er een verblijfsvergunning krijgt en wie niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 0:59

yvonne schreef:Ik vind het sneu dat ze zulke dingen moeten doen om gehoord te worden. Irak is nog lang niet veilig en Somalie voor een groot gedeelte ook niet.
De procedures bij de IND zijn zo vaag. De een krijgt een verblijfsvergunning terwijl hij Afghanistan nog nooit heeft gezien, terwijl een ander terug moet naar Irak en nu al 5 jaar vast zit/ verdwenen is.
Eens. Daarbij duurt vaak het wachten op een verblijfsvergunning zó lang, dat die persoon allang ingeburgerd is.

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 ma 21 mei 2012 - 2:29

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik woon vlak in de buurt. Ze staan idd voor het azc. Maar ze staan er wel al een week of 2, dus ook toen het weer niet zo goed was als nu.. Het zijn niet alleen Irakezen, maar ook de Somaliërs die er een tijd terug al eens een tentenkamp hebben opgezet. Ik heb wel zoiets van regels zijn regels en er zullen er misschien een aantal bijzitten die echt niet terug kunnen om wat voor reden dan ook. Maar ik denk dat er ook een groot deel is wat wel terug kan naar zijn/haar eigen land..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 7:08

Ik weet niet om wat voor gevallen dit gaat. De huidige procedures duren toch niet zo lang meer? Als het nog om oude gevallen gaat dan zijn ze al zo vaak afgewezen en zelf steeds in hoger beroep gegaan. Dan neem je zelf ook het risico dat je uiteindelijk toch terug moet, ondanks dat je hier al zo lang zit. Maar goed, ik ken de achtergrond verder niet. Ik begrijp ook niet waarom ze bij Ter Apel (COA dus) een kamp opslaan. Waarom niet bij de voordeur van de IND?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 7:47

Helemaal eens! Ze hebben al die gepardoneerden een vergunning gegeven zonder te onderzoeken of het criminelen waren en omdat deze mensen er toen net buiten vielen hebben ze pech omdat ze nu ineens wel goed gaan kijken en denken dat landen veilig zijn.
Het betreft oude gevallen, zusje.

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir ma 21 mei 2012 - 7:48

De procedures duren idd tegenwoordig niet zo lang meer. Er zijn er nu best veel die binnen een paar maand eenvergunning hebben.
Deze mensen in het kamp hebben steeds weer een aanvraag gedaan en een groot deel zou volgens mij wel terug kunnen. Er zijn er al wel veel vrijwillig terug.
Ik hoorde ook dat wat mensen van Occupy zich ook hadden aangesloten!
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...denk niet dat ze er veel mee bereiken...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 7:50

Ik vind echt dat t niet gekker moet worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 8:09

PrinsesBo schreef:Ik vind echt dat t niet gekker moet worden.
Wat niet?

Die landen zijn misschien relatief veilig maar deze mensen zijn niet voor niets ooit gevlucht. Iran en Irak zijn alleen veilig als je je aanpast aan het regime en deze mensen zijn daar over het algemeen wel bekend als tegenhanger.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 8:23

Natuurlijk allemaal hartstikke erg, maar je kunt niet iedereen maar hier houden.
Was ook een man bij die niet terug wil, omdat hij daar oorlogsmisdadiger is.. Ik heb dr allemaal niet meer zo'n medelijden mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 8:33

Ok, oude gevallen dus. Dan hebben ze al vele malen 'nee' te horen gekregen. Ja, dat houdt ergens op natuurlijk. Ze moeten dat kamp gewoon weg halen. Wat een onzin ook om dat bij de COA te doen, wat hebben die daar nou weer mee te maken...

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir wo 23 mei 2012 - 22:37

Nou het kamp is afgebroken. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt voor de Irakezen. Wel goed initiatief om de minister over te laten komen..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud