Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omgekeerde bouwwereld!

+3
Paper Crown
meisjesmama
SparklingEyes
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Omgekeerde bouwwereld! Empty Omgekeerde bouwwereld!

Bericht  SparklingEyes do 10 mei 2012 - 1:49

Even spuien hoor.. Ben alleen thuis en moet dit gewoon even delen, zit helemaal te wiebelen en mijn hoofd gaat steeds teurg naar het volgende...

OK. Mijn ervaring met nieuwbouw was dat je een opleveringsdatum kreeg en dat je dan minimaal 3 keer een andere, latere datum kreeg.

Toen wij vorig jaar februari inschreven voor dit bouwproject, kregen we te horen: najaar 2012 op zijn vroegst.

Toen er een kopersbijeenkomst was in september, kregen we te horen eind van de zomer, na de bouwvak.

Zo'n 10 weken geleden kregen we te horen dat het in de eerste week van juli zou worden..

En vandaag ligt er een brief op de deurmat dat ons huis al in de week van 11 - 15 juni wordt opgeleverd!??!?!

De bouwwereld op z'n kop...

Als de huizenmarkt (huis verkopen) nou ook ff mee zou werken for once...

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omgekeerde bouwwereld! Empty Re: Omgekeerde bouwwereld!

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 1:52

Wauw da's wel een heel stuk eerder! Vind je het fijn dat het zo snel is?

Een collega van mij heeft precies hetzelfde gehad, haar huis is uiteindelijk bijna een half jaar eerder opgeleverd. Voor haar was dat wel even stressen, want ze moest haar oude huis nog verkopen. Gelukkig is dat allemaal goedgekomen! smile

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama do 10 mei 2012 - 1:58

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons nieuwe huis. Deze word 2 weken later opgeleverd dan gepland. Moet zegen dat ik dat heel netjes vind.
vrienden van ons kregen ruim 6 maanden eerder de sleutel. ben blij dat dat bij ons niet is gebeurd..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SparklingEyes do 10 mei 2012 - 2:07

Zoey, enerzijds ben ik er blij mee, want zo valt de bouwrente weer mee en houden we dus wat over qua geld .. maar aan de andere kant is ons huidige huis nog niet verkocht (ja i know... ) en dat is nog wel even een stress - puntje.

Dus mocht iemand nog iemand weten die een huis zoekt in Purmerend! Wij hebben een leuke smile

We zijn blij hoor met het huis, wil er ook graag wonen, maar ja..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  meisjesmama do 10 mei 2012 - 3:07

Gaan jullie in Purmerend naar een nieuw bouw project?
Kan me voorstellen dat het lastig is je huis te verkopen. wij hebben het vreselijk geluk gehad dat besef ik me steeds vaker.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 3:13

Nou moe, ik wil ook zo graag een brief dat ons nieuwe huis wordt opgeleverd! Ik was van 't weekend kijken bij ons huis SE, waar zitten jullie precies? Wij zitten op steenworp afstand van het water bij Jaagweg.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SparklingEyes do 10 mei 2012 - 3:48

Ja we gaan naar een nieuwbouwproject binnen purmerend!

We komen niet heel ver bij elkaar weg te wonen dan CKC... iets dichterbij elkaar dan nu denk ik zelfs haha...

Ik kom in L.ondenh.aven te wonen! Jij komt dichtbij de school te wonen denk ik zo?

Bij ons gaat het echt belachelijk snel.. 1 oktober de eerste paal de grond in, 7,5 maand later is het gewoon KLAAR!

Wij zijn ook afgelopen week weer wezen kijken, maar er is zo weinig nieuws te zien haha. Kon van de week wel zien dat alle binnendeuren er in zaten en de meterkast en zo, dus toen zei ik al: we moeten eens mailen of ze niet eerder op kunnen leveren..! En prompt vandaag die brief!

Kijk er enorm naar uit, maar vind het onderhand ook doodeng worden! Moeten onze hele 'planning' omgooien en met mijn werk (juf op een basisschool) is dat niet heel super handig! Ik kan niet zomaar vrij nemen!

Want is jullie verwachte opleverdatum?
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  meisjesmama do 10 mei 2012 - 4:02

Wat grappig 2ckc2 dus jij woont ook nog dichtbij. Wanneer staat bij jullie de oplevering gepland?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  Winegum do 10 mei 2012 - 4:02

Wow, dat is wel beter zeg! Hopelijk krijgen jullie je oude huis ook nog snel verkocht. Dan kan het feest helemaal niet meer stuk.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Paper Crown do 10 mei 2012 - 4:10

meisjesmama schreef:Wat grappig 2ckc2 dus jij woont ook nog dichtbij. Wanneer staat bij jullie de oplevering gepland?

Waar woon jij dan?

Nou, de oplevering zou voor de bouwvak zijn.. dat is 31 juli maar ons huis is zo goed als klaar. Geef me de sleutel verdorie!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ooh La La! do 10 mei 2012 - 4:27

Bij ons is de opleverdatum(prognose) ook in eens 7 maanden eerder dan ons in het begin verteld werd. Nu moeten we nog maar afwachten of het ook daadwerkelijk gehaald wordt, maar het is inderdaad goed mogelijk.

Waarschijnlijk is er bij onze bouwer een project stil komen te liggen en hebben ze al die bouwvakkers extra op "ons" project gezet. Dat is natuurlijk beter dan iedereen te moeten ontslaan.

Helaas is ook ons huis nog niet verkocht. Hopelijk gebeurt dat dus voor het eind van dit jaar!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 4:48

Ons huis is ook 5 maanden eerder opgeleverd voor de planning.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama do 10 mei 2012 - 5:46

Dubbel
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama do 10 mei 2012 - 5:49

2CKC2 schreef:
meisjesmama schreef:Wat grappig 2ckc2 dus jij woont ook nog dichtbij. Wanneer staat bij jullie de oplevering gepland?

Waar woon jij dan?

Nou, de oplevering zou voor de bouwvak zijn.. dat is 31 juli maar ons huis is zo goed als klaar. Geef me de sleutel verdorie!!

Ik woon in de buurt van Doedel. Dat hadden wij ook het huis was allang klaar minstens 6 weken maar volgende week krijgen we eindelijk de sleutel.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 do 10 mei 2012 - 6:31

Ik hoor om me heen vaker dat het vroeger wordt opgeleverd, dit betekent dat het bouwbedrijf het minder druk heeft dan gepland.
Soms heeft dit ook nadelen, ipv voegers in te huren heeft het bouwbedrijf van de buren hun eigen metselaars laten voegen. Ze hadden namelijk geen metselwerk op dat moment. Helaas is voegen en metselen niet helemaal hetzelfde en zitten er hele lelijke kleurverschillen in.

Als het echt helemaal klaar is zullen ze heus de sleutel wel geven, is alleen maar duurder voor ze om dat niet te doen. Maar er zal missschien van binnen nog wel wat te doen zijn. Vooral het stuk metselen zie je heel hard gaan, als ze daarna binnen nog veel moeten doen kan dat nog heel lang duren. (Dakpannen lagen er bij ons met koninginnedag op, februari konden we er pas in).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SparklingEyes vr 11 mei 2012 - 3:35

We hebben twee weken voor oplevering een voorschouw, hierin kunnen we al dingen aangeven die niet naar behoren gedaan zijn en tijdens de oplevering willen we iemand van eigen huis meenemen ... Dingen zoals verkeerd voegen komen dan naar voren als het goed is en moet dan in opdracht van ons worden vervangen / aangepast / verbetert etc.

We wachten af. Het is een bouwbedrijf met een behoorlijke reputatie, dus ik denk dat 't allemaal wel mee zal vallen qua slecht werk. Wat we met de kijkmiddag hebben gezien is dat het er echt heel goed uit zag! En wat bij mensen was opgevallen, is gelijk hersteld!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown vr 11 mei 2012 - 4:07

Iets heeft mijn gebeden gehoord, sleutel 1 juni!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  meisjesmama vr 11 mei 2012 - 5:15

Wij hadden vandaag vooroplevering en moet zeggen dat er veel kleine dingen naar voor kwamen maat ook een heel groot probleem. de uitvoerder ging er maandag meteen mee aan de slag. tevens hadden ze een deur anders gedaan dat waar wij voor betaald hadden. en we hadden veel schimmel op de houten platen op zolder staat.
volgende week woensdag gaat er iemand mee van eigen huis.
Oja en deze bouwer staat ook goed aangeschreven maar toch behoorlijk wat kleine punten.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  SparklingEyes vr 11 mei 2012 - 18:30

2CKC2 schreef:Iets heeft mijn gebeden gehoord, sleutel 1 juni!!

Wow!!

Gaaf!!!
ENJOY!!! smile

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes vr 11 mei 2012 - 18:39

meisjesmama schreef:Wij hadden vandaag vooroplevering en moet zeggen dat er veel kleine dingen naar voor kwamen maat ook een heel groot probleem. de uitvoerder ging er maandag meteen mee aan de slag. tevens hadden ze een deur anders gedaan dat waar wij voor betaald hadden. en we hadden veel schimmel op de houten platen op zolder staat.
volgende week woensdag gaat er iemand mee van eigen huis.
Oja en deze bouwer staat ook goed aangeschreven maar toch behoorlijk wat kleine punten.

Ik verwacht ook zeker dat er dingen uit gaan komen hoor, dat heb je eigenlijk altijd wel.

WIj nemen bij de voorschouw / vooroplevering mijn schoonvader mee, bij de daadwerkelijke oplevering iemand van Eigen Huis ..

Gisteravond de bank besteld... smile vloer uitgezocht ... SPANNEND DIT smile hehehe

Onwijs leuk, maar ook weer even druk. Ineens moet er van alles geregeld worden. Elektra moet worden aangevraagd, er moet een 'planning' gemaakt worden, definitieve kleuren voor de wanden moet worden gekozen, tegels voor de keuken... en de kinderopvang moet op de hoogte worden gesteld dat het eerder wordt dat we over gaan..

Dat vind ik overigens best lastig. We hebben de oudste zoveel mogelijk betrokken en verteld over het nieuwe huis. Zo gaan we er geregeld kijken, hebben we hem verteld dat als we naar het nieuwe huis gaan, zijn mooie bed natuurlijk ook mee mag en dat het nog héél véél nachtjes duurt. Papa en mama moeten eerst nog de sleutel van het hek krijgen (er staat nu nog een hek om het huis, dat we daar nog niet door heen kunnen, heeft hij zelf bedacht) en dan moeten papa en mama nog heel veel verven in het nieuwe huis.

Maar hoe ga ik hem voorbereiden dat hij naar een nieuw dagverblijf gaat?! Daar hebben we het nog helemaal niet over gehad.. We staan wel bij nieuwe locatie ingeschreven hoor, maar goed, hoe gaan we dat aan N. uitleggen...?? We gaan zeker een keertje kijken en even wennen denk ik.. Maar moet ik het al een paar weken van te voren zeggen of kort van te voren...? Hij heeft het onwijs naar zijn zin waar hij nu zit en ik vind het best moeilijk om hem uit zijn vertrouwde omgeving te halen..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes za 12 mei 2012 - 1:24

Wooohooo...

Werden vanmiddag gebeld door de makelaar! Komende week twee keer een bezichtiging! Wow... Zou wel echt onwijs fijn zijn als hier iets uit voort komt!

*duim duim*
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Pompoen za 12 mei 2012 - 1:36

Kun je met N. niet een keer gaan wennen bij het nieuwe dagverblijf? Dan zou ik dat combineren met vertellen, uitleggen en hem er toch zo goed mogelijk op voorbereiden. Niet te lang van te voren want volgens mij is dat voor kindjes helemaal niet niet zo duidelijk, dat beseft van tijd en dan word het alleen maar ingewikkelder. Maar ik zou N. er wel op voorbereiden.

Wel spannend hoor!! En hopelijk komt er ook wat uit die bezichtigingen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  meisjesmama za 12 mei 2012 - 2:32

Wat goed zeg! Ik ga echt hard duimen dat jullie het gauw zullen verkopen!

Hier gaat de jongste ook naar een nieuw kdv, nu scheelt het dat de oudste daar al op de bso zit. maar moet haar ook uit haar vertrouwde omgeving halen. Hier gaat ze eerst naar het nieuwe kdv en 1 maand daarna zullen we pas verhuizen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Bericht  SparklingEyes za 12 mei 2012 - 9:48

Ik ga ook zeker met hem wennen hoor.. Tijdsbesef is idd erg lastig. Heel veel nachtjes heeft hij wel een beetje door.. Nog maar eens goed nadenkenover de uitleg!

T. Gaat nu ook al naar het kdv waar n. Zit.. Ze zouden eerst pas per november over gaan, maar we willen dat wel eerder doen als het kan.. We hebben gehoord dat de wachtlijsten nagenoeg weg zijn door al die fijne bezuinigingen, dus ws kunnen ze vrij vlot over als we er wonen..

Ik hoop zo dat er wat uit die bezichtingen komt.. Maar tegelijk durf ik ook niet teveel te hopen!!!

Nu maar slapen.. Ben kapot van al dat nadenken over alles...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  SparklingEyes di 15 mei 2012 - 7:11

Gister te horen gekregen dat de bezichtinging van woensdag niet door gaat.. De mensen vandaag waren positief over hoe netjes het huis was en het onderhoud.. De rest kon de makelaar niet echt peilen, maar bij de andere woningen waren ze vanaf moment 1 negatief geweest, dus ik ben voorzichtig positief..

Verder nu afwachten.. Wat een stress :s
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: