Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buikslapen

+4
Jazzlyn
Liadan
Famke
Tania
8 plaatsers

Ga naar beneden

Buikslapen Empty Buikslapen

Bericht  Tania di 8 mei 2012 - 7:03

M. heeft gisteren haar prikjes gehad dus ze mag niet in de puckababy. Nu sliep ze vannacht in een slaapzak en dan wil ze per se op haar buik liggen. Ze gaat helemaal krom liggen om te proberen om te draaien en als ze lang genoeg probeert lukt het ook. Nou heb ik haar vannacht maar op haar buik laten slapen maar eigenlijk is dat natuurlijk niet de bedoeling. Maar nu ligt ze weer te piepen dat ze op haar buik wil.

Hebben jullie je kleine kindjes op hun buik laten slapen en vonden jullie dat niet eng?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buikslapen Empty Re: Buikslapen

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:10

Overdag mag ze op haar buik slapen van mij, maar in de nacht vind ik dat niet fijn..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 7:12

De jongste sliep hier ook op zijn buik. Ik vond het niet eng, omdat hij ook erg sterk was in zijn nekje. In het begin deed ik het alleen als ik erbij was (als hij in de box sliep of naast ons in zijn wieg). Na een tijdje gewoon altijd.

Het was de keuze: óf op de rug en niet slapen, maar wel adviezen opvolgen. Óf op de buik, heerlijk slapen, maar wel tegen de adviezen in gaan.

Gast
Gast

Bericht  Famke di 8 mei 2012 - 7:13

Onze oudste is een echte buikslaper, en dat lieten we dan ook maar toe. In het begin draaide ik haar wel eens om, maar ik was de deur nog niet uit of mevrouw lag weer op de buik. Ze was toen wel iets ouder, 4-5 maanden ongeveer. Bij twee maanden weet ik het niet zo goed... heb je een aerosleep? Dan zou ik het denk ik wel toestaan, goed slapen is ook wat waard.

Maar als je het niet wilt kun je haar toch vanacht wel weer in de puckababy doen? Of heeft ze koorts?
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania di 8 mei 2012 - 7:16

Minneke schreef:De jongste sliep hier ook op zijn buik. Ik vond het niet eng, omdat hij ook erg sterk was in zijn nekje. In het begin deed ik het alleen als ik erbij was (als hij in de box sliep of naast ons in zijn wieg). Na een tijdje gewoon altijd.

Het was de keuze: óf op de rug en niet slapen, maar wel adviezen opvolgen. Óf op de buik, heerlijk slapen, maar wel tegen de adviezen in gaan.

Vanaf hoe oud liet je hem alleen op z'n buik?
Ze legt haar hoofd gelukkig wel opzij en kan ook heel goed haar hoofd optillen. Ze slaapt nog naast me in haar wieg voorlopig dus dat scheelt. Ik geef haar geen ongelijk trouwens hoor ik slaap ook liever op m'n buik (en haar vader en broer ook).

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 8 mei 2012 - 7:19

Onze zoon slaapt op zijn buik vanaf dat hij 3 of 4 weken oud is. Op zijn rug sliep hij heel slecht en op zijn buik een stuk beter, de keus was toen snel gemaakt. Ik vond het de eerste paar dagen wel eng maar hij was sterk in zijn nek en kon zijn hoofd al heel goed draaien, daarna vond ik het eigenlijk helemaal niet meer eng. Hij slaapt nu trouwens nog steeds nooit op zijn rug maar alleen op zijn buik of zij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Tania di 8 mei 2012 - 7:23

Famke schreef:Onze oudste is een echte buikslaper, en dat lieten we dan ook maar toe. In het begin draaide ik haar wel eens om, maar ik was de deur nog niet uit of mevrouw lag weer op de buik. Ze was toen wel iets ouder, 4-5 maanden ongeveer. Bij twee maanden weet ik het niet zo goed... heb je een aerosleep? Dan zou ik het denk ik wel toestaan, goed slapen is ook wat waard.

Maar als je het niet wilt kun je haar toch vanacht wel weer in de puckababy doen? Of heeft ze koorts?

Ik heb een aerosleep in haar wiegje en ledikant.
Ze heeft nog koorts inderdaad dus vannacht mag ze sowieso niet in de puckababy. Maar ik twijfel ook over of ik haar liever op haar buik laat slapen of in de puckababy. Bij mijn zoontje is het zo'n drama geweest toen hij er niet meer in mocht liggen met 3-4 maanden. Nou was het sowieso een slechte slaper dus misschien had het er niks mee te maken maar toch zou het fijn zijn als het bij M. wat beter gaat met slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Famke di 8 mei 2012 - 7:37

Tania schreef:
Famke schreef:Onze oudste is een echte buikslaper, en dat lieten we dan ook maar toe. In het begin draaide ik haar wel eens om, maar ik was de deur nog niet uit of mevrouw lag weer op de buik. Ze was toen wel iets ouder, 4-5 maanden ongeveer. Bij twee maanden weet ik het niet zo goed... heb je een aerosleep? Dan zou ik het denk ik wel toestaan, goed slapen is ook wat waard.

Ik heb een aerosleep in haar wiegje en ledikant.
Ze heeft nog koorts inderdaad dus vannacht mag ze sowieso niet in de puckababy. Maar ik twijfel ook over of ik haar liever op haar buik laat slapen of in de puckababy. Bij mijn zoontje is het zo'n drama geweest toen hij er niet meer in mocht liggen met 3-4 maanden. Nou was het sowieso een slechte slaper dus misschien had het er niks mee te maken maar toch zou het fijn zijn als het bij M. wat beter gaat met slapen.

Wij hebben met L. inderdaad ook wel een klein drama gehad toen ze niet meer in de puckababy mocht... Als ze nu goed op de buik slaapt, en jij vind het vertrouwd dan zou ik persoonlijk daarvoor kiezen ipv inbakeren.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268

Bericht  Jazzlyn di 8 mei 2012 - 7:38

L vanaf 8 weken op de buik, a vanaf 3 weken. Daarvoor in het ziekenhuis ook al regelmatig
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 4:43

Onze kinderen zijn ook buikslapers. Zoonlief sliep van een week of 4 op zijn buik en dochter met een week, eerst alleen overdag maar nu ook snachts. Ze slaapt naast me dus ik kan haar goed in de gaten houden, ook heeft ze een aerosleep matras. Maar ze kan al heel goed haar hoofd op tillen, draaien en een hele tijd om hoog houden. Ik maak me er niet druk over.

Gast
Gast

Bericht  loesje vr 11 mei 2012 - 4:50

Liadan schreef:Onze zoon slaapt op zijn buik vanaf dat hij 3 of 4 weken oud is. Op zijn rug sliep hij heel slecht en op zijn buik een stuk beter, de keus was toen snel gemaakt. Ik vond het de eerste paar dagen wel eng maar hij was sterk in zijn nek en kon zijn hoofd al heel goed draaien, daarna vond ik het eigenlijk helemaal niet meer eng.

+1 nu hij ouder is geworden slaapt hij op zijn zij.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Tania vr 11 mei 2012 - 4:52

Nou ze heeft inmiddels zelf besloten dat ze niet meer op haar buik wil. Dus ze slaapt weer in de puckababy.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M vr 11 mei 2012 - 5:21

Dochter wil hier dus ook alleen op haar buikslapen. Het is of niet slapen en de hele nacht met een brullend kind zitten dat uiteindelijk helemaal over de rooie is en de rest van het huis en buren ook wakker schreeuwd of op haar buik slapen en we hebben allemaal rust. Ze ligt naast me in de co sleeper en ik heb nu een sensormatje besteld zodat ik zelf wat rustiger lig. Ze is trouwens wel heel sterk met haar nekje en draait zelf haar hoofdje naar de andere kant.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Twellie vr 11 mei 2012 - 9:54

Mijn kinderen slapen beiden ook het liefste op de buik, maar ik heb het nooit aangedurfd tot ze zelf konden rollen en terug rollen in bed.

Persoonlijk zou ik dan eerder een kind in de Puckababy doen (zoals je nu ook doet), dat lijkt me dan nog een kleiner risico. Gewoon alleen een rompertje en het enige verschil met een normale slaapzak is dan dat de armpjes tegen het lijf liggen: ik kan me haast niet voorstellen dat er daardoor warmtestuwing kan ontstaan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jazzlyn vr 11 mei 2012 - 19:44

@ tuinstoel, soms heb je geen keuze. Bij de oudste zelfs ingebakerd, ging van geen meter.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Makamba vr 11 mei 2012 - 20:21

Onze dochter krijste de hele boel bij elkaar als ze niet op haar buik mocht/kon slapen! We lieten haar dus altijd op haar buik slapen. De slaapkamer zat meteen naast de woonkamer dus vanaf de bank konden we haar altijd zien. Eng vond ik het zeker, maar ze kon anders gewoon echt niet slapen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud